Makka Posted August 8 Share Posted August 8 Hallo allemaal, ik ben op zoek naar informatie over een originele plaat die ik in bezit heb. Ze is ondertekend door Hislaire en Jourdan, en gedateerd 1975. (Hislaire was toen 18 jaar) De plaat is onderaan genummerd Romeinse een, een. Dus hoofdstuk 1 pagina 1. Kan iemand me meer info geven aub. Foto's zijn bijgevoegd. Mvg Marc Kool Thing 1 Quote Link to comment
MarcusK Posted August 8 Share Posted August 8 Het eerste werk van Hislaire dat in een professioneel magazine werd gepubliceerd was 1975 een Carte Blanche in Spirou (bron: Reddition stripinfoblad 23/24). Maar geen idee wat dat precies was. Quote Link to comment
Ambreville Posted August 8 Share Posted August 8 Er is ergens zo'n website meen ik dat je in de Franse Spirou per nummer kunt zien wie er aan gewerkt heeft. Dat zou dan 1975 zijn, maar voor zijn eerste kortverhaal. Quote Link to comment
Ambreville Posted August 8 Share Posted August 8 Dit dus https://www.bdoubliees.com/journalspirou/auteurs3/hislaire.htm Quote Link to comment
Makka Posted August 8 Author Share Posted August 8 Bedankt alvast, maar wat in 1975 gepubliceerd werd in Spirou, de carte blanche was een tekening van een reuzenijsje met de nodige scènes op verwerkt, en de decouverte dupuis is le troisieme larron. Misschien moet ik zoeken in werk dat hij toen op Sint-Lukas gemaakt heeft. Quote Link to comment
Suske Posted August 8 Share Posted August 8 In die tijd was Hislaire medewerker van een stripfanzine, waarvan de naam me ontsnapt. Hij zat mee in de redactie, maar ik weet niet of hij er ook tekeningen voor maakte. Quote Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986 Link to comment
Ambreville Posted August 8 Share Posted August 8 De boot doet me ergens denken aan Franquin. Die heeft precies een andere stijl dan het decor in de verte. Zou het kunnen dat Franquin hier wat gecorrigeerd op heeft als Jourdan? Hij woonde aan of in de buurt van place Jourdan in Etterbeek. Gewoon theorieke. Quote Link to comment
Frodo Posted August 8 Share Posted August 8 Yslaire zelf contacteren, en de vraag stellen! Ambreville 1 Quote Link to comment
Frodo Posted August 9 Share Posted August 9 18 uren geleden, Makka zei: Hallo allemaal, ik ben op zoek naar informatie over een originele plaat die ik in bezit heb. Ze is ondertekend door Hislaire en Jourdan, en gedateerd 1975. (Hislaire was toen 18 jaar) De plaat is onderaan genummerd Romeinse een, een. Dus hoofdstuk 1 pagina 1. Kan iemand me meer info geven aub. Foto's zijn bijgevoegd. Mvg Marc Dit schoot mij nét te binnen, na het beter bekijken van de plaat. Stukje uit een interview van mij en Veto, met Hislaire : Quote Link to comment
Recommended Posts