Timhardt Geplaatst: 5 december 2014 Share Geplaatst: 5 december 2014 Gaan we eens proberen? In deze tijd van lijstjes? En omdat het gewoon leuk is, ook het discussiëren erover, zolang het niet over de definitie van een comic gaat, dus diegene die erover begint, betaalt me een vat Duvel ok? Verdere regels: post jouw top 10. De nr 1 krijgt 10 punten, de nr 10 krijgt 1 punt. Ik hou de stand bij en maak regelmatig tussenstandjes. (ik kan het niet laten ) Quote Link naar reactie
Timhardt Geplaatst: 5 december 2014 Auteur Share Geplaatst: 5 december 2014 1 Preacher 2 Lucifer 3 Locke & Key 4 Scalped 5 Sandman 6 Fables 7 Transmetropolitan 8 Age of bronze 9 The walking dead 10 Sin city Quote Link naar reactie
nobody Geplaatst: 5 december 2014 Share Geplaatst: 5 december 2014 Aha, hier ga ik gewoon mijn lijstje uit het hoofdforum voor raadplegen. Quote Link naar reactie
nobody Geplaatst: 5 december 2014 Share Geplaatst: 5 december 2014 Verdorie, er staan er 14, in willekeurige volgorde. 4 schrappen en een volgorde maken, is nog niet zo makkelijk... Quote Link naar reactie
nobody Geplaatst: 5 december 2014 Share Geplaatst: 5 december 2014 bon... 1. Preacher 2. Sin City 3. Transmetropolitan 4. Stray Bullets 5. Sandman 6. Locke & Key 7. Scalped 8. The Walking Dead 9. Criminal 10. 100 Bullets jammer dat er zo weinig nieuwe Image reeksen zijn die al volledig afgesloten zijn. en die dus niet in mijn lijstje stonden. en ik nu niet direct aan denk... Quote Link naar reactie
Timhardt Geplaatst: 5 december 2014 Auteur Share Geplaatst: 5 december 2014 misschien ter opfrissing wat betreft image - of om ideeën op te doen: saga/east of west/lazarus/Southern bastards/invincible/chew/morning glorys/nightly news/wanted/darkness/powers/manhattan projects/black science vergeet ook dark horse niet met hellboy/bprd/buffy/conan/green lantern/the goon/Usagi Yojimbo/the strain/witchfinder ik roep maar wat... Quote Link naar reactie
nobody Geplaatst: 5 december 2014 Share Geplaatst: 5 december 2014 Image : Nightly News komt misschien wel in mijn ander lijstje, met GN's saga : bleh. Morning Glories, idem. Powers : begon heel sterk, maar waar is die reeks nu ? Invincible : is eigenlijk een superhero-reeks zoals zovele, maar met een constant goed verhaal en meer gore. En goed getekend. East of West : nog niet genoeg van verschenen, net zoals de andere titels die je opnoemt.. Southern Bastars vol. 1 kan trouwen niet tippen aan Scalped vol. 1, en die reeks staat al in mijn lijst. Quote Link naar reactie
nobody Geplaatst: 5 december 2014 Share Geplaatst: 5 december 2014 vergeet ook dark horse niet met hellboy/bprd/buffy/conan/green lantern/the goon/Usagi Yojimbo/the strain/witchfinder ik roep maar wat... Green lantern ? Dark Horse ? Quote Link naar reactie
nobody Geplaatst: 5 december 2014 Share Geplaatst: 5 december 2014 Hellboy en BPRD zijn zeker zeer goed, maar ik zie in mijn top 10 liever afgesloten reeksen met een visie. TWD als uitzondering. Tenzij we van Hellboy en BPRD daar één reeks mogen van maken ? Mignolaverse. Quote Link naar reactie
Timhardt Geplaatst: 5 december 2014 Auteur Share Geplaatst: 5 december 2014 Green lantern ? Dark Horse ? jaja, 't was snel he! Quote Link naar reactie
Marinelli Geplaatst: 8 december 2014 Share Geplaatst: 8 december 2014 1. Scalped (Aaron & Guéra) 2. Ex Machina (Vaughan & Harris) 3. Ultimate Spider-Man (Bendis, Bagley & Immonen) 4. Preacher (Ennis & Dillon) 5. Y: The Last Man (Vaughan & Guerra) 6. House of Secrets (Seagle & Kristiansen) 7. Saga (Vaughan & Staples) 8. The Ultimates (Millar & Hitch) 9. Punk Rock Jesus (Murphy) 10. Major Bummer (Arcudi & Mahnke) Quote Link naar reactie
linthout Geplaatst: 8 december 2014 Share Geplaatst: 8 december 2014 1) Shade, the changing man 2) Top 10 3) Animal Man (Lemire) 4) Swamp Thing (Moore) 5) Sin City 6) Stray Bullets 7) Scalped 8) Major Bummer 9) Promethea 10) Hellblazer Quote Link naar reactie
