Ga naar inhoud

Alexander De Grote


Bart Proost

Recommended Posts

Hallo,

 

dit ziet er me uit als een plekje van het forum waar ik wel even wat reclame mag maken voor onze stripreeks... :e012:

 

Hier komt ie dan.

 

De website: www.alexanderdegrote.com

 

De facebook-pagina: https://www.facebook.com/alexanderdegrotestrip

 

Het YouTube-kanaal (met gloednieuwe filmpkes): hierzo...

 

De uitgever: http://www.strips2go.nl/strips2go-stripfestival-in-breda/

 

Hopelijk tot in Breda (of... in Turnhout). :e012:

 

 

post-539-0-24517800-1382728322_thumb.jpg

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ik heb nog een verzamelalbum met beginnende striptekenaars in Vlaanderen. Jij stond er ook tussen met een kort verhaaltje over enkele kasteelheren die een beul zochten. Het was een boekje over 'De start van een loopbaan'.

Link naar reactie

Klopt. Dat ging van een of ander Vlaams ministerie uit (tewerkstelling dacht ik). Uit alle inzendingen werden dan 10 laureaten geselecteerd en dan kregen we die publicatie cadeau. Frode Dedecker stond ook in dat album, niet?

Straf dat iemand dat nog weet! Da's jaaaaren geleden. Ik had zelfs nog haar op m'n kop! :e005:

Link naar reactie

Wij zijn zeker aanwezig in Turnhout... maar enkel op zaterdag.

 

Het programma van Strip Turnhout is namelijk anders dan bij de vorige edities: zaterdag van 10u tot 20u (!) de gewone stripbeurs (met uitgeverijen, tekenaars en handelaars) en zondag enkel nog de tweedehands beurs. En natuurlijk de expo's gedurende het hele weekend.

 

Maar ik wijk af: wij zijn in onze 'pakskes' te bewonderen op zaterdag 14 december... en mét het gloednieuwe album #2! :e012:

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Na je filmpje over het tekenproces van 'Alexander' een vraagje omtrent het inkten. De fineliner die je gebruikt, is dat een rollerball versie of eentje met een vilten tip zoals Steadtler, Micron, Uni pin,...?

Link naar reactie

Het zijn een hele hoop pennetjes eigenlijk - allemaal met een vilten tip - van het merk Rotring. 'Rotring Tikky Graphic'-pennetjes van verschillende diktes (van 0.1 tot 0.8 mm). Vergis je niet; het zijn tekenstiftjes met een vaste punt en een vast inktreservoir, niet de verwisselbare vulstiftjes van Rotring die sommigen zich wel zullen herinneren van de lessen technisch (of wetenschappelijk) tekenen... Deze stiftjes zijn echt bedoeld voor losse lijntekeningen. 'Goei stiftjes'; vegen niet, inkt verkleurt niet...

 

Tot zover mijn reclamepraatje voor Rotring. :e012:

 

Tja, en die verkleedpartijen; ge moet iets doen om op te vallen op zo'n beurs hé. :e002:

Link naar reactie

Misschien even gebruik maken van een forum vol kenners van strips én stripbeurzen: we staan binnenkort met Strips2Go & 'Alexander De Grote' natuurlijk op Strip Turnhout voor de lancering van ons tweede album. Maar welke beurzen in België / Nederland vinden jullie zeker nog aanraders voor een ambitieuze uitgeverij? Valkenswaard, Gorinchem, Haarlem, Turnhout, Breda staan al op ons verlanglijstje.

We zijn - aangezien we een familiestrip uitgeven - vooral op zoek naar middelgrote tot grote beurzen waar zowel aandacht wordt geschonken aan kinderen (de jongere lezertjes) als aan de ervaren striplezers. :e003:

 

Dus - ik doe even beroep op jullie expertise: welke beurzen zijn zeker nog aanraders volgens deze - euh - 'criteria'?...

 

Ben benieuwd.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Nog een dikke drie weken en hij is er: 'De Sandalen van Hermes', het nieuwe komische avonturenverhaal van Alexander De Grote!

Om het lange wachten een beetje draaglijker te maken, krijgen jullie alvast een nieuwe teaser voorgeschoteld. Met dank aan onze huisscenarist Barcas voor de montage!

 

Je kan de teaser bekijken op de website: www.alexanderdegrote.com , de facebook-pagina: https://www.facebook...derdegrotestrip of het youtubekanaal: http://www.youtube.com/watch?v=IxcIgCO0HkE ...

 

Om de een of andere reden houdt youtube voor deze video de weergaven wel niet bij - het zij zo! :e012:

Link naar reactie

de vochtige bonobo, gekker moet het toch niet worden. Alhoewel, klinkt meer als een strip in de sombrero reeks, daar zit misschien nog wel een scenariootje van twaalf seconden in :)

 

Anyway, de Nubische prinses heeft toegestemd om mee te komen. 

Link naar reactie

Zullen jullie ook op zondag in Turnhout zitten? Want dan kom ik af met de oudste dochter, en die wil wel eens een echte koning (en een Nubische prinses) zien...

