Jump to content

Bernard Hislaire, eerste stappen

Recommended Posts

Hallo allemaal,

ik ben op zoek naar informatie over een originele plaat die ik in bezit heb.

Ze is ondertekend door Hislaire en Jourdan, en gedateerd 1975.  (Hislaire was toen 18 jaar)

De plaat is onderaan genummerd Romeinse een, een. Dus hoofdstuk 1 pagina 1. Kan iemand me meer info geven aub.

Foto's zijn bijgevoegd.

Mvg Marc

20230807_180807.jpg

20230807_180923.jpg

Bedankt alvast, maar wat in 1975 gepubliceerd werd in Spirou, de carte blanche was een tekening van een reuzenijsje met de nodige scènes op verwerkt, en de decouverte dupuis is le troisieme larron. 

Misschien moet ik zoeken in werk dat hij toen op Sint-Lukas gemaakt heeft.

De boot  doet me ergens denken aan Franquin. Die heeft precies een andere stijl dan het decor in de verte. Zou het kunnen dat Franquin hier wat gecorrigeerd op heeft als Jourdan? Hij woonde aan of in de buurt van place Jourdan in Etterbeek.

Gewoon theorieke.

18 uren geleden, Makka zei:

Hallo allemaal,

ik ben op zoek naar informatie over een originele plaat die ik in bezit heb.

Ze is ondertekend door Hislaire en Jourdan, en gedateerd 1975.  (Hislaire was toen 18 jaar)

De plaat is onderaan genummerd Romeinse een, een. Dus hoofdstuk 1 pagina 1. Kan iemand me meer info geven aub.

Foto's zijn bijgevoegd.

Mvg Marc

20230807_180807.jpg

20230807_180923.jpg

Dit schoot mij nét  te binnen, na het beter bekijken van de plaat. Stukje uit een interview  van mij en Veto, met Hislaire

Screenshot_20230809_023529.jpg