cinco Posted July 19, 2021 Share Posted July 19, 2021 Als je de beelden stilstaand ziet, dan doen ze wel erg aan de poppenkastfiguren denken. Zo voelde die animatie ook aan; alsof je poppenversies van de figuren zag bewegen in plaats van de figuren zelf. Je zag dat ze in de bijfiguren nog minder tijd en kosten hadden gestoken. Tenzij natuurlijk... Dat had zijn reden. Wiske not pleased met de reactie van de mannen. En naar Benelux-normen was er nochtans veel geld ingestoken, maar dat kan natuurlijk niet opwegen tegen het blockbusterbudget dat bijvoorbeeld Kuifje had. Quote Link to comment
cinco Posted July 19, 2021 Author Share Posted July 19, 2021 Was zo een opvallende Matrix-verwijzing in 2009 nog wel nodig? Iemand wou echt wel de Shrek-toer opgaan met popcultuurreferenties. Quote Link to comment
cinco Posted July 19, 2021 Author Share Posted July 19, 2021 Wat ik vooral herinner zijn de veel te opvallende product placement-momenten. Quote Link to comment
cinco Posted July 19, 2021 Author Share Posted July 19, 2021 De visueel best gerealiseerde setting; die kroeg in de Antwerpse haven. Die zag er om één of andere reden zoveel beter uit dan gans de rest. Sfeervol zelfs. Quote Link to comment
cinco Posted July 19, 2021 Author Share Posted July 19, 2021 En dan die redesign van de antagonist. Wat daarvan te denken?? Quote Link to comment
cinco Posted July 19, 2021 Author Share Posted July 19, 2021 Er bestond zelfs een ganzenbordspel van deze film. Quote Link to comment
cinco Posted July 19, 2021 Author Share Posted July 19, 2021 Hoofdhaar behoort tot één van de meest complexe objecten in 3D-animatie. Vaak worden dan shortcuts genomen om het eenvoudig te houden; Het haar van Wiske leek wel een helm. Of gekleefd op haar hoofd. En een veel te strakke haarlijn. De Pixarfilm Up kwam in hetzelfde jaar uit. Opnieuw kunnen we zien hoe sterk het budget meespeelt in CGI-animatie. Met traditionele animatie kom je makkelijker weg met beperkte middelen en minimalisme werkt ook beter in deze stijl. Twee compleet verschillende voorbeelden van traditionele animatie qua budget en beiden leveren een visueel aangenaam resultaat. Quote Link to comment
Hamirubi Posted July 19, 2021 Share Posted July 19, 2021 Laat ons geduldig De Wolkeneters afwachten, vooraleer een gefundeerde mening te vormen. Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith. Link to comment
cinco Posted July 19, 2021 Author Share Posted July 19, 2021 3 minuten geleden, Hamirubi zei: Laat ons geduldig De Wolkeneters afwachten, vooraleer een gefundeerde mening te vormen. Was dat zogezegd de volgende indien deze film lucratief was geweest? Quote Link to comment
cinco Posted July 19, 2021 Author Share Posted July 19, 2021 Dit vind ik wel nog terug. Uit een artikel van 2009: 'Dit wordt het begin van een hele reeks' Tenzij u net drie maanden vakantie in het buitenland was, hebt u het vast wel ergens gelezen: Suske en Wiske en de Texas Rakkers is de duurste Vlaamse film aller tijden. Negen miljoen euro heeft hij gekost ... https://www.standaard.be/cnt/4q2clapl Quote Link to comment
Hamirubi Posted July 19, 2021 Share Posted July 19, 2021 30 minuten geleden, cinco zei: Was dat zogezegd de volgende indien deze film lucratief was geweest? Yes! https://senw.weebly.com/de-wolkeneters-film.html Is wel eens uitgesteld, naar een release eind 2013. Ik weet nog dat Guy Mortier er - ondanks de magere receptie van De Texasrakkers - van overtuigd was dat een vervolg er zou komen. Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith. Link to comment
Hamirubi Posted July 19, 2021 Share Posted July 19, 2021 6 uren geleden, cinco zei: Er bestond zelfs een ganzenbordspel van deze film. Dit is mijn laatste aankoop (je kon de afzonderlijke stukken sparen bij Colruyt, geloof ik) voor mijn S&W-verzameling. Al voelde ik mij toen al veel te oud om dergelijke gadgets te blijven kopen. Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith. Link to comment
Red Arrow Posted July 20, 2021 Share Posted July 20, 2021 Een humoristische recensie van Animatieblog: http://www.animatieblog.nl/2009/11/recensie-suske-en-wiske-de-texas-rakkers/ Quote (...) Maar het meest ongelofelijke aan deze film? Het gigantische prijskaartje van een slordige 9.000.000 euro. Negen miljoen euro! Ik heb al zeker honderden (korte) films gezien van animatiestudenten die ontzettend veel beter waren en toch gemaakt werden met een budget dat tienduizend keer kleiner is. Als ik een Vlaamse animatiestudent was, zou ik meteen steun aanvragen bij het Vlaams Audiovisueel Fonds, daar gooien ze het geld blijkbaar zomaar naar buiten. (...) Quote Link to comment
cinco Posted July 20, 2021 Author Share Posted July 20, 2021 9 minuten geleden, Red Arrow zei: Een humoristische recensie van Animatieblog: http://www.animatieblog.nl/2009/11/recensie-suske-en-wiske-de-texas-rakkers/ Vooral dit is goed opgemerkt: Quote Er wordt ingebroken en het hele huis ligt overhoop, maar nergens zit een vuiltje of een krasje. De tv ziet er ondanks alles gloednieuw uit, de aarde zit nog netjes in de omgekieperde bloempot en het tafelkleed hangt nog steeds op de tafel die nochtans op z’n kant ligt. Inderdaad, de objecten lijken op die manier wel plastieken attributen. Quote Link to comment
Recommended Posts