Ga naar inhoud

Superhelden Terug In NL


Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Even een goedemorgen van Eelco!

 

 

Goedemorgen Richard.

 

Zou jij voor mij iets kunnen doen, ik ben namelijk nog geen geregistreerd member bij het forum en wilde graag een korte uitleg plaatsen.

 
 

Zou jij uit mijn naam het volgende willen/kunnen plaatsen?

 


 

en omdat ik niet de lulligste ben :)

 

Misschien handig als ik hier en daar wat opheldering verschaf!?

 

Laat ik beginnen met de vertalingen van de comic.

 

De comics die wij in de comic hebben, worden vertaal door 'Irene Stript' en de reden dat wij niet hebben aangeklopt bij Olav (Beemer) en Peter (de Bruin) heeft vooral te maken dat ik vind dat zij al genoeg comics vertalen en ik deze comic eigenlijk wil maken met 'mijn team'. Ik heb nog wel Ger Apeldoorn gevraagd of hij eventueel 'Savage Dragon' zou willen vertalen, maar de reden dat ik hem hiervoor gevraagd heb, zijn uit puur nostalgische overwegingen.

 

De 'Superhelden' comic is niet te vergelijken met de "Eppo'. De 'Eppo' is namelijk een tijdschrift dat zich voornamelijk richt op de Europese strip en wij kijken voornamelijk naar de enorme comic markt. De 'Eppo' richt zich voornamelijk op de lezers die vroeger ook de 'Eppo' hadden en wij richten ons voornamelijk op een nieuwe/jongere doelgroep. Wij richten ons niet op de verzamelaars die eventueel de comics al in de originele versie in de kast hebben staan, maar op de lezers die dit werk nog niet kennen. De doelgroep die de 'Eppo' ook heel graag zou willen bereiken. Natuurlijk richten wij ons ook op de lezers die deze comics misschien al wel in het origineel in de kast hebben staan en deze graag zouden willen delen met hun kinderen en die kunnen deze geweldige series dan nu in het Nederlands lezen.Wij houden bij het vertalen ook erg rekening met deze (jongere) doelgroep, zodat de comic toegankelijk is voor een groot publiek.

Bij het samenstellen van de comic hebben wij hier ook heel erg rekening mee gehouden. Het materiaal dat voor alle leeftijden geschikt is voorin en het heftigere comic werk zit achterin.

 

Nog een groot verschil met het de overige comics die in het Nederlands verschijnen, de Eppo en onze 'Superhelden' comic is de prijs. Voor een 'Eppo' betaal je 4,60 euro en dan mag je wel een magazine hebben van 40 pagina's al  zitten er in totaal 32 pagina's aan strip in het blad). En ik weet niet hoe 't met jullie zit, maar ik kan niet echt in een verhaal komen als ik om de week steeds maar (hooguit) 2 tot 4 pagina's ervan te lezen krijg. Wij bieden een maandelijkse comic van 64 pagina's voor 2,99 euro en doen we ons best om je zoveel mogelijk verhaal te geven van een bepaalde serie en op het juiste moment te knippen in het verhaal, zeg maar.

Ja, het klopt ! We moeten absoluut nog meer reclame gaan maken voor onze maandelijkse comic, maar neem van mij aan…dat gaat absoluut gebeuren. Op dit moment heeft het maken van het blad voorrang.

 

Over Marvel en All New X-men!?

 

Wij waren bezig met de rechten om Cyberforce (van Marc Silvestri) te mogen vertalen en degene die deze rechten heeft, heeft dus ook alles van Marvel. Dus ja, dan weet ik nog wel een aantal series die ik graag in de comic erbij zou willen hebben. Ik heb een pitch gedaan en de bal ligt nu bij hen. Oftewel, wordt (absoluut) vervolgd.

Het blad en het vullen ervan houdt mij (dagelijks) bezig en (natuurlijk) ben ik druk met het verkrijgen van allerlei series die ik graag in de (nabije) toekomst erin wil plaatsen. We zijn inderdaad in gesprek over Strangers in Paradise, Usagi Yojimbo, Invincible, Doctor Who en met Calvin en Hobbes zijn we in de laatste afwikkelingen om deze twee (super)helden weer terug in Nederland te krijgen. Ja, ook bij deze serie zullen er inderdaad lezers zijn, die het werk al in het origineel hebben of zelfs in de vertaalde stripvorm, maar deze Superhelden-serie wordt ook niet voor hen gemaakt. Onze comic richt zich op een nieuw publiek, een publiek dat heel graag zou willen genieten van een maandelijkse Nederlandse comic, maar deze was er tot voor kort niet meer.

