Ga naar inhoud

3 vragen over Guust (poll)


cinco

3 vragen over Guust  

34 leden hebben gestemd

  1. 1. Wie beschouw je als de persoon die het meest heeft geleden onder Guusts gedrag?

  2. 2. Had nummer 5 een onbestaand album moeten blijven?

    • ja
    • neen
    • Ik weet daar eigenlijk niks over, over die ganse kwestie rond dat vijfde album.
  3. 3. Welke van deze originele Franquin-creaties is jouw favoriet?



Recommended Posts

Moeilijk...

 

Van Gestel werd in zijn spirit, hart en portemonnee het meest gekrenkt door Guust, denk ik, ik neem aan dat de anderen wel een beter incasseringsvermogen hebben. (?)

 

Kiezen tussen Guust en Marsupilami???? Dat kan ik niet. Guust is mijn favoriete stripfiguur ooit maar de gags van de Marsu en bv. het verhaal De kooi door Franquin zijn geniaal.

 

marsu.jpg

Link naar reactie
6 minuten geleden, cartoonesk zei:

Kiezen tussen Guust en Marsupilami???? Dat kan ik niet. Guust is mijn favoriete stripfiguur ooit maar de gags van de Marsu en bv. het verhaal De kooi door Franquin zijn geniaal.

 

marsu.jpg

 

In welk album staat De kooi?

 

6 minuten geleden, cartoonesk zei:

Moeilijk...

 

Van Gestel werd in zijn spirit, hart en portemonnee het meest gekrenkt door Guust, denk ik, ik neem aan dat de anderen wel een beter incasseringsvermogen hebben. (?)

 

 

Interessante observatie.

Van Gestel als de persoon die in stilte lijdt onder de manier waarop Guust de bureaucratische radertjes bij uitgeverij Dupuis ontwricht.

Link naar reactie

Kwabbernoot heeft uiteindelijk de redactie verlaten met een zenuwinzinking, dus daarom heb ik hem gekozen als het personage dat het meest heeft geleden onder Guusts gedrag.

Ik heb getwijfeld tussen hem en Pruimpit, maar met die laatste kan ik minder medelijden hebben omdat hij teveel schadenfreude had in de periode dat Kwabbernoot nog kop van jut was.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
Op 14/10/2020 om 19:12, cinco zei:

Kwabbernoot heeft uiteindelijk de redactie verlaten met een zenuwinzinking, dus daarom heb ik hem gekozen als het personage dat het meest heeft geleden onder Guusts gedrag.

 

Ik heb er nooit aan gedacht dat Guust de schuld kon hebben van Kwabbernoot's zenuwinzinking (burn-out zouden we nu zeggen). Dat zou ik niet over mijn hart krijgen om te denken. Al waren de Brothers er natuurlijk wel te veel aan! Ik denk dan liever dat het werk op de redactie hem te veel werd. Later in de Tome en Janry-verhalen kwam Kwabbernoot wel terug op de redactie.

bravo.jpg

Link naar reactie
39 minuten geleden, cartoonesk zei:

 

Ik heb er nooit aan gedacht dat Guust de schuld kon hebben van Kwabbernoot's zenuwinzinking (burn-out zouden we nu zeggen).

 

 

Ik heb het altijd zo geïnterpreteerd.

Ik neem ook het originele album 6 als voorbeeld.

Dat is het album waarin de overgang van Kwabbernoot naar Pruimpit op gang komt.

De titel is Flaters Schade en de cover toont het kader met het portret van Kwabbernoot dat valt en breekt.

Symboliek voor Kwabbernoots breakdown.

 

afbeelding.thumb.png.a370d3071d00a3357ab7ce1db736aebd.png

Link naar reactie
  • 6 months later...
Op 4/11/2020 om 09:51, cartoonesk zei:

 

Ik heb er nooit aan gedacht dat Guust de schuld kon hebben van Kwabbernoot's zenuwinzinking (burn-out zouden we nu zeggen). Dat zou ik niet over mijn hart krijgen om te denken. Al waren de Brothers er natuurlijk wel te veel aan! Ik denk dan liever dat het werk op de redactie hem te veel werd. Later in de Tome en Janry-verhalen kwam Kwabbernoot wel terug op de redactie.

bravo.jpg

 

Hommeles in Rommelgem bevat het moment waarop Robbedoes Kwabbernoot weghaalt van de redactie en ik heb altijd gedacht dat dit het moment is waarop er in de Guustreeks naar Pruimpit wordt overgeschakeld.

 

afbeelding.thumb.png.b4939dde72bbe340a62ec2330422b8b2.png

 

In dat verhaal is er zelfs tijd genomen om Guust te laten beseffen dat Kwabbernoot nu weg is.

(en hij vermeldt de leegte die Kwabbernoot achterlaat)

 

ori_aex_32941_9782800100210-page6.jpg

 

 

 

 

Link naar reactie
9 minuten geleden, cartoonesk zei:

Nadien kwam Kwabbernoot nog een paar keer in de Guust-gags voor maar wel in een setting buiten de redactie. 

 

Wat was de laatste Kwabbernoot-verschijning in een volwaardige one-pager?

Die waar hij en Guust bij mensen bevroren worden binnengedragen?

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...