Ga naar inhoud

Stripster


Gast Kontiki

Recommended Posts

Dat gevoel heb ik ook. Ik kan me goed inbeelden dat het behoorlijk demotiverend is voor de beheerders. 

Als Stripster verdwijnt, zal PostYourComic misschien de plaats innemen?

Twee konkelfoezers, die door leugens een paar meelopers ronselden, hebben destijds het forum van de gerenommeerde Rode Ridder website (roderidder.be) geteisterd. Zo werd een forum waar vroeger vriendschappen ontstonden tot oorlogsgebied veranderd.

De meerderheid der beheerders raakte dermate gedemotiveerd dat hun samenwerking onmogelijk werd. Dat gepest van een paar nitwits betekende het einde van een website die tal van concrete en gewaardeerde realisaties op Rode Ridder gebied verwezenlijkt had.

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

Dat gevoel heb ik ook. Ik kan me goed inbeelden dat het behoorlijk demotiverend is voor de beheerders. 

Als Stripster verdwijnt, zal PostYourComic misschien de plaats innemen?

Wij hebben alleen de bedoeling om een alternatief aan te bieden, wat door de tekenaars ook zo gebruikt wordt. Ze plaatsen een deel van hun werk bij ons en een ander deel op StripSter, er blijkt meer dan genoeg geproduceerd te worden voor beide sites. Sommige van onze diensten overlappen mekaar, zoals het plaatsen van nieuws. Wanneer je leert dat je je motivatie niet moet koppelen aan een of andere respons die je van je publiek verwacht, en je je gewoon bezighoudt met zaken waar je op zich al voldoende plezier uit haalt (zoals bijvoorbeeld onze Sketchup, waar we zelf veelvuldig aan meewerken), dan volgt de aandacht van de anderen vanzelf wel, omdat ze zien dat het plezierig is. Volgt men niet, blijf dan niet bij de pakken zitten en ga kijken wat dat publiek dan wel bezighoudt, misschien wel iets anders dan wat je zelf interessant vindt. Denk eraan dat alles nu veel geïndividualiseerder is dan vroeger, het is veel moeilijker om de mensen weg te halen uit de voorkeurplekjes (Facebook, blog, eigen site) dan vroeger, dit zie je op alle gebieden terugkomen. Je moet de mensen tegenwoordig echt aanspreken met gerichte vragen als je een discussie wil uitlokken. Je moet als redactie ook goed kunnen communiceren op geregelde basis naar elkaar toe en naar het publiek, zo kunnen er geen misverstanden en irritaties ontstaan die dan op het forum een eigen leven gaan leiden. Er moet gemodereerd worden in een discussie, als je als beheerder respect wil op je forum. Maar je mag ook je geduld niet te snel verliezen. Je kan vaak vermijden dat er iemand boos opstapt door beslissingen meer in overleg te maken en soms wat te vertrouwen in de ander, iedereen wil zijn steentje kunnen bijdragen op zijn manier.

Welkom bij PostYourComic!

Link naar reactie
  • 4 months later...

De rust is weergekeerd bij Stripster. De site loopt nog wel op halve kracht, maar de wekelijkse stripinzendingen zijn blijven lopen.

En na wat rustiger zomermaanden, wordt het nieuwe (school)jaar geopend met een Roodharigen-special.

Allerlei roodharige striphelden passeren de revue in pastiches en hommages:

Robbedoes

Kuifje

Red Sonja

Roodhaar uit Storm

Garfield

Sarah Spits

...

Neem maar eens een kijkje op stripster.eu

Link naar reactie

De rust is weergekeerd bij Stripster. De site loopt nog wel op halve kracht, maar de wekelijkse stripinzendingen zijn blijven lopen.

En na wat rustiger zomermaanden, wordt het nieuwe (school)jaar geopend met een Roodharigen-special.

Allerlei roodharige striphelden passeren de revue in pastiches en hommages:

Robbedoes

Kuifje

Red Sonja

Roodhaar uit Storm

Garfield

Sarah Spits

...

Neem maar eens een kijkje op stripster.eu

 

Leuk weer eens wat Stripster strips lezen. De wisselende kwaliteit valt me weer op, het stripje van Dirk met Sara Spits en robbedoes vond ik leuk.

Link naar reactie
  • 1 month later...

Twee weken terug alweer was de Zombie-Special met ook weer een leuke Goochelaar verdwijn-act van Dirk. Over twee weken de jaarlijkse Halloween-special.

 

In week 45 heb ik een Uitvinders-Special gepland. Ik ben benieuwd of hier iets mee gedaan wordt. Het lijkt me leuk allemaal vreemde constructies van uitvindingen langs zien te komen.

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

De Uitvinders-special staat vanaf vandaag online, met enkele interessante stripjes en cartoons. Neem gerust eens een kijkje.

 

Enkele weken geleden zijn we ook begonnen met een tekenestafette, waarbij elke week een andere tekenaar het estafettestokje overneemt. Kandidaten zijn steeds welkom. Let wel: we werken niet met wachtlijsten; je moet je 's zaterdags gewoon als eerste aanmelden. Voor de tekening van volgende week ben je trouwens al te laat...

 

http://www.stripster.eu

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...