 

ja ja, zo hebben we nog vaders gehad aan onze stand, die hun kinderen snel bij de tekenaar wegzetten en onder het roepen van "neem rustig je tijd om er een superlange tekening van te maken" hun arm om de nubische prinses slaan en gretig op de foto willen :D Sommigen vroegen zelfs of we geen kinderen verhuurden.

 

Anyway, we staan er dus zaterdag op Turnhout met z'n drie en het album is een klassiek familiealbum waar zowel kinderen als volwassen lezers van kunnen genieten. Of dat is toch althans de bedoeling, geen idee of we daar ook in geslaagd zijn.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Als ze met Hans Teeuwen kunnen lachen, dan moet een klein, braaf grapje over Willem-Alexander ook wel kunnen, zeker? :e002:

 

Geloof me, een hele grote smerige keiharde grap over Willem-Alexander kan ik wel waarderen. Doe anders even een google op "lucky tv willem alexander", zo hard lachen wij nu met hem ;)

 

Maar geweldig filmpje heren Alexander ! Hoe hebben jullie toestemming van al die makers van de originele films voor elkaar gekregen om die stukjes te gebruiken ? 

A Funny Thing Happened on the Way to the Forum

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Zo, Turnhout zit er op.

 

Redelijk geslaagde beurs voor Alexander de Grote. De verkoop was niet slecht. Een aantal mensen hebben zowel deel 1 als het nieuwe deel 2 gekocht.

We stonden in een koude donkere hoek, maar ik heb geen idee of dat ook van invloed is geweest op de belangstelling.

De pakjes worden elke keer weer beter. Ik hoop ergens nog een mooi paar lederen sandalen op de kop te tikken. En een flink stuk zeep om die voeten eindelijk dan maar eens te wassen.

Onze uitgever is echt een kanjer. Als je ziet met welke opvallende stand hij telkens weer afkomt, ben ik onder de indruk van zijn visie. 

 

Een klein fotoreeksje kan je vinden op volgende link. http://alexanderdegrote.com/2013/12/14/263/

 

En nu is het met dichtgeknepen billen afwachten op de eerste reacties op album twee. Ik zal maar al vast veel kaarskens branden :)

Link naar reactie

en als de mods het me even toestaan om reclame te maken, je kan album 2 kopen voor 5,95 euro. Da's geen geld voor een strip van 48 pagina's, zou ik zo zeggen.

 

We zijn nog niet direct in alle stripwinkels te vinden, maar de uitgever is zijn welruikende best aan het doen om met enkele distributeurs te onderhandelen om de strip in de supermarkten (nederland) en aanverwanten te krijgen. We'll keep you posted. Voorlopig te vinden in de webshop op deze link http://www.strips2go.nl/webwinkel/ of bij de auteurs bij een signeersessie.

Link naar reactie

Toch niet in Turnhout geraakt maar Ieper in april moet wel lukken; dan probeer ik deel 2 te scoren (deel 1 heb ik al van de vorige Turnhout). Veel succes met de boeken alleszins!

 

dank u, we leggen er al vast eentje voor jou opzij :)

Link naar reactie

Ieper zal inderdaad ideaal zijn om een tweede poging te ondernemen het eerste boek te kopen - op de een of andere manier was het nergens te vinden in mijn rugzak toen ik van de Turnhout van twee jaar geleden terugkwam, heel bizar :-s - en dan meteen voor het tweede te gaan. *wrijft in de handen*

 

De gevonden voorwerpen had ook niks :)

 

De eerste heeft nu een tweede druk gekregen en de tweede is een eerste druk ... eh ... ja, wij moesten ook even drie keer nadenken over dit antwoord :)

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Hallo,

 

het tweede Alexander-album 'De Sandalen van Hermes' is ondertussen een paar weekjes geleden voorgesteld op Strip Turnhout.

 

Nu, het album zal pas écht 'uit' zijn als Strips2Go zijn deal met Betapress rond heeft om het te verspreiden naar SSZ, boekenhandels, etc... En als er natuurlijk via de nieuwe Strips2Go Magazine wat meer promotie gevoerd kan worden. En dan zitten we toch februari-maart, schat ik.

 

Maar ondertussen zijn er wel wat repers die het tweede album gekocht hebben (o.a. op de beurs, of via de auteurs, misschien zelfs via de webshop van de uitgever?). Dus zijn we best wel benieuwd naar de reacties van de kopers: wat vond je goed, wat vond je leuk, wat was er minder, waar is er nog groeimarge, enz...

 

Let wel: we verkeren niét in de waan dat we een perfect, foutloos album hebben afgeleverd. Daarvoor kent elke auteur zijn eigen beperkingen maar al te goed. We hebben gewoon ons best gedaan. :e012:

Maar om in te schatten of we iets gemaakt hebben dat de moeite waard is (na al dat werk), daarvoor is enige feedback (positief en/of negatief) zeker nuttig en welkom.

 

Ik heb mijn Griekse helm al op. :e007:

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...