Ga naar inhoud

Even Voorstellen


Recommended Posts

Hoi ben "nieuw" hier, ik kende het forum al wel wat langer maar meer als anonieme gluurder.

Als het kan lees ik alles wat los en vast zit, strips, manga, comics en kijk veel "strip"gerelateerde tv series Arrow, Walking Dead maar ook Elementary, P.O.I., Hannibal, Grimm, Black Sails, Justified en American Horror Story. Maar de grote liefde blijft strips in alle soorten en maten.

Heb in de loop der jaren een leuke verzameling opgebouwd met hier en daar ook nog een tekening erin.

Link naar reactie

Welkom! Kan me nog goed herinneren toen ik mezelf hier voorstelde. Time flies enzo. Veel plezier hier! Je zult veel tips krijgen (gevraagd en ongevraagd) van mensen met smaak met als gevolg dat je flink armer zult worden. Hopelijk maken de strips het goed;)

Link naar reactie

Eigenlijk is hier zo geen "stel jezelf voor" draad. ;) (of ben ik 'm al vergeten)

 

Ik ben kuzuri. Zie : http://www.getekendereep.com/index.php?/user/585-kuzuri/

Die naam komt uit The Wolverine.

 

Sinds 2004 lurker van de Reep, sinds 2006 actief poster, onder verschillende namen ;)

 

Ik hou het meest van comics (niet noodzakelijk superhero), maar ben net als de meesten begonnen met de frans-belgische en de vlaamse strip, alhoewel ik als kind ook al nederlandstallige comics las. Voor de rest ben ik een SF fan, hou ik van rock & pop, films en tv-reeksen, en ben ik mijn saaie zelve.

 

Enkele favorieten van me :

 

 

Preacher
Sin City
Transmetropolitan

Planetary
Sandman
The Invisibles
Scalped
100 Bullets
Y: The Last Man
Stray Bullets
The Walking Dead
Strangers in Paradise
Criminal

Lucifer
Locke & Key


de Image reeksen van Hickman, Kot, Rucka, Brubaker, enz... 

IMAGE in het algemeen dus eigenlijk, de laatste tijd

 

de crime novels van Bendis

de GN's van Lemire
Avatar comics : Ellis, Ennis, Moore, Lapham…

Mignola's reeksen



Ronin
Cages
From Hell
Murder me Dead
Essex County
Daytripper

Andreas

Comès
Aquablue
UW1

Link naar reactie

Damn, ja, Planetary moet ook in mijn lijstje staan ;)

Maar er is ook zo véél.

 

Manga, alhoewel ik weet dat daar ook veel goede dingen tussen zitten, daar hou ik me (op dit moment) niet mee bezig. Heb dat wel gedaan, op verschillende tijdstippen, maar tijd, geld, plaats... Ik moest een keuze maken, en ik heb me dan maar op de comics gesmeten.

Link naar reactie

 

 

Hield me tot vorig jaar ook vrijwillig actief bezig met stripjournalistiek (zowel voor Stripelmagazine, Stripspeciaalzaak als Brainfreeze) maar mijn schrijfsels beperken zich nu tot De Reep.
 Nog altijd een groot gemis voor de stripjournalistiek. Verschillende van Koens tips kan je in ons besprekingsarchief of in onze binnenkort te herlanceren rubriek Klare Taal terugvinden: http://www.stripspeciaalzaak.be/PHP/besprekingen/ en http://www.stripspeciaalzaak.be/KlareTaal.php
Link naar reactie

Ik ben Olsimar en ik ben een liefhebber van euro strips en selectief liefhebber van comic en manga. Cherry-picking is noodzakelijk want als je alles wilt kopen/lezen wat hier aanbevolen wordt sneeuw je onder. Voordeel is als je hier wat langer vertoeft dat je de pappenheimers hier leert kennen en de tips op waarde weet te schatten. Bezoek iig de SSZ site regelmatig want dat is de enige echte lifeline met de betere strips B)

 

Btw bezoek je ook beurzen Lee en wat drink je dan? want dat schijnt de laatste tijd nogal relevant te zijn in stripland ;)

Link naar reactie

Hello Mr Steel!

 

Leuk weer een nieuwe te hebben op de reep. Hoop je nog regelmatig tegen te komen. Bezoek ook eens de televisiserie draad in de Chocolate Bar want je smaak in tv-series kan nog wel wat verbeterd worden. ;)

 

Maar alle gekheid op een stokje...welkom op de reep!

 

Edit: bedoel uiteraard: ik ben het niet eens met jouw smaak in tv-series. Maar dat geldt wel voor meer repers.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Hello Mr Steel!

 

Leuk weer een nieuwe te hebben op de reep. Hoop je nog regelmatig tegen te komen. Bezoek ook eens de televisiserie draad in de Chocolate Bar want je smaak in tv-series kan nog wel wat verbeterd worden. ;)

 

Maar alle gekheid op een stokje...welkom op de reep!

