Timhardt Posted May 28, 2014 Posted May 28, 2014 Wanneer oh wanneer gaat dark horse deel 14 van deze ONGELOFELIJK STERKE mangaserie uitbrengen???? Ik krijg geen reactie meer op mijn mails? Zouden ze me daar beu zijn? Ik mail nochtans maar een keer per maand Enfin: iemand meer nieuws? Quote
Timhardt Posted May 29, 2014 Author Posted May 29, 2014 totaal gemist, goed dat ik dit post!. het zijn nog maar 4 delen nu.... Quote
Diogenes Posted May 29, 2014 Posted May 29, 2014 Ik ga in November aan de reeks beginnen. Quote Denk ik om te bewijzen dat ik ben?
Eemis Posted April 24, 2020 Posted April 24, 2020 Begonnen met 'Eden - It's an endless world ' te lezen. Wist niet dat een wereldwijde pandemie hier zo centraal in staat. Wat een toeval... Als er iemand me een tip kan geven waar ik de laatste, nooit gepubliceerde volumes in het Engels kan downloaden, stuur me eventueel een pm. Quote
Lamme Goedzak Posted April 24, 2020 Posted April 24, 2020 Ik volg die reeks ook (zeer leuke serie) en ik vrees dat als de laatste 4 delen in het Engels willen uitkomen, de licentie eerst naar een andere uitgever zal moeten gaan. Quote
linthout Posted April 25, 2020 Posted April 25, 2020 Ja, dat blijft maar aanmodderen.. Ik vind het een erg goede reeks. Quote
Eemis Posted April 25, 2020 Posted April 25, 2020 Heb gevonden wat ik zocht. Op Archive.org vind je alle volumes van deze manga in alle mogelijke formaten : cbz, jpg, pdf,... Sowieso doe ik alles legaal en koester ik mijn strips op papier maar anders kan ik die laatste 4 delen niet lezen. Hopelijk zal de vertaling degelijk zijn.https://archive.org/download/manga_Eden_Its_an_Endless_World Quote
linthout Posted April 25, 2020 Posted April 25, 2020 Oei! Ene die alles legaal doet!!!! Dat is opletten voor de rest van ons!!! Nu en dan een jointje ook niet zeker? Quote
Timhardt Posted April 25, 2020 Author Posted April 25, 2020 Ik heb eens een verzameling gezien met alle delen in het engels. Laatste 4 zelfgemaakt natuurlijk, fanservice, maar leek professioneel. Als iemand ze tegenkomt... Quote
Eemis Posted April 27, 2020 Posted April 27, 2020 Misschien ook eens proberen.... https://www.reddit.com/r/MangaCollectors/comments/7vbo23/a_guide_to_printing_your_own_manga/ Quote
Eemis Posted April 27, 2020 Posted April 27, 2020 Heb eens contact opgenomen met degene die die gids heeft gemaakt op reddit. Via hem zou ik aan de nodige links kunnen geraken om zelf-gedrukte exemplaren van 15 t/m 18 te bekomen. Quote
Eemis Posted April 27, 2020 Posted April 27, 2020 15 minuten geleden, linthout zei: En die zijn wel legaal zeker! HAHAHAHA Tuurlijk niet, Willy. Plaaggeest ! Maar wat moet een mens... als de uitgever het zelf niet meer wil of kan... Allé... Heb een bestelling voor de ontbrekende delen gedaan. Ben benieuwd. Voor de 4 delen in Canada te laten drukken en verzenden kom ik op nog geen €25. Normaal gezien zou ik de ontbrekende delen voor 8 mei moeten ontvangen en die zouden er zo moeten uitzien : Quote
Retardi Posted April 27, 2020 Posted April 27, 2020 32 minuten geleden, Eemis zei: Allé... Heb een bestelling voor de ontbrekende delen gedaan. Ben benieuwd. Voor de 4 delen in Canada te laten drukken en verzenden kom ik op nog geen €25. Normaal gezien zou ik de ontbrekende delen voor 8 mei moeten ontvangen en die zouden er zo moeten uitzien Jij zou nog weleens kennis kunnen gaan maken met de Belgische douane. Maar waarom zo ongewikkeld? Dit kan in België vast ook. Quote
