Dat wordt vaak ook vanuit commercieel oogpunt gedaan. Ik denk nu aan een voorbeeld dat ik ooit gelezen heb in het boek van Ronald Grossey over Studio Vandersteen. Als ik het me goed herinner, ging het zo: Jeff Broeckx is een van de vele medewerkers van die studio geweest. Voor zijn carrière daar maakte hij ook al strips voor de tijdschriften van Averbode zoals ''Dag en Heidi" of ''Sloeber'', maar zij hadden geen interesse om daarvan albums uit te geven. Later werkte hij voor Vandersteen en had Standaard Uitgeverij (de uitgeverij van Vandersteen) wel interesse om die reeksen als album uit te geven.
Jeff Broeckx was echter een onbekende naam. Dus had de uitgever Broeckx en Vandersteen gevraagd om die albums uit te brengen als Jeff Broeckx Studio Vandersteen. Tenslotte is Willy Vandersteen wel een bekende naam. Broeckx is een grote bewonderaar van Vandersteen en vond het zelfs een eer dat Vandersteens naam naast die van hem stond op zijn eigen werk. Vandersteen had niets met die reeksen te maken. Afgezien van Wirel (Willy Vandersteen en Karel Verschuere) was dat een van de weinige keren dat zijn medewerkers mee op de albums stonden, geloof ik.
Een studio is ook vaak een goede leerschool geweest voor beginnende striptekenaars. Of dat dat nu nog altijd is, zou ik niet weten. Betreft Kresse, als ik Comiclopedia mag geloven, zou hij tijdens de Tweede Wereldoorlog bij een animatiestudio gewerkt hebben onder Henk Kannegieter en daarna een aantal jaar onder Toonder. De latere medewerkers van Kresse worden er ook vermeld, maar wellicht niet allemaal.