Ga naar inhoud

met een (digitale) propere lei beginnen, hoofdstuk 2


Ross

Recommended Posts

Hello jullie,

Ik heb met jullie advies rekening gehouden en heb me een Huion Inspiroy gekocht. Hij is geweldig en de drukgevoeligheid van de pen is nog geweldigerder ; maar ik heb een probleempje met de manual. Of beter gezegd: ik heb een probleempje omdat aan de manual niet te geraken is.

Je kunt hem op de Huion website wel lezen online, maar niet downloaden. Hij staat in de lijst te downloaden items naast de driver, en de driver laat zich zonder morren downloaden, maar de manual niet. Als je onder de link gaat kijken staat daar: void (0). Dus hij staat er gewoon niet in. ¯\_(¨)_/¯

 

Nu is die online te lezen manual prima, ware het niet dat hij (duhh) op je scherm staat, terwijl je hem aan het lezen bent. En dan kun je dat scherm en de pc natuurlijk niet tegelijkertijd gebruiken om de dingen, die je in de manual leest, uit te proberen om het te leren, snap je?

Dus nu ben ik op zoek naar een pdf-versie van die manual. Zit er tussen jullie iemand die dat bezit? 

Het is een Huion Inspiroy Dial, en het type is Q620M. 

Merci op voorhand!

Link naar reactie

 

Esteban zei:

"Dit kan je beter hier eens vragen:... of hier...."

 

Dat doe ik als ik strop zou zitten. Ik heb ook een berichtje gestuurd naar de Huion Support.  Intussen heb ik me maar geamuseerd met het openklikken van elke pagina van die online manual, de pagina te kopiëren en op een Word-pagina te plakken, dan weer naar de volgende pagina te gaan, die onder de eerste te plakken, enzovoort. Mits een beetje layouten was van dat webverhaal een leesbaar Word-document te maken. Als ik geen fatsoenlijke pdf krijg, doe ik het hier wel mee.

 

"Alvast veel plezier met je aankoop!  Bevalt hij?"

 

Ojazeker, vooral de pen is leuk, het is een heel verschil met de "dode" penlijnen van de oude Trust. 

De nieuwe tabletten hebben geen doorzichtig vel op het tekenblad zitten; dus daar kun je geen tekening mee overtracen. Blijkbaar vindt men dat niet meer nodig... als ik dus geen zin heb om mijn oude lichtbak te gebruiken, kan ik mijn Trust daar nog voor gebruiken. Dan hoef ik hem niet weg te gooien. (al heb ik de driver van de Trust wel moeten uitstalleren alvorens de Huion te installeren. Ik vraag me af of je geen twee verschillende tekentablet-drivers naast elkaar kunt laten functioneren in één computer?

Verder ben ik nu dus eerst zoet geweest met het zoeken naar een manual, want er valt eerst nog wat te bestuderen voor je er echt mee kunt werken. Vooral het instellen van de preferenties is helemaal anders dan de Trust. Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen idee over wat hij het makkelijkst vindt om met een knopje te doen. 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...