Eemis Posted April 27, 2020 Posted April 27, 2020 4 minuten geleden, Retardi zei: Jij zou nog weleens kennis kunnen gaan maken met de Belgische douane. Hopelijk niet. Ik heb vernomen dat Blurb ook een drukker in Groot-Brittanië heeft van waaruit ze de Europese bestellingen doen. Normaal gezien rekent de douane geen centjes aan bij bestellingen onder de €25 en de waarde van de inhoud zit er ver onder. Ik hou jullie op de hoogte wanneer de bestelling toe komt. Hopelijk ben ik dan een trotse bezitter van de volledige reeks op papier (met dank aan @Timhardt om me op dit spoor te brengen). Quote
Lamme Goedzak Posted April 27, 2020 Posted April 27, 2020 Hier ben ik zeer benieuwd naar. Als dit goed uitdraait ga ik dit zeker ook doen. Heb je links gekregen voor de reeds geformatte boekjes of heb je eerst zelf heel die conversie moeten doorlopen? Quote
Eemis Posted April 28, 2020 Posted April 28, 2020 9 uren geleden, Lamme Goedzak zei: Hier ben ik zeer benieuwd naar. Als dit goed uitdraait ga ik dit zeker ook doen. Heb je links gekregen voor de reeds geformatte boekjes of heb je eerst zelf heel die conversie moeten doorlopen? Heb de links gekregen. Quote
linthout Posted April 28, 2020 Posted April 28, 2020 13 uren geleden, Eemis zei: Tuurlijk niet, Willy. Plaaggeest ! Maar wat moet een mens... als de uitgever het zelf niet meer wil of kan... Allé... Heb een bestelling voor de ontbrekende delen gedaan. Ben benieuwd. Voor de 4 delen in Canada te laten drukken en verzenden kom ik op nog geen €25. Normaal gezien zou ik de ontbrekende delen voor 8 mei moeten ontvangen en die zouden er zo moeten uitzien : Dat is ongelofelijk!!!!! Hou me op de hoogte!!! Dan bestel ik ze meteen ook! Ik waag me ook aan de Dark web! Of hoe heet dat eigenlijk??? Quote
linthout Posted April 28, 2020 Posted April 28, 2020 Ik wacht al jaren op de Engelse versie van Billy Bat! (Urasawa) Die blijkt er neit te komen wegens een of andere rechtenkwestie. Hebben die dat ook beschikbaar? Quote
linthout Posted April 28, 2020 Posted April 28, 2020 Is dat via Blurb? Ik kan daar echt niet aan uit met mijn beperkt verstand... Quote
Retardi Posted April 29, 2020 Posted April 29, 2020 Op 27/4/2020 om 21:57, Eemis zei: Ik hou jullie op de hoogte wanneer de bestelling toe komt. Hopelijk ben ik dan een trotse bezitter van de volledige reeks op papier Graag! Ik ben benieuwd naar de kwaliteit van het druk- en bindwerk. Quote
Timhardt Posted April 29, 2020 Author Posted April 29, 2020 2 uren geleden, Retardi zei: Graag! Ik ben benieuwd naar de kwaliteit van het druk- en bindwerk. ik zag op YouTube een filmpje van die uitgaves, van een gast die daar zijn collectie presenteerde. Ik vind het niet dadelijk terug, maar eerlijk: de boekjes waren op het eerste zicht zo goed als een uitgave van dark horse Quote
Eemis Posted May 5, 2020 Posted May 5, 2020 Vandaag ontvangen. Blijkbaar toch gemaakt en verzonden met UPS vanuit Californië. Geen douane. Ziet er perfect uit. Zal ze niet te veel doorbladeren uit angst voor spoilers. Quote
Lamme Goedzak Posted May 5, 2020 Posted May 5, 2020 Nice, vanavond stuur ik ook mijn bestelling uit. Kan blijkbaar eveneens in Nederland, Frankrijk en Duitsland. Staat daar eigenlijk afternoon wc op die cover? Quote
Project_Z Posted May 5, 2020 Posted May 5, 2020 Op 28/4/2020 om 07:52, Eemis zei: Heb de links gekregen. Beste, zou je me deze links kunnen bezorgen? Ik zou deze reeks ook graag afronden... delen 13 en 14 liggen al sinds 2011 en 2014 op mijn te-lezen-stapel... Quote Z !
