Jeroen Janssen Posted August 29 Share Posted August 29 Door Jeroen Janssen en Arezoo Moradi Uitgeverij Oogachtend, 180 pagina's, 35 euro (verschijnt in september) Boekvoorstelling is op zondag 17 september in het STAM (Stadsmuseum Gent). Met een kleine expo die loopt van 31/8 tot 26/9 Hieronder de beschrijving. In een volgend bericht geef ik wat signeerdata mee. +++++++++++++++ "Vensterramen zijn openingen naar de hemel en de aarde. Naar de zon en de regen, naar de bomen. We begroeten het leven of nemen afscheid van elkaar door de ramen. Wie herkent het niet? Door het raam van een auto of trein het landschap voorbij zien flitsen en je afvragen: wie zou daar wonen? Welke verhalen zouden zich daar afspelen? In de huizen, in de straten, in de hoofden van mensen aan de rand van de weg? In 22 wandelhoofdstukken brengen Jeroen Janssen en Arezoo Moradi een fascinerende verborgen wereld tot leven. Een wereld van straatjes van verzoening, hondenlosloopweides, gaten in het hek, spionnen en passagiers van de straat, van ‘takdagen’ en afwezigheid die een gewoonte wordt. In zijn onnavolgbare, poëtische tekenstijl laat Jeroen Janssen de wind over het autostradeland rond Ledeberg waaien, terwijl Arezoo Moradi de wereld, haar thuisland Iran en de mensen waar ze tussen woont met haar scherpe pen en filosofische mijmeringen binnenbrengt. Om elke hoek van deze wereld schuilt een verrassing, achter elke bladzijde een nieuw hoofdstuk. Een boek als reisgezel, voor thuisblijvers en voor passagiers. Vol parels om te ontdekken en te koesteren. Voor iedereen die ooit door het venster van een trein of een auto heeft gekeken en zich heeft afgevraagd: Wat speelt zich daar af? Hier leest u het onthutsende antwoord: men kijkt evenveel naar u als u naar hen." (Tina De Gendt) Lestat 1 Quote Link to comment
Jeroen Janssen Posted August 29 Author Share Posted August 29 Signeerdata (wie mij kent weet dat die zeldzaam zijn dus profiteert ervan ) * Zondag 17 september in het STAM, vanaf 12u30 Godshuizenlaan 2, Gent (wie er bij wil zijn op de boekvoorstelling om 11u, mail als de bliksem naar bakame@bakame.be - nog slechts enkele plaatsen vrij). Ik signeer ook meegebrachte exemplaren. * Zaterdag 23 september op de Makers Markt op Crosscomix Rotterdam https://crosscomix.nl/ * en dan ook nog in oktober in Saint Malo en november in Clermont-Ferrand maar dat is dan met 'Mon Camarade Che Guevara' Quote Link to comment
linthout Posted August 29 Share Posted August 29 Interessant! Is dit een reguliere strip of meer een boek met illustraties zoals je de laatste tijd maakt? Quote Link to comment
Jeroen Janssen Posted August 29 Author Share Posted August 29 27 minutes ago, linthout said: Interessant! Is dit een reguliere strip of meer een boek met illustraties zoals je de laatste tijd maakt? Het ligt in de lijn van mijn laatste boeken, maar er zit minder reportage en meer filosofie en poëzie in. Is niet zo hoogdrempelig als het klinkt zoals ik het nu opschrijf, het is misschien mijn meest toegankelijke boek in jaren. Maar weer geen balonnetjes of kadertjes, wel nog meer kleur en tekenplezier dankzij de inspirerende teksten van Arezoo. Quote Link to comment
Yncke Posted August 30 Share Posted August 30 "Landloos als de wind": wat een mooie titel! Quote yncke.be Link to comment
