Jump to content

Verzamelboxen Dilemma...

Recommended Posts

Posted

Met al die verzamelboxen vandaag de dag vraag ik me dan weer af hoe ik die in mijn boekenkast moet positioneren. Normaal zet ik ze met de ruggetjes van de albums zichtbaar, want dan kun je de boekjes er nog gemakkelijk uithalen:

14850439541_420c29c946_c.jpg

Maar de achterzijde van die boxen hebben natuurlijk ook allemaal leuke plaatjes, dus zo kan het ook:

14666813790_6d8c58ce84_c.jpg

Bij de Kari Lente boxen van Bonte had ik onbewust al voor een compromis gekozen:

14853161552_7a4f37e05f_c.jpg

Tsjonge, het moderne leven zit ook vol met het maken van keuzes...wat is jullie mening?!

Erik

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Posted

ik zet de mijne diagonaal/dwars alleen in een nis van mijn kast (als een object dus) - maar ik heb dan ook (nog) veel ruimte in mijn kast... ;)

Sommige hebben wel een mooie doorlopende rugtekening - als de box van Kobijn ooit volgeraakt bvb. zal ik die zeker met de ruggen naar de 'kijker' plaatsen. Het hangt dus een beetje van de box af...

(òÓ,)_\,,/

Schoonheid bestaat slechts bij de gratie van lelijkheid.

Posted

ik zet de mijne diagonaal/dwars alleen in een nis van mijn kast (als een object dus) - maar ik heb dan ook (nog) veel ruimte in mijn kast... ;)

Sommige hebben wel een mooie doorlopende rugtekening - als de box van Kobijn ooit volgeraakt bvb. zal ik die zeker met de ruggen naar de 'kijker' plaatsen. Het hangt dus een beetje van de box af...

Een nagel aan zijn doodskist, die Kobijnen....

Posted

Een nagel aan zijn doodskist, die Kobijnen....

Don't get me started... ;)

Ah, intussen toch al 2 maal schriftelijke bevestiging gekregen... Kan mooi mee met de ingebrekestelling mocht het nodig blijken :P

(òÓ,)_\,,/

Schoonheid bestaat slechts bij de gratie van lelijkheid.

Posted

Leuk. Ik heb (op advies van Bonte) nu mijn boxen gedraaid. Behalve Golden City want die zeer exclusieve box (jawel Retep) heeft een leuke doorlopende rugtekening.

Posted

Ik zet ze met de ruggen van de albums zichtbaar, bij boeken die een slipcase hebben doe ik hetzelfde.

compleet off topic: Gotlib! Wat staat er in dat inedits album? Alleen illustraties of ook niet in album verschenen (Franse) gags?

Posted

Die Kari Lente boxen zijn wel strak. De KLs moet is er met beleid in en uit peuteren.....

De Kari lente's zijn inderdaad nogal nipt gemaakt, de boxen van dit en volgend jaar hebben meer speling bovenaan zoals de Berck box. We leren nog steeds bij.

Posted

Leuk. Ik heb (op advies van Bonte) nu mijn boxen gedraaid. Behalve Golden City want die zeer exclusieve box (jawel Retep) heeft een leuke doorlopende rugtekening.

Olsimar, wat ben je toch een luxe dier.......

Posted

Die Kari Lente boxen zijn wel strak. De KLs moet is er met beleid in en uit peuteren.....

Mwaa, die Kari Lentes vallen wel mee qua strak - die Blake & Mortimers zaten echt helemaal vast, ik heb het 0-nummer er uitgehaald en los naast gezet maar nog heb ik moeite er eentje uit te halen...

Posted

Die XIII box (heb ik niet maar weet ik nog) wil je zeker omdraaien wegens anders zeeziek worden van de verspringende rugteksten. :)

Oh ja dat was een mooi bibberig beeld !

Posted

Ik zet ze met de ruggen van de albums zichtbaar, bij boeken die een slipcase hebben doe ik hetzelfde.

compleet off topic: Gotlib! Wat staat er in dat inedits album? Alleen illustraties of ook niet in album verschenen (Franse) gags?

Bijna 100 pagina's dik, wel wat tekeningen en covers maar verder toch allemaal verhalen. Veel waanzin waanzuit en zelfs nog een Koos Voos pagina.

Posted

Ik leg mijn boxen altijd op hun rug:

-Langs voor zie je dat het boxen zijn

-Je kunt er langs boven de boeken uitnemen.

-Ze doen me denken aan Wulpse Zulma die op haar rug ligt!

:e002::e005::e001::e003::e010:

Posted

Zowel de XIII box als de Blake & Mortimer box zijn slordig en pover uitgebracht (Ballon media ).Ik had daar veel meer van verwacht.

Daar zijn Silvester en Daedalus wel een voorbeeld van hoe het moet.

Posted

Ik houd niet zo van verzamelboxen. Ze hebben als doel het beschermen van de albums, maar het probleem wordt verplaatst naar de box. Een box beschermen tegen krasjes is veel moeilijker dan een album...