 

 

 

Lap, die mens is hier nog maar, en zijn smaak wordt al afgebroken... tsk.

 

:e007:

Link naar reactie

Ik ben Olsimar en ik ben een liefhebber van euro strips en selectief liefhebber van comic en manga. Cherry-picking is noodzakelijk want als je alles wilt kopen/lezen wat hier aanbevolen wordt sneeuw je onder. Voordeel is als je hier wat langer vertoeft dat je de pappenheimers hier leert kennen en de tips op waarde weet te schatten. Bezoek iig de SSZ site regelmatig want dat is de enige echte lifeline met de betere strips B)

 

Btw bezoek je ook beurzen Lee en wat drink je dan? want dat schijnt de laatste tijd nogal relevant te zijn in stripland ;)

 

O zo herkenbaar :)

Link naar reactie

Welkom mr Staal (stamt u van de haagse bankiersfamilie ?). Helaas kan ik, wat betreft strippies, niet tippen aan de exquise smaak van Koen maar je kan niet alles hebben natuurlijk. 

 

 Neen, helaas niet... (was het maar waar, dan had ik waarschijnlijk een grotere verzameling dan dat ik nu heb)

 

Btw bezoek je ook beurzen Lee en wat drink je dan? want dat schijnt de laatste tijd nogal relevant te zijn in stripland ;)

 

In het verleden wel, ik ben weleens op de stripdagen geweest (volgens mij was dat toen op het Archeon?), Haarlem en een keertje in Valkenswaard.

 

Wilde vorig jaar dolgraag naar London, (Stan Lee ontmoeten) maar helaas viel dat samen met mijn huwelijk....

 

Oh en je maakt mij altijd blij met een goede bak sterke koffie, zwart met 2 klontjes suiker.....

 

 

Hello Mr Steel!

 

Leuk weer een nieuwe te hebben op de reep. Hoop je nog regelmatig tegen te komen. Bezoek ook eens de televisiserie draad in de Chocolate Bar want je smaak in tv-series kan nog wel wat verbeterd worden. ;)

 

Maar alle gekheid op een stokje...welkom op de reep!

 

Edit: bedoel uiteraard: ik ben het niet eens met jouw smaak in tv-series. Maar dat geldt wel voor meer repers.

 

 

Och, smaken verschillen gelukkig anders hadden we allemaal dezelfde troep voorgeschotelt gekregen....

Maar dat was nog maar een tipje van wat ik lees/kijk tegenwoordig. 

 

Maar leuk om zoveel reakties te krijgen! En ja, ik zal mij van tijd tot tijd ook een beetje in de 'discussies' mengen.

 

Wellicht tot ooit op een beurs. (maar meestal als ik in NL ben is het meestal om familie, vrienden en kennissen te bezoeken die ik dan al jaren niet meer heb gezien) 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

 Neen, helaas niet... (was het maar waar, dan had ik waarschijnlijk een grotere verzameling dan dat ik nu heb)

 

 

Gelukkig, anders... :e011:

 

maar geen nood, bankiers en cultuur, dat is iets dat niet samengaat.

 

Verder, welkom in dit internetuithoekje.

Link naar reactie
  • 2 months later...

Laat ik me ook eens voorstellen. Ik ken en lees de getekende reep al langer, en heb me ook maar eens aangemeld. Nu ben ik eindelijk zover eens een berichtje te plaatsen. Ik probeer deze stijgende lijn aan te houden.  :e012:

 

Ik heet Jeroen van Strien en ben 41 jaar, dus een echt prototype stripliefhebber die met schetsboekjes en plastic tasjes over stripbeurzen slentert en uren in de rij staat voor een schetsje van een tekenaar. Ik heb nog net geen rolkoffertje bij me.

 

Ik lees al strips sinds mijn vroege jeugd. Al mijn zakgeld ging op aan Suske en Wiske's, Donald Ducks en Astérixen. Later ben ik ook de andere strips gaan waarderen. De tic die ik nooit heb afgeleerd is dat ik aan elke strip moet ruiken. Noem het raar of gek, ik denk dat het een resultaat is van mijn liefde voor de strip. Als ik een stripboek lees ruik ik eraan, bestudeer de tekeningen, blader terug, ruik nog eens, lees het verhaal, blader het geheel nog eens door, ruik nog een keer en stop hem in mijn kast met de rug op gelijke hoogte van het stripboek ernaast. Ik denk dat hier op dit forum een hoop mensen zijn die deze gekte begrijpen. :)

 

Ik noem mezelf op fora altijd Hannibal, zo ook hier. Ik ben ook een filmliefhebber, en ben actief op de site MovieMeter. Zie hier eventueel (indien geïnteresseerd) mijn profiel http://www.moviemeter.nl/user/6490

 

Mijn avatar zal voor jullie geen onbekende zijn. Blacksad. Een mooie strip, één van de vele prachtige stripverhalen.