 

Zal ik dan hier ook maar vast melden, dat als wij de rechten krijgen voor eerder genoemde series, dat de comic vanaf juni hoogstwaarschijnlijk 80 pagina's gaat zijn voor dezelfde prijs!?

Of dat ons streven is dat we straks een maandelijkse comic willen leveren van 96 pagina's.

Een comic die naar mijn idee best de aantallen van de Eppo kan en mag ontstijgen.

 

Maar dat is mijn idee.

 

 

 

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Superhelden gaat het eerste half jaar elke maand een beetje meer bieden. Vanaf het tweede nummer zal elke maand het blad iets dikker worden tot dat we vanaf mei/juni op maandelijks 96 pagina's zitten!

 

Vanaf mei kun je naast alle andere geweldige comics, dus ook gaan genieten van:

 

Strangers in Paradise!

 

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 6 months later...

Wat IS me dit toch een geweldig project!!

Dit zou echt massaal door ouders voor hun kids worden aangeschaft!!

 

f29264f1246a5fe6cf5c3738b496e40323460d679b3365ac13276b3df505cfcfc9ec3fbf8ff1c18b

75a362381dea69f3f906cc27cc4d3df1d386455e908160106df1ccc33284b930b0352eb72a6fa4fe
6d916d1d6fffc8ce3e5e20f4594547c45031516d3081691e65fcc9c830d913cd03b7878bf6706e31
Voor wie het nog niet kent.
Het eerste half jaar van, Superhelden.

http://www.superheldencomics.nl
5d716d1e6cfdc4c935268161e348b337ca8fd64e
b58365ad10556562f614ce3fc1bb339147111c27

 

In dit laatste deel ook een mega-advertentie voor F.A.C.T.S. wat altijd gaaf om te zien is!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Nog een paar maanden en het eerste jaar zit erop. Zoals het er nu naar uit ziet, ga ik mijn abonnement opzeggen hoe symphatiek ik het initiatief ook vindt.. Van sommige strips worden per maand maar een paar pagina's gepubliceerd, bijvoorbeeld van Savage Dragon: 5 pagina's per maand. In dat tempo publiceren ze amper 2 en een halve originele comics in een jaar tijd! En ik mis een korte samenvattingen van de lopende verhalen waardoor je er na een maand makkelijker instapt. Calvin and Hobbes is nog steeds erg leuk, maar liever zie ik meer variatie in de humor strips.

Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars.

Link naar reactie

Ik heb dit blad vorige maand voor het eerst gezien. Voor mij was het totaal onbekend.

Het heeft volgens mij geen enkele aandacht gekregen in de media.

Wie geeft het uit? Koper comics???? Wie zijn dat nu weer?

 

Koper Comics is opgericht door striptekenaar Eelco Koper. Hij gaf eerder zijn eigen (smallpress) comics uit: PowerBeast.

Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars.

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Beste Michel,

 

In dit eerste jaar zijn wij (heel) erg aan 't kijken naar een mooie passende formule voor Superhelden. Nu het eerste jaar er bijna op zit, zijn we aan 't kijken hoe we het komende (tweede) jaar gaan vormgeven. Zoals het nu staat gaan we van 72 naar 80 pagina's per maand en is het de planning dat we zes/zeven series per uitgave plaatsen. Zo krijgen de meeste series wat meer ruimte. De extra (8) pagina's zijn bedoeld om per Superhelden nummer (vanaf Superhelden #12) een volledig Cerebus nummer in de comic te plaatsen.

 

Van series als, De Woeste Draak, Zesklapper Gorilla en Invincible zullen we dan steeds een halve comic plaatsen. De overige series (Modderman, Ultra Duck, Zwervende Rammelbak, Het laatste Jongetje, Steam Wars, etc) splitsen we elke comic in drieën op, dit doen we met name omdat deze series minder frequent verschijnen.

 

De korte samenvatting is absoluut iets wat we in de toekomst willen gaan hanteren.

Link naar reactie
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...