Retardi Posted May 5, 2020 Posted May 5, 2020 34 minuten geleden, Project_Z zei: Beste, zou je me deze links kunnen bezorgen? Ik zou deze reeks ook graag afronden... delen 13 en 14 liggen al sinds 2011 en 2014 op mijn te-lezen-stapel... Staan allemaal op de eerste pagina van deze thread. Quote
Eemis Posted May 6, 2020 Posted May 6, 2020 18 uren geleden, Project_Z zei: Beste, zou je me deze links kunnen bezorgen? Ik zou deze reeks ook graag afronden... delen 13 en 14 liggen al sinds 2011 en 2014 op mijn te-lezen-stapel... Hier de links : V15 - http://www.blurb.ca/bookstore/invited/7488123/85b87149cf91f2bbe470f07caa133800ea777663 V16 - http://www.blurb.ca/bookstore/invited/7488458/41697c9df1ef5b9635a49c7959b30b1075ce407f V17 - http://www.blurb.ca/bookstore/invited/7488495/40a4c805ce9a91fdadf0724d124c3ef116d20e18 V18 - http://www.blurb.ca/bookstore/invited/7488573/2da0f0b1d71ce2640de2999c3295f5d9aeb43bb3 Quote
Timhardt Posted May 6, 2020 Author Posted May 6, 2020 21 uren geleden, Eemis zei: Vandaag ontvangen. Blijkbaar toch gemaakt en verzonden met UPS vanuit Californië. Geen douane. Ziet er perfect uit. Zal ze niet te veel doorbladeren uit angst voor spoilers. kwijl!! ik ben nog op zoek naar onvertaalde manga hoor....tower of god (manhwa), historie, noblesse, kingdom, Mushishi, Lastman van vives, Yokohama Kaidashi Kikō…. kan dat ook via die site? Quote
Lamme Goedzak Posted May 6, 2020 Posted May 6, 2020 On 4/27/2020 at 6:01 PM, Eemis said: Misschien ook eens proberen.... https://www.reddit.com/r/MangaCollectors/comments/7vbo23/a_guide_to_printing_your_own_manga/ Hier kan je zien hoe je van scanlations een boek maakt. Voor een manga zoals kingdom mag je je verwachten aan een paar weken werk. Er staat ook een lijst bij met manga waarvan deze mensen reeds een printable template hebben gemaakt en gedeeld op blurb. Quote
Timhardt Posted May 7, 2020 Author Posted May 7, 2020 oh, wow, daar staat homonculus en ook kikou bij. Ik ga eden afwachten, maar als dat goed lijkt dan ga ik daar zeker achteraan!!! Quote
Eemis Posted May 8, 2020 Posted May 8, 2020 Moet zeggen dat ik gemist ben met mijn prijs voor de 4 Eden-boekjes. Ik heb €33,91 betaald. (de helft ervan is verzending) Quote
linthout Posted May 8, 2020 Posted May 8, 2020 Op 6/5/2020 om 20:59, Lamme Goedzak zei: Hier kan je zien hoe je van scanlations een boek maakt. Voor een manga zoals kingdom mag je je verwachten aan een paar weken werk. Er staat ook een lijst bij met manga waarvan deze mensen reeds een printable template hebben gemaakt en gedeeld op blurb. Maar hoe werkt dat nu toch? Sorry, ik hoor bij de dommere lezers. Je hebt maar te zeggen wat ze moeten vertalen, letteren en drukken???? En dat voor een habbekrats??? Hoe is zoiets mogelijk???? Ze mogen al meteen beginnen met Billy Bat! Quote
Lamme Goedzak Posted May 8, 2020 Posted May 8, 2020 Nee niet bepaald. Je moet eerst aan scanlations komen van de manga die je wilt. De scanlations werden gelukkig reeds door fans gedaan dus vertalen moet je niet doen. Er zijn tig sites met die zaken, met niet altijd geslaagde vertalingen maar hey het is gratis! Dan kan je van Blurb een programma downloaden en installeren. Of je gebruikt Indesign van Adobe. Daar moet je dan mee aan de slag om van die scanlations een boek te maken. Dus pagina's aanpassen en editeren, etc. Vergis u niet, dat is veel werk. Als het klaar is kan je dat boek dan laten drukken en je hebt ook de optie om het resultaat van je werk te delen. Zoals degenen hebben gedaan die dit boek hebben gemaakt. Blurb doet dus niet anders dan drukken wat jezelf (of een ander) heeft gemaakt. Quote
linthout Posted May 8, 2020 Posted May 8, 2020 Dank je voor de uitleg. Toch wel heel interessant allemaal! Dat schept mogelijkheden. Quote
Eemis Posted May 10, 2020 Posted May 10, 2020 Dit weekend de laatste 4 volumes gelezen. De vertaling is af en toe niet zo goed, ook zijn de namen soms een beetje anders. Vaak zijn de gescande pagina’s niet zo kwalitatief. Toch mocht het de leespret niet drukken. Het einde van de reeks viel een klein beetje tegen, voelde wat gehaast en verwarrend aan. Maar over het algemeen : prachtige reeks ! Quote
Eemis Posted May 11, 2020 Posted May 11, 2020 Ik ben de reeks 2 weken geleden beginnen lezen en de timing kon niet beter : de wereld die geteisterd wordt door een pandemie. De auteur kaart doorheen de reeks nog andere topics aan die, naast het virus, zéér actueel zijn. Quote
Timhardt Posted May 15, 2020 Author Posted May 15, 2020 ik heb links aangevraagd via die Josh van die tread 2 dagen geleden maar nog geen reactie hoe hebben jullie die links aangevraagd? is het normaal dat het even duurt? Quote
Recommended Posts