cartoonesk Posted November 30, 2020 Posted November 30, 2020 Hallo, allemaal! Zijn er reclamestrips die je leuk vindt? Dat kunnen reclamestrips op 1 pagina zijn (zoals Peter de Smet of Kiko er wel getekend heeft) of albums als reclamestrip (meestal minder pagina's dan een gewoon album). Deze vind ik nog steeds leuk. Allebei door Eddy Ryssack. Aangeboden door Biotex : Aangeboden door melkfabrikanten : Quote
cartoonesk Posted December 2, 2020 Author Posted December 2, 2020 Bedankt voor je reactie! Helaas kan ik geen reclamestrips van Peter de Smet (de 1 pagina's) en die van Kiko (1 pagina's voor Mars) vinden online. Deze van Uco Egmond voor Veilig Verkeer Nederland waren ook leuk! Quote
cartoonesk Posted December 16, 2020 Author Posted December 16, 2020 Even terugkomen op Peter de Smet, die veel reclame heeft getekend, net als Martin Lodewijk, maar bij Peter waren dat vaak strips. De volgende ken ik dan weer niet maar ziet er grappig uit, waren minstens twee delen van. Quote
cartoonesk Posted May 9, 2022 Author Posted May 9, 2022 In sommige stripbladen als Kuifje/Tintin en Robbedoes/Spirou stonden vroeger hele pagina's reclame door striptekenaars. Morris. Voor Benco waren er van de Smurfen verschillende pagina's/verhalen. Heel leuk vond ik de reclamestrips voor Mars waar Kiko speciaal stripfiguurtjes voor had bedacht. Ook hier waren meerdere gags van. Zomaar een reclame door Jean-Pol. Quote
cartoonesk Posted May 10, 2022 Author Posted May 10, 2022 Reclamestrips met Guust en losse reclametekeningen. Quote
boeckitrans Posted September 9, 2022 Posted September 9, 2022 reclame van Ford Mondeo, Austin Morris Chiquita, soya verzekeringen de vrede en axion Familiehulp Quote
cartoonesk Posted September 12, 2022 Author Posted September 12, 2022 Excuseert U me dat ik het zeg maar zonder afbeeldingen of zonder vermelding van auteurs of stripfiguren heb ik niet zoveel aan deze reactie. Quote
cartoonesk Posted January 10 Author Posted January 10 Wow! een reclame-strip door Jack Davis! Air 1 Quote
Aerogi Posted April 16 Posted April 16 heb gisteren wat Urbanus strips gekregen van een nonkel (wat ik eigenlijk al grotendeels heb). Er zat ook het tweede deel (merk ik nu pas) in van Urbanus maakt reklame van Brantano. Best geestig eigenlijk. Quote
cartoonesk Posted April 16 Author Posted April 16 Zojuist, Aerogi zei: heb gisteren wat Urbanus strips gekregen van een nonkel (wat ik eigenlijk al grotendeels heb). Er zat ook het tweede deel (merk ik nu pas) in van Urbanus maakt reklame van Brantano. Best geestig eigenlijk. Op 30/11/2020 om 22:30, Firmin Van De Kasseien zei: Leuke Urbanusstrip! @Aerogi : deze hierboven? Quote
Aerogi Posted April 18 Posted April 18 On 4/16/2024 at 12:47 PM, cartoonesk said: @Aerogi : deze hierboven? yeps. cartoonesk 1 Quote
cartoonesk Posted May 7 Author Posted May 7 N.B. dit is niet 1 van mijn favoriete reclamestrips maar eerder een verhaaltje uit het dagelijks leven. Ik kreeg dit mini-stripboekje van de Baptist Church in Gent in mijn brievenbus. Het verhaaltje probeert je te laten kiezen voor Jezus of anders... (je raadt het wel). Niet dat ik bekeerd hoef te worden maar het boekje is op een bepaalde manier wel speciaal en misschien bewaar ik het. Quote
Recommended Posts