Peter Motte Posted October 31, 2019 Share Posted October 31, 2019 Ezzulia is een forum van boekenlezers, en elke maand organiseren ze een uitdagingaan het collectief van de leden. Deze maand, november 2019, mag ik het organiseren, en als thema koos ik: een boek oorspronkelijk geschreven in het Japans Let wel: het gaat niet over strips, maar misschien dat sommigen onder ons zich geroepen voelen om mee te doen. Meer uitleg over de challenge van november: http://www.ezzulia.nl/forum/viewtopic.php?f=217&t=14162 Meer uitleg over de challenges in het algemeen en de andere challenges: http://www.ezzulia.nl/forum/viewforum.php Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Peter Motte Posted November 5, 2019 Author Share Posted November 5, 2019 Er is onlangs besloten dat ook manga toegelaten is. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Tanuki Posted November 9, 2019 Share Posted November 9, 2019 Tja, Japanse literatuur is hier nu eenmaal moeilijker te vinden, tenzij je een fan van Haruki Murakami bent. Quote Link to comment
Peter Motte Posted November 9, 2019 Author Share Posted November 9, 2019 Murakami is de enige echt bekende, maar er zijn er toch nog veel anderen ook. Ik heb bijv. 2x Hideo Yokoyama. Kokoro is ook vertaald. Dan is er nog Keigo Higashino. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
156 Posted November 9, 2019 Share Posted November 9, 2019 Ik heb er toch drie in mijn boekenkast staan: Het verhaal van Genji van Murasaki Shikibu, De heilige van de berg Koya van Kyoko Izumi en Menselijke voorwaarden van Junpei Gomikawa. Maar ik moet ze wel nog lezen. Quote Link to comment
Tanuki Posted November 10, 2019 Share Posted November 10, 2019 14 uren geleden, Mask zei: De heilige van de berg Koya van Kyoko Izumi Je moet ze nog lezen, maar heb je enig idee of dit een historisch document is, of non-fictie? Koya-san (de berg Koya) is namelijk de plek waar Kukai, later bekend als Kobo Daishi, het Shingon-boeddhisme heeft gesticht. De plek is nu Unesco-werelderfgoed en wat mij betreft een aanrader als je in de buurt van Osaka bent. Quote Link to comment
156 Posted November 19, 2019 Share Posted November 19, 2019 On 11/10/2019 at 10:20 AM, Tanuki said: Je moet ze nog lezen, maar heb je enig idee of dit een historisch document is, of non-fictie? Neen, het is fictie. Quote Link to comment
Recommended Posts