cartoonesk Posted December 19, 2022 Share Posted December 19, 2022 Ik was naar de nostalgische jeugdserie Q & Q aan het kijken en in een scene scheurde een Chinese bandiet de cover van een Lucky Luke-album (De Daltons breken uit) los! Horror! Deed me denken aan de jeugdfilm Het Zakmes, waarin de lerares een in beslag genomen Lucky Luke-album (De zingende draad) door midden scheurt voor de ogen van de jonge eigenaar! Aaargh! Hebben jullie als stripfans ook al zulke traumatische ervaringen gehad met film of tv of zelfs in real-life? (P.S. Dit alles moet natuurlijk met een knipoog gelezen worden) Quote Link to comment
Stomp Posted December 19, 2022 Share Posted December 19, 2022 Q en Q, wat een topserie! cartoonesk 1 Quote Link to comment
cartoonesk Posted December 20, 2022 Author Share Posted December 20, 2022 19 uren geleden, Stomp zei: Q en Q, wat een topserie! Beetje ouderwets (geef ik niet om) maar nog steeds heel spannend! Quote Link to comment
Blutch Posted December 20, 2022 Share Posted December 20, 2022 Ik werk in een bibliotheek, dus breek me de bek niet open. Ik heb echt moeten leren om bibliotheekboeken (en de strips in het bijzonder) als verbruiksvoorwerpen te beschouwen. Anders hou je het niet vol. cartoonesk 1 Quote Link to comment
cartoonesk Posted December 20, 2022 Author Share Posted December 20, 2022 5 minuten geleden, Blutch zei: Ik werk in een bibliotheek, dus breek me de bek niet open. Ik heb echt moeten leren om bibliotheekboeken (en de strips in het bijzonder) als verbruiksvoorwerpen te beschouwen. Anders hou je het niet vol. Ik herinner me ook geleende stripboeken uit de bieb, die soms volgekliederd waren. edit : die scène in Q & Q met de Chinese bandiet was ook in een bilbliotheek, hij scheurde de cover los van de Lucky Luke om er aan de achterkant chinese tekens op te schrijven. Quote Link to comment
Lestat Posted December 21, 2022 Share Posted December 21, 2022 Ik heb ooit als jobstudent voor Van Gansewinkel gewerkt, waarvoor ik enkele dagen papier en karton moest ophalen. Zo heb ik ooit een doos in de vuilkar gegooid en op "persen" geduwd, en deze bleek vol oude strips te zitten. Ik zag het pas toen de doos openscheurde door de pers. Een dag later heb ik dit aan mijn broer verteld en hij heeft er dan inderdaad een nachtmerrie over gehad. Quote Link to comment
fantasiooo Posted December 21, 2022 Share Posted December 21, 2022 Oeps. Verkeerde topic. Mag verwijderd worden. Quote Link to comment
cinco Posted December 21, 2022 Share Posted December 21, 2022 16 minuten geleden, Lestat zei: Ik heb ooit als jobstudent voor Van Gansewinkel gewerkt, waarvoor ik enkele dagen papier en karton moest ophalen. Zo heb ik ooit een doos in de vuilkar gegooid en op "persen" geduwd, en deze bleek vol oude strips te zitten. Ik zag het pas toen de doos openscheurde door de pers. Je kans gemist om de Oskar Schindler van de stripboeken te worden. Quote Link to comment
Recommended Posts