Jeroen Janssen Posted August 30 Author Share Posted August 30 De tentoonstelling in het STAM (Stadsmuseum Gent) is open. En “Landloos als de wind” ligt eerstdaags in de museumshop of in uw favoriete stripwinkel. Quote Link to comment
Jeroen Janssen Posted August 30 Author Share Posted August 30 Landloos als de wind - 31 augustus t.e.m. 26 september Al wandelend door Ledeberg vonden tekenaar Jeroen Janssen en Arezoo Moradi inspiratie voor hun boek ‘Landloos als de wind’. Jeroen liet de wind over het autostradeland rond Ledeberg waaien, terwijl Arezoo Moradi de wereld, haar thuisland Iran en de mensen waar ze tussen woont met haar scherpe pen en filosofische mijmeringen binnenbracht. Een voorsmaakje van deze nieuwe graphic novel komt in de kiosk tot leven. Op zondag 17 september wordt de nieuwe graphic novel voorgesteld in het STAM. Binnenkort kan u hier meer informatie terugvinden!. https://erfgoedcel.gent/een-kiosk-op-het-stamplein Quote Link to comment
Lestat Posted September 1 Share Posted September 1 Je zou er misschien ooit een poëziewandeling rond kunnen maken dan Jeroen Janssen 1 Quote Link to comment
Jeroen Janssen Posted September 4 Author Share Posted September 4 On 8/29/2023 at 2:48 PM, Jeroen Janssen said: Signeerdata (wie mij kent weet dat die zeldzaam zijn dus profiteert ervan ) * Zondag 17 september in het STAM, vanaf 12u30 Godshuizenlaan 2, Gent (wie er bij wil zijn op de boekvoorstelling om 11u, mail als de bliksem naar bakame@bakame.be - nog slechts enkele plaatsen vrij). Ik signeer ook meegebrachte exemplaren. * Zaterdag 23 september op de Makers Markt op Crosscomix Rotterdam https://crosscomix.nl/ * en dan ook nog in oktober in Saint Malo en november in Clermont-Ferrand maar dat is dan met 'Mon Camarade Che Guevara' Nog een toevoeging: ik zal zondag 10 september op Stripfeest Brussel signeren bij de stand van Maison Autrique / Kronikas ... en ik breng mee .......... !!!??? (in avant-première nog wel) Ik ben nog niet zeker van de uren, maar het zal ergens tussen 10 en 16u. zijn Quote Link to comment
Jeroen Janssen Posted September 7 Author Share Posted September 7 On 9/1/2023 at 4:19 PM, Lestat said: Je zou er misschien ooit een poëziewandeling rond kunnen maken dan Wie voor 26/9 de pop up-expo in het Stadsmuseum Gent bezoekt en er een boek aanschaft (of wie naar de boekvoorstelling komt op 17/9) krijgt er dit leuke wandelplannetje gratis bij. Lestat 1 Quote Link to comment
Jeroen Janssen Posted September 20 Author Share Posted September 20 On 8/29/2023 at 2:48 PM, Jeroen Janssen said: Signeerdata (wie mij kent weet dat die zeldzaam zijn dus profiteert ervan ) * Zondag 17 september in het STAM, vanaf 12u30 Godshuizenlaan 2, Gent (wie er bij wil zijn op de boekvoorstelling om 11u, mail als de bliksem naar bakame@bakame.be - nog slechts enkele plaatsen vrij). Ik signeer ook meegebrachte exemplaren. * Zaterdag 23 september op de Makers Markt op Crosscomix Rotterdam https://crosscomix.nl/ * en dan ook nog in oktober in Saint Malo en november in Clermont-Ferrand maar dat is dan met 'Mon Camarade Che Guevara' ... En dat het goed was. Volgende afspraak, zaterdag 23 september op Cross Comix Rotterdam Lestat 1 Quote Link to comment
Waldorf Posted September 20 Share Posted September 20 Het is een mooi boek. Ik ben het mondjesmaat aan het lezen. Erg dichtbij ook, want ik dender vrij vaak over de B401 langs Ledeberg. Jeroen Janssen 1 Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Recommended Posts