P3TJQ Posted November 3, 2014 Share Posted November 3, 2014 Zie de link: http://idordt.nl/berckepoort-stripmuseum/ Mooie centrale locatie in het centrum van Dordt. Quote www.bobdemoor.be Link to comment
eriktex Posted November 3, 2014 Share Posted November 3, 2014 Ik had in Breda al een flyer gekregen, toen was het nog niet definitief en werd de locatie nog niet met name genoemd. Kort daarna bezocht ik Meermann in Den Haag en het was wel duidelijk dat daar geen plek meer is. Nou ja Dordrecht toch de mooiste stad van het land . Daar komen tal van toffe gasten vandaan. Ik wens ze veel succes en ga t.z.t. wel eens kijken. Erik Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl Link to comment
P3TJQ Posted November 3, 2014 Author Share Posted November 3, 2014 Dordt trekt wel steeds meer toeristen. In het verleden werd door stripwinkel Sjors nog wel eens een stripbeurs georganiseerd, maar dat is lang geleden. Tegenwoordig heb je nog wel een grote boekenmarkt, het Dordrechts Museum ligt om de hoek en stichting Diep gaat ook een museum beginnen in 't Hof eveneens op een steenworp afstand (letterlijk als figuurlijk genomen). Dus misschien wel een goede keuze.... Quote www.bobdemoor.be Link to comment
marioboon Posted November 3, 2014 Share Posted November 3, 2014 Hopelijk hebben ze tegen dan een paar fietsenrekken kunnen scoren... Quote Link to comment
fazerco Posted November 4, 2014 Share Posted November 4, 2014 Het duurt nog even zo te zien. Quote Link to comment
Snow Leopard Posted November 7, 2014 Share Posted November 7, 2014 Nog een artikel in de Volkskrant: Quote Link to comment
retep Posted November 7, 2014 Share Posted November 7, 2014 Virtuele beleving ? 80.000 bezoekers per jaar ? Ambitieuze plannen, daar hou ik wel van, ga zeker eens kijken in 2016..... Quote Link to comment
Snow Leopard Posted November 7, 2014 Share Posted November 7, 2014 80.000 klinkt inderdaad ambitieus. Toch zie ik dit initiatief wel slagen. Dordrecht is in ieder geval een veel betere plek voor een stripmuseum dan Groningen. En het manco van Groningen is inderdaad dat het zich voornamelijk richt op de Nederlandse stripcultuur en daardoor veel kansen laat liggen. Quote Link to comment
retep Posted November 7, 2014 Share Posted November 7, 2014 En Dordt is een heel leuk stadje waar je uitstekend kan eten.... Quote Link to comment
Tweetie Posted November 7, 2014 Share Posted November 7, 2014 80.000 klinkt inderdaad ambitieus. Toch zie ik dit initiatief wel slagen. Volgens Wikipedia zijn er in Groningen 30 a 40.000 bezoekers per jaar. Met een veel centralere locatie is een veel hoger aantal zeker haalbaar. Quote Link to comment
eriktex Posted November 7, 2014 Share Posted November 7, 2014 En Dordt is een heel leuk stadje waar je uitstekend kan eten.... Waar dan? Ik heb er 23 jaar gewoond en toen was het niet wat. Maar na 1997 is er vast veel ten goede veranderd... Hoe dichter bij Dordt...hoe stripper het wordt! Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl Link to comment
retep Posted November 7, 2014 Share Posted November 7, 2014 Hoe rotter het wordt. We hebben een paar keer lekker gegeten in dordt. Nu weet ik niet of Erik een moeilijke eter is die de meest exquise gerechten en liflafjes wenst....... Voor een aardig stuk vleesch http://grandcafehetgerecht.nl/Het_gerecht/Restaurant.html Voor mediteraans: Zest, nu lees ik net op internet dat dat restaurant failliet is dus wellicht heeft Erik dan weer gelijk Quote Link to comment
RWuitgeverij Posted November 7, 2014 Share Posted November 7, 2014 Wij hebben reeds een uitnodiging om daar deel te nemen aan een expositie. Quote Wij zijn nieuwsgierig naar waar jij ons vindt! Link to comment
eriktex Posted November 7, 2014 Share Posted November 7, 2014 Hoe rotter het wordt. We hebben een paar keer lekker gegeten in dordt. Nu weet ik niet of Erik een moeilijke eter is die de meest exquise gerechten en liflafjes wenst....... Voor een aardig stuk vleesch http://grandcafehetgerecht.nl/Het_gerecht/Restaurant.html Voor mediteraans: Zest, nu lees ik net op internet dat dat restaurant failliet is dus wellicht heeft Erik dan weer gelijk Ik eet (vrijwel) alles hoor...rondom stripwinkel Sjors zitten tegenwoordig ook wel aardige eettentjes. Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl Link to comment
djkeos Posted November 7, 2014 Share Posted November 7, 2014 Vorig jaar nog met de waterbus van Rotterdam (halte Erasmusbrug) naar Dordrecht gevaren. Prima toeristisch stadje. Zal dat zeker nog een keer doen als het museum geopend is. Quote Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted November 7, 2014 Share Posted November 7, 2014 Je eiste politiek correct denken en handelen waarbij men je kotsbeu werd en je verbande buiten de stadspoorten? Quote Link to comment
P3TJQ Posted November 7, 2014 Author Share Posted November 7, 2014 Van het eiland... Quote www.bobdemoor.be Link to comment
Tweetie Posted November 7, 2014 Share Posted November 7, 2014 Je eiste politiek correct denken en handelen waarbij men je kotsbeu werd en je verbande buiten de stadspoorten? Hij had ruzie met de directeur van de lokale bank? Quote Link to comment
P3TJQ Posted July 8, 2015 Author Share Posted July 8, 2015 Het stripmuseum komt niet in het beoogde pand. Maar er is nog hoop... http://www.dordtcentraal.nl/actueel/stripmuseum-niet-naar-berckepoort/ Quote www.bobdemoor.be Link to comment
AHMO Posted July 9, 2015 Share Posted July 9, 2015 Het is nu de bedoeling dat het in Rotterdam komt Op een etage in de Bibliotheek of in een gebouw daar vlakbij in de buurt. Quote Link to comment
Recommended Posts