kurisu74 Posted October 17, 2018 Share Posted October 17, 2018 Quai Des Bulles is een festival in Frankrijk (Saint Malo). Grand Prix de l’affiche: Marion Montaigne De prijs voor een talent die de jury extra in de zon wil zetten. Zij mag de affiche voor de volgende editie tekenen. Er is blijkbaar niets van haar in het Nederlands vertaald. Misschien dat Dargaud dit album van vorig jaar voor ons wil uitgeven. Prix Coup de cœur: Cinq branches de coton noir Deze prijs wordt toegekend aan de meest verassende uitgave van het jaar. Dit album is ook op het forum heel populair... ik heb het zelf nog niet gelezen... Prix Ouest-France / Quai des Bulles: Ailefroide, Altitude 3954 Dit is de populaire juryprijs. Tekenaar van dit album ken ik nog van De Ijstrein (die ook opnieuw uitgegeven mag worden, Casterman!) Prix Révélation ADAGP / Quai des Bulles: Comme un frisson (Aniss El Hamouri) Prijs voor een volledig werk (scenario + tekeningen) van een Europees talent dat nog niet meer dan drie albums heeft gepubliceerd. Prix Jeunes Talents: Quentin Heroguer Prijs voor een nieuwkomer, heeft voor zover ik weet geen albums op zijn naam. Quote Link to comment
Waldorf Posted October 17, 2018 Share Posted October 17, 2018 Saint Malo ligt in Bretagne, dat is nu niet wat men doorgaans bedoelt met het zuiden van Frankrijk. Desalniettemin is het interessant om dat even onder aandacht te brengen. Ik heb Een ster van katoen tot nu toe links laten liggen, misschien moet ik die toch eens oprapen. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
kurisu74 Posted October 17, 2018 Author Share Posted October 17, 2018 Ha inderdaad ik weet niet waar ik dat vandaan haalde Quote Link to comment
sanderg Posted October 18, 2018 Share Posted October 18, 2018 Ster van Zwart Katoen is voor mij met gemak het beste dat ik dit jaar heb gelezen. Voor een ieder die het nog niet heeft gelezen warm aanbevolen! Meer dan terecht dat dit album in de prijzen is gevallen. Quote https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
marioboon Posted October 18, 2018 Share Posted October 18, 2018 Saint Malo is het 2de grootste stripfestival in Frankrijk na Angoulême en is eigenlijk nogbeter en interessanter om naar toe te gaan. Wordt mede-georgainseerd door Fournier, trouwens. Quote Link to comment
flater Posted October 19, 2018 Share Posted October 19, 2018 Ik ben dit jaar voor de 2e keer naar het stripfestival van Saint-Malo geweest. Weer heel leuk met een massa tekenaars en een aantal leuke tentoonstellingen (die van Stern was heel goed!). Daarenboven is de ligging aan de zee heel leuk en kan je er geweldig lekker eten (zeevruchten :))! Een aanrader dus :)! Quote Link to comment
Boris Valeo Posted October 19, 2018 Share Posted October 19, 2018 On 10/18/2018 at 11:17 AM, sanderg said: Ster van Zwart Katoen is voor mij met gemak het beste dat ik dit jaar heb gelezen. Voor een ieder die het nog niet heeft gelezen warm aanbevolen! Meer dan terecht dat dit album in de prijzen is gevallen. Thx voor de tip, vandaag gekocht Quote Link to comment
sanderg Posted October 19, 2018 Share Posted October 19, 2018 43 minutes ago, Boris Valeo said: Thx voor de tip, vandaag gekocht geniet ervan! Quote https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
Recommended Posts