Dr. Benway Geplaatst: 8 december 2014 Share Geplaatst: 8 december 2014 1. Cerebus 2. 100 Bullets 3. Scalped 4. Transmetropolitan 5. Strangers In Paradise 6. Preacher 7. Sandman 8. Bone 9. Locke & Key 10. Punisher Max (Ennis) Quote marcelherms.nl Link naar reactie
ghost dawg Geplaatst: 8 december 2014 Share Geplaatst: 8 december 2014 Tot het besef gekomen dat ik maar beter geen lijst van GN's kan maken omdat ik er geen verstand van heb. Dus hier maar een lijst plaatsen. Zo los uit het hoofd, zonder in mijn kasten/dozen te snuisteren. Ook allemaal afgewerkte zaken, alleen Cassie Hack duikt soms nog even op. Here I go... -SIN CITY -FATALE -HACK/SLASH -STRANGE GIRL -THE CRUSADES -PREACHER -ONE HUNDRED BULLETS -THE WAKE -SCALPED -THE FILTH Quote DRAW THE MAP FIRE FROM SPARK Link naar reactie
nobody Geplaatst: 8 december 2014 Share Geplaatst: 8 december 2014 Tot het besef gekomen dat ik maar beter geen lijst van GN's kan maken omdat ik er geen verstand van heb. Dus hier maar een lijst plaatsen. Zo los uit het hoofd, zonder in mijn kasten/dozen te snuisteren. Ook allemaal afgewerkte zaken, alleen Cassie Hack duikt soms nog even op. Here I go... -SIN CITY -FATALE -HACK/SLASH -STRANGE GIRL -THE CRUSADES -PREACHER -ONE HUNDRED BULLETS -THE WAKE -SCALPED -THE FILTH De bedoeling van Timmie is dat je ze een volgorde geeft, want hij geeft dan punten om zo tot een lange lijst te komen. 1. de beste tot 10. dus Quote Link naar reactie
Roque Ja Geplaatst: 8 december 2014 Share Geplaatst: 8 december 2014 1. Y: The Last Man 2. Bone 3. Scalped 4. Locke & Key 5. Sweet Tooth 6. Transmetropolitan 7. The Walking Dead 8. Sin City 9. Sleeper 10. The Wonderful Wizard of Oz Voor Saga en Lazarus is het nog te vroeg, maar als ze hun huidig niveau behouden kunnen die in de toekomst zeker in mijn persoonlijke top-10 belanden. Idem voor 100 Bullets en Preacher, afgeronde reeksen waarvan ik nog maar één (veelbelovend) deel gelezen heb. Quote Link naar reactie
ghost dawg Geplaatst: 9 december 2014 Share Geplaatst: 9 december 2014 Awel, ze staan toch in een volgorde. SIN CITY op EEN en zo verder... -een: SIN CITY -twee: FATALE -drie: HACK/SLASH -vier: STRANGE GIRL -vijf: THE CRUSADES -zes: PREACHER -zeven: ONE HUNDRED BULLETS -acht: THE WAKE -negen: SCALPED -tien: THE FILTH Is het nu in orde? Quote DRAW THE MAP FIRE FROM SPARK Link naar reactie
nobody Geplaatst: 9 december 2014 Share Geplaatst: 9 december 2014 Voor mij is het altijd allemaal in orde Alhoewel je The Filth en The Wake ook in de andere thread zou kunnen zetten : graphic novel top 10 Quote Link naar reactie
Timhardt Geplaatst: 9 december 2014 Auteur Share Geplaatst: 9 december 2014 eerste tussenstand 1 scalped 43p (opvallend, van de 7 lijstjes staat dit er telkens in) 2 preacher 37p 3 sin city 29p 4 transmetropolitan 24p 5 locke & key 22p 6 sandman 17p 7 y, the last man 16p 8 100 bullets 14p 9 bone 12p 10 stray bullets 12p Quote Link naar reactie
Gojira Geplaatst: 9 december 2014 Share Geplaatst: 9 december 2014 eerste tussenstand 1 scalped 43p (opvallend, van de 7 lijstjes staat dit er telkens in) Nu je dit zegt, zal ik ook eens nadenken over een lijstje... Scalped zal er niet instaan. Quote Link naar reactie
MartinMnd Geplaatst: 9 december 2014 Share Geplaatst: 9 december 2014 Ik moet nog aardig wat klassiekers lezen, maar voor nu ziet m'n Top 10 er zo uit: Y: The Last Man Planetary Fear Agent Criminal House of Secrets Top 10 The Life and Times of Martha Washington Batman: Black Mirror Preacher Ex Machina Bij mij geen Scalped, moet die nog gaan lezen, maar wacht de hardcovers af die volgend jaar beginnen te komen. Locke & Key verwacht ik ook nog veel van. Mind MGMT en Saga zouden ook hoog eindigen, maar die zijn nog niet 'af'. Quote Link naar reactie
Lav Geplaatst: 9 december 2014 Share Geplaatst: 9 december 2014 Nergens promethea? Quote Lav A Fistful of Lines Link naar reactie
Gojira Geplaatst: 9 december 2014 Share Geplaatst: 9 december 2014 Nergens promethea? Schandalig, he. Quote Link naar reactie
