Ga naar inhoud

Mijn Ideale Boekenkast


Recommended Posts

Wie kan mij verder helpen met het zoeken naar de ideale boekenkast.

Hij mag maximaal 80/90 cm breed zijn. Lengte circa 190cm en diepte circa 50 cm.

afsluitbare deuren (tegen zonlicht en bescherming) en verstelbare planken is een voorwaarde. Billy ikea kasten is geen optie want daar zitten de scharnieren aan de binnenkant en dan worden mijn stripboeken beschadigd door de scharnieren. Als iemand iets weet hoor ik het graag. Mag ook via een pm. Alvast bedankt.

Link naar reactie

Wie kan mij verder helpen met het zoeken naar de ideale boekenkast.

Hij mag maximaal 80/90 cm breed zijn. Lengte circa 190cm en diepte circa 50 cm.

afsluitbare deuren (tegen zonlicht en bescherming) en verstelbare planken is een voorwaarde. Billy ikea kasten is geen optie want daar zitten de scharnieren aan de binnenkant en dan worden mijn stripboeken beschadigd door de scharnieren. Als iemand iets weet hoor ik het graag. Mag ook via een pm. Alvast bedankt.

 

Goedkoop, afsluitbaar, stevig MDF, op maat in te plannen ! Kewlox (made in Belgium, hoewel ik niet weet of dit een aanbeveling is?).

 

fa_28.jpg

Link naar reactie

Goedkoop, afsluitbaar, stevig MDF, op maat in te plannen ! Kewlox (made in Belgium, hoewel ik niet weet of dit een aanbeveling is?).

 

fa_28.jpg

 

Ik heb dat ook eens bekeken en goedkoop is het toch niet, de standaard bruine versie is nog net betaalbaar. Het voordeel is wel dat je een kast kan samenstellen volgens diepte en hoogte, ik ga eentje zetten in de achterplaats tot aan het plafond.

 

Je kunt je kast samenstellen op de site

http://www.kewlox-store.be/site/nl/content/33-stel-zelf-uw-meubel-samen-?product_id=14740

 

zckas_hoogtes_groot.gif

Link naar reactie

In vergelijking met andere systemen is het goed betaalbaar. Nu moet ik zeggen dat wij steeds wachten op aanbiedingen en de duurdere varianten hebben vermeden. Ik heb zelfs grotere kasten uit kleinere exemplaren samengesteld.

 

Wat betreft stripjes opbergen is de Kewlox geweldig: stevig spul, buigt niet door (tot 1 meter heeft de plank geen ondersteuning nodig, voor 1,20 kun je een ondersteuningsdingetje kopen), zelf vrijelijk instelbaar (comics, beeldjes en eurostrips in één kast), je hebt mooie hoekgedeelten en geen scharnieren en ander stripbeschadigend hang en sluitwerk.

Link naar reactie

Ik stelde daar een kast samen en kwam op 900 euro, dat zijn geen Ikea prijzen. Wel een goed idee om te wachten op een promotie al zijn winkels niet makkelijk te vinden, enkel in Oostende en Gent hebben we hier een Kewlox zaak.

 

Ik weet niet hoe groot je hem wil maken natuurlijk..... De meeste simpele kast (1:90 hoog, 32 diep en 1 meter breed) komt op een kleine 200 euro. De Kewloxkasten gaan echt heel lang mee, ik heb ze al een jaar of 10, heb ze al twee keer uit elkaar gehaald voor een verhuizing (en weer in elkaar gezet) en ze staan nog als een huis !

Link naar reactie

Ik weet niet hoe groot je hem wil maken natuurlijk..... De meeste simpele kast (1:90 hoog, 32 diep en 1 meter breed) komt op een kleine 200 euro. De Kewloxkasten gaan echt heel lang mee, ik heb ze al een jaar of 10, heb ze al twee keer uit elkaar gehaald voor een verhuizing (en weer in elkaar gezet) en ze staan nog als een huis !

 

250 euro, dat is inderdaad nog doenbaar maar steek er een kleurtje in of gewoon wit en het wordt 400 euro. 

 

Er zijn zelfs speciale modelletjes :)

 

647_1t.jpg

Link naar reactie

Net dat retep een kewlox man is heb ik dat met Lundia. Hoge kwaliteit en heel veel mogelijkheden. Jammer dat de winkels (bijna) allemaal weggesaneerd zijn. Er bestaat ook een levendige 2e hands handel. Moet je dan wel een beetje geluk hebben of niet bang zijn om de lak of verfkwast ter hand te nemen.

Link naar reactie
  • 2 years later...

Iemand ervaring met Tylko kasten? Die zouden ook aanpasbaar zijn in de breedte.
Het grootste nadeel lijkt me dat ze geen achterwand hebben...

 

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie

Geen achterwand kan een probleem zijn - als je zoals ik in een flat woont en d'r zilvervisjes*) zitten. Mijn strips staan in tijdschriftcassettes, dat vinden ze te veel werk om in te klimmen. Als je niet in een flat woont kan je er wel wat aan doen.

*) Wel schone zilvervisjes**), want HG doet wat het belooft: nooit meer vieze zilvervisjes.

**) in de meterkast hebben ze de plattegrond van de electriciteit opgevreten. Dat had de monteur nou nog nooit gezien.

"Real stupidity beats artificial intelligence every time."

-- (Terry Pratchett, Hogfather)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...