Ga naar inhoud

oude cover of nieuwe cover? (5)


oude cover of nieuwe cover?   

29 leden hebben gestemd

  1. 1. Suske en Wiske 71: Wattman

    • oude
    • nieuwe
      0
    • -
      0
  2. 2. Franka 12: de Blauwe Venus

  3. 3. Kiekeboe 17: Fanny Girl



Recommended Posts

De originele Wattman cover is mooi omdat hier duidelijk de referentie naar Batman te zien is. Die randloze blauwe huizen op de achtergrond helpen voor de nachtsfeer en het tramwagentje met oogjes en slecht gekalibreerde wielen (voor een wat hobbelige rit als passagier) is erg charmant.

 

De 2 andere zendingen:

ik ken het verhaal  van Franka niet, maar ik vind de oude cover niet echt iets speciaal goed opgebouwd. Hoewel de keuze van de scene goed is. De nieuwere cover is spektakulair maar voor me veel te gedetailleerd voor een cover.

De 3 Kiekeboe covers zijn één pot nat: gewoon niet aantrekkelijk of origineel. (maar dat is niet nieuw want de meeste Kiekeboecovers trekken op niet veel). 

 

Voila. 😉

Link naar reactie
1 uur terug, sporoi zei:

De 3 Kiekeboe covers zijn één pot nat: gewoon niet aantrekkelijk of origineel. (maar dat is niet nieuw want de meeste Kiekeboecovers trekken op niet veel).

Op de eerste versie staat op het eerste zicht geen enkel hoofdpersonage, dus ik begrijp wel waarom die hertekend werd.

Link naar reactie
10 uren geleden, sporoi zei:

Die zwartharige toch! 😊.... In films worden de spelers immers geschminkt en restyled. 

 

Uit het oog uit het hart zo blijkt maar weer. 😉

 

Ik weet het. Maar de leek gaat in de zwartharige niet noodzakelijk direct Fanny met pruik herkennen, dat is wat Tom bedoelde. 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...