Ga naar inhoud

A bride's story


Timhardt

Recommended Posts

Een manga die je zelden in best of lijstjes tegenkomt, maar ten onrechte. Het verhaal gaat over azie, 19de eeuw, een meisje van een jaar of 20 wordt uitgehuwelijkt aan een jongen van 12. Geen drama's zoals in habbibi, maar erg rustig verteld en extreem romantisch zonder dat het suiker wordt. Ik kan me er in elk geval mateloos in verliezen. Ik zit weer in deel 7 van de voorlopig 10 en het is alsof ik het voor de eerste keer weer lees, het zelf ook beleef. Ook de vele zijverhalen zijn erg de moeite. Het verhaal van mr smith is mijn favoriet van de hele reeks totnogtoe.

 

 

AANRADER!!!!

Link naar reactie
On 7/28/2019 at 12:56 PM, Timhardt said:

Kent trouwens iemand 'emma'?, ook van Mori?

Dat zie ik steeds liggen alsook de publiciteitspagina's in Bride Stories maar is niet iets dat me gaat boeien. Ik ben Bride Stories begonnen omdat ik in die regio geweest ben.

On 7/28/2019 at 12:55 PM, Timhardt said:

Is ajin de moeite?

 

Ken je 'the girl from the other side?'

Prachtige vibe. Tim burton achtige sfeer. Als liefhebber van a bride's story ga je dit ook erg lusten. Deel 11 staat in het engels voor volgende maand gepland.

Ik lees Ajin wel graag maar heb niet de indruk dat ik iets nieuws lees.

The girl from the other side ken ik niet. Zal het eens bekijken als ik het zie liggen.

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 9 months later...
  • 6 months later...

Ja hoor, het is eerder gemaakt en dus een klein beetje minder virtuoos, maar dat is alleen maar doordat Otoyomegatari daarna komt.  Mori had intussen al een paar miljoen tekeningen gemaakt, dus haar hand vloog gewoon door de lucht.  Een tekenaar die zoveel werkt wordt automatisch almaar vlotter en beter, maar het talent straalt van in het begin al uit hun werk. 

Het allereerste, eenvoudigste werk van Kaoru Mori sensei, "Shirley Madison" is daardoor eigenlijk nog het ravissantste.

 

Kaoru Mori, haar werk en haar tekenstijl zijn het summum van vrouwelijke perfectie in stripkunst. Als je eenmaal aan haar werk gewend bent, krijg je van het marvel-machismo alleen nog maar braakneigingen. 🤮  

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...