Ga naar inhoud

Comics Station Antwerp


Recommended Posts

Gast Kameraad Mauser

Ik weet het niet...

Wat voor meerwaarde heeft zoiets? Aantrekken van nieuwe tekentalenten...enkel maar diegene die commercieel ingesteld zijn dan. Ik zie niet echt zaken als een Murena, Requiem, Watchmen, Paul Pope en vele andere daar het levenslicht zien.

En ook, wat betekent zoiets nu voor werkgelegenheid? Een hoop mensen zal mogen opdraven om daar te gaan werken. Net als in een pretpark. Ik kan me niet echt voorstellen dat zoiets nu veel voldoening geeft. Gaan ze ook mogen rondstruinen verkleed als een Kiekeboe of een Jommeke? The horror...

 

Het blijft teren en uitmelken van bestaande zaken.

 

Volgens mij een armzalige poging om meer reizigers de trein te laten gebruiken...

Link naar reactie

Heel mooi initiatief waar ik met de kinderen zeker heen zal trekken eens het open is. Dat sommigen neerkijken op populaire/commerciële strips is een discussie die hier al tot in den treure gevoerd is. Negatief gezwets zoals gewoonlijk om dit initiatief tot op de grond af te breken is bij voorbaat al verplicht over te slaan. Meer geleuter over hetzelfde.

 

Dit initiatief is voor veel jonge lezertjes een opstap naar het lezen van strips, waarvan er later een deel effectief een echte lezer wordt en de overstap maakt naar de 'andere' strip en boeken. Willy en collega's, prachtig dat jullie je medewerking verlenen aan dit project!

Link naar reactie

Het is niet echt neerkijken op commerciële strips - daar zitten ook fijne zaken tussen - maar op de aanpak, de structuur waarbinnen dit gebeurd.

Dat je op de aanpak en de structuur waarbinnen dit gebeurt neerkijkt is al even erg of nog erger.

Je weet er ook (nog) maar zeer weinig van,  maar je kijkt er toch alvast op neer.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        

Link naar reactie
Gast Natte aap

Alles wat de Belgische stripcultuur kan versterken is een goed initiatief. 

Disney is er ook niet gekomen door eens ene keer een muis te tekenen, maar door zeer goed uitgekiende investeringen (die soms mislukken) en stap voor stap de wereld te overtuigen dat het een goed product is. Disney is nu een topproduct en een zeer sterk merk.

 

Zo'n vaart zal het niet lopen met dit initiatief, maar het kan wel een meerwaarde betekenen voor de Belgische strip en Antwerpen op het vlak van toerisme, nieuwe buitenlandse kopers, uitstraling van de strip, etc ...

 

Ik vind dit zeer goed nieuws.

Link naar reactie

De burgemeester heeft ook gezegd dat het de bedoeling is dit uit te bouwen naar heel de stad toe.

Ze willen Antwerpen uitbouwen als stripstad, nationaal en internationaal.

In die zin kan er wellicht ook nog wel 'iets' gedaan worden rond Murena, Watchmen en andere belangrijks internationale strips.

Dat is zeker de bedoeling...Dit is enkel het begin.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...