 

Verder heb ik weinig belangrijks over mezelf te vertellen. Ik ga eerst maar weer eens een aantal updates doornemen.  :e002:

Link naar reactie
Gast Kontiki

Ik vond een tijd lang die van Dupuis het lekkerst ruiken, en dat waren gewone serieproducten. Daarna overtrof het papier van enkele albums van Arcadia hen. Maar niets kan er tegen de geur van die oude gazettenpapierstrips op natuurlijk.

Link naar reactie

Raar maar waar, ik heb als stripliefhebber een allergie aan oud papier. Wanneer ik  oude strips en oude Robbedoesen en Kuifjes doorsnuffel heb ik overal rode stippen. Een mens moet al iets over hebben voor zijn hobby. Gelukkig heb ik het niet bij de nieuwe strips, anders was het niet meer te doen.

Link naar reactie

Laat ik me ook maar voorstellen dan ;)

 

Ik ben Bernard Koops - hier ooit eens onder de naam Gently online geweest, maar die leeft niet meer. Zelf fan van comics, waarin ik eigenlijk alles wat los en vast zit lees. Europees gezien trekt me niet veel. Momenteel helemaal dol op Locke & Key en herlees de complete Starman reeks.

 

Ben al geruime tijd bezig met de website Comics Assemble! waarin alle superhelden comics in terug te vinden zullen zijn met bronvermelding. Recent weinig tijd voor helaas.

 

Vorig jaar startte ik een officieuze site voor de RW uitgaves daar de officiele stil bleef staan. Op de beurs van Breda werd het beheer van de officiele aan mij overgedragen en ben ik daarna geruime tijd bezig geweest om de inhoud juist te krijgen (alles was in het italiaans en dat maakt(e) het niet makkelijk ;) )

 

Begin dit jaar gingen we eindelijk online en naast de site hou ik de Facebook pagina bij en drop op diverse fora nieuwtjes voor de liefhebbers. Voor een fan 'a dream come true', van hobby naar werk ;)

 

Leuk werk, met één zwaar nadeel... weinig tijd meer voor het lezen van nieuw materiaal :e010:

Link naar reactie

Ik zal mij hier ook voorstellen, zit sinds een kleine week op dit forum, bij toeval heb ik dit forum ontdekt. 

 

Mijn naam is Simon, vanaf ik kon lezen kreeg ik mijn eerste strip van m'n pa. Zo is de liefde voor strips steeds groter geworden. Al van kleins af schuim ik rommelmarkten af voor strips. Mijn eerste strips waren Nero, Suske en Wiske, Kiekeboe, Urbanus, ... Daarna is het een lange tijd kalm geweest tot ik begon werken daarna is mijn collectie exponentieel toegenomen.  :e002: Ik ben vooral fan van XIII, Largo Winch, Werelden van Aldebaran, Robbedoes en Blake en Mortimer. Natuurlijk zijn er ook nog andere reeksen die ik graag lees maar dit zou te veel zijn om hier op te noemen. 

 

Net zoals Hannibal ruik ik ook aan een stripboek die ik lees, er gaat niets boven de geur van een strip! 

Link naar reactie

leuk dat iedereen zich efkes voorstelt - weet ik eindelijk tegen wie ik hier al die tijd zit te foeteren/zwanzen/zagen/....   ;)

 

Ik ben dus 'Safetyboy' (met dank aan een goede vriend, en inspiratie uit de Simpsons - tja, ik ben nogal een voorzichtig type)...

Ik ben met onregelmatige tussenpozen actief op het forum - en het vorige (meestal bij wijze van procrastination - dus als ik een deadline heb...). Waar mijn interesse qua Euro-strips ligt, verraadt mijn avatar alvast... , maar ik heb een brede en selectieve smaak (en heb dus ook wat Manga en Comics staan) - ik koop dus alleen wat ik (denk) echt goed (te) vind(en). Tot nu toe redelijk geslaagd: op de kleine 400 strips die ik heb, zitten er misschien 10 die ik niet opnieuw zou kopen.

 

Ben geïnteresseerd in alles wat 'grafisch' en 'beeldend' is en geef vooral graag commentaar op anderen die daar ook mee bezig zijn, maar er wél iets durven van tonen op de Reep...

 

(en ik hou vooral van de manier waarop een topic op de Reep telkens weer ontaardt in een discussie tussen (vaak) dezelfde mensen, en meestal eindigt met een tirade van Mauser tegen de bankwereld, of een pleidooi van Koen voor één van zijn favoriete reeksen (waarvan hij weet dan anderen er niks moeten van weten)...)

 

Enjoy your stay!

(òÓ,)_\,,/

 

Schoonheid bestaat slechts bij de gratie van lelijkheid.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...