Ga naar inhoud

Fullmetal alchemist - Fullmetal editions


rafke73

Recommended Posts

  • 9 months later...
27 minuten geleden, Yncke zei:

Naar mijn bescheiden mening is deze reeks een aanrader. :)

Bis! Ik heb de reeks in kleiner en goedkoper formaat en ga ze niet dubbel aanschaffen. Maar als ik het opnieuw zou moeten kopen, zou ik allicht voor deze mooie uitgaven gaan.

Link naar reactie

Het verhaal is dan ook heel knap. (En eigenlijk de tekeningen ook. Goede designs, zowel qua kledij as qua decors.)

 

Hoofdpersonages zijn twee broers die met behulp van alchemie (zo ergens halverwege tussen magie en wetenschap, met als kern het gegeven van equivalente uitwisseling) hun moeder weer tot leven willen wekken. Dat loopt gruwelijk mis (natuurlijk, anders was er geen verhaal), en de ene verliest zijn arm en been, de andere zijn hele lichaam en wordt gebonden aan een harnas. Het verhaal gaat over de zoektocht om die broer zijn lichaam terug te geven.

 

Tijdens die zoektocht geraken de broers verwikkeld in allerhande plots die alsmaar groter worden, en morele dilemma's worden daarbij niet uit de weg gegaan. Het is bovendien een reeks met een grote rijkheid aan mooie personages, van gevoelige mannen tot sterke vrouwen, en alles ertussenin, met hun eigen geloofwaardige drijfveren. De wereld waarin het zich afspeelt is knap uitgebouwd en gedetailleerd.

 

En met zo'n verhaal is een goede ontknoping niet zo simpel, maar het rond af als een mooi geheel.

 

't Is natuurlijk nog altijd Shonen, dus uitgebreide actie-scenes en silly comedy zijn ook onvermijdelijk.

 

(Damn, ik krijg zin om de reeks te herlezen maar ik kan momenteel niet bij mijn  FMA'tjes... :s )

Link naar reactie
  • Yncke locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...