Ga naar inhoud

Hulp Gevraagd : Uit Welk Album Van 'suske En Wiske' Komen...


Veto

Recommended Posts

We starten dit jaar in mijn school met een nieuwe leermethode voor geschiedenis in de eerste graad.

In een van de hoofdstukken moeten de lln verschillende fragmentjes uit 'Suske en Wiske'-albums bij de juiste historische periode situeren.

Als stripliefhebber wil ik uiteraard iets verder gaan dan gewoon de oefening op te lossen.  Ik ben van plan om bij elke afbeelding ook het album te tonen waaruit de afbeelding afkomstig is.

Ik heb alle afbeeldingen kunnen achterhalen behalve de twee die je hieronder vindt.

Welke forummer kan zeggen uit welk album de onderstaande fragmenten komen ?  Mijn dank is nu al groot.

post-69-0-77725900-1409061585_thumb.jpg

post-69-0-76928700-1409061597_thumb.jpg

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

Zou dit geen nieuw soort quiz kunnen zijn op de Reep ?  Iemand post een plaatje en wie eerst reageert met het juiste album waaruit de afbeelding komt, scoort één punt naar analogie met die andere quiz waarbij foto's naar een bepaalde strip moeten leiden...  Je zou zelfs aparte quizkes kunnen maken.  Over strips in het algemeen ofwel toespitsen op één bepaalde reeks waarvan al veel albums bestaan.

bv. een quiz met allemaal plaatjes uit :

- Suske en Wiske
- De Rode Ridder
- De Kiekeboes
- Urbanus
- Jommeke
- De Blauwbloezen
- Blueberry
- Thorgal
- FC De Kampioenen
- Rik Ringers
- Lucky Luke
- Robbedoes en Kwabbernoot
- ...

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...