Gojira Geplaatst: 9 december 2014 Share Geplaatst: 9 december 2014 Ok, hier mijn lijstje waar niemand om geeft. 1. Transmetropolitan 2. Promethea 3. Hellblazer 4. Preacher 5. Local 6. Finder 7. Ministry of Space 8. Courtney Crumrin 9. (New) Avengers (Hickman) 10. Desolation Jones Astonishing X-Men door Whedon valt er net uit en ik heb ook nog wat Ellis en Moore laten vallen om toch nog een ietwat gevarieerd lijstje te hebben. Quote Link naar reactie
linthout Geplaatst: 9 december 2014 Share Geplaatst: 9 december 2014 Nergens promethea? Bij mij! Op nummer 9! Quote Link naar reactie
Lav Geplaatst: 9 december 2014 Share Geplaatst: 9 december 2014 Ow, erover gekeken Quote Lav A Fistful of Lines Link naar reactie
linthout Geplaatst: 9 december 2014 Share Geplaatst: 9 december 2014 Ow, erover gekeken Neenee, ik heb me bedacht en heb mijn lijstje vlug aangepast! (Hihi) Quote Link naar reactie
stilte Geplaatst: 9 december 2014 Share Geplaatst: 9 december 2014 Mmmm, hier raak ik niet aan 10 vrees ik, maar voor wat het verder waard is: 1. Sandman 2. The Maxx 3. Bone 4. Cerebus 5. Sin City 6. Batman (kan het algemener, ) 7. euh... (volgt misschien nog wel eens) Quote I was taught to dream this dream people call human life I was thought to dream Link naar reactie
Marinelli Geplaatst: 9 december 2014 Share Geplaatst: 9 december 2014 Goh, Planetary, die was ik helemaal vergeten ... Quote Link naar reactie
Spawn999 Geplaatst: 9 december 2014 Share Geplaatst: 9 december 2014 Dit is haast onmogelijk... 1. Sin City2. Watchmen3. Criminal Macabre4. Scars5. Wormwood6. Dead World7. Strange Kiss8. 30 Days of Night9. Preacher10. Hard Boiled Quote Tumblr Link naar reactie
stilte Geplaatst: 9 december 2014 Share Geplaatst: 9 december 2014 1. Sandman 2. The Maxx 3. Watchmen 4. Bone 5. Cerebus 6. Sin City 7. Batman (kan het algemener, ) 8. euh... (volgt misschien nog wel eens) Ah natuurlijk, Watchmen had ik ook nog kunnen opnemen. Bij deze. Quote I was taught to dream this dream people call human life I was thought to dream Link naar reactie
Metabaron Geplaatst: 9 december 2014 Share Geplaatst: 9 december 2014 1. Fables 2. Sandman 3. Saga 4. Locke & Key 5. Y, the Last Man 6. Preacher 7. Walking Dead 8. Sin City 9. Lucifer 10. The Unwritten Saga en Locke & Key zo hoog omdat dat m'n twee fijnste recente ontdekkingen zijn. Hallo iedereen, trouwens. Quote Link naar reactie
Spawn999 Geplaatst: 10 december 2014 Share Geplaatst: 10 december 2014 Welkom!! Quote Tumblr Link naar reactie
nobody Geplaatst: 10 december 2014 Share Geplaatst: 10 december 2014 1. Fables 2. Sandman 3. Saga 4. Locke & Key 5. Y, the Last Man 6. Preacher 7. Walking Dead 8. Sin City 9. Lucifer 10. The Unwritten Saga en Locke & Key zo hoog omdat dat m'n twee fijnste recente ontdekkingen zijn. Hallo iedereen, trouwens. yep, welkom Quote Link naar reactie
Timhardt Geplaatst: 10 december 2014 Auteur Share Geplaatst: 10 december 2014 Neenee, ik heb me bedacht en heb mijn lijstje vlug aangepast! (Hihi) jamaar, tafel plakt he? Quote Link naar reactie
Timhardt Geplaatst: 10 december 2014 Auteur Share Geplaatst: 10 december 2014 1. Fables 2. Sandman 3. Saga 4. Locke & Key 5. Y, the Last Man 6. Preacher 7. Walking Dead 8. Sin City 9. Lucifer 10. The Unwritten Saga en Locke & Key zo hoog omdat dat m'n twee fijnste recente ontdekkingen zijn. Hallo iedereen, trouwens. welkom ook van mij. toffe top 10, met een aantal reeksen die verrassend genoeg nog maar weinig stemmen haalde (walking dead, lucifer en fables) Quote Link naar reactie
linthout Geplaatst: 10 december 2014 Share Geplaatst: 10 december 2014 jamaar, tafel plakt he? Heu..Ja, mijn tafel plakt. Dat komt omdat er gisteren wat confituur naast mijn boterham gelopen is en ik ben dat vergeten opkuisen.. Maar wat heeft dat met die top 10 te maken? Quote Link naar reactie
Timhardt Geplaatst: 10 december 2014 Auteur Share Geplaatst: 10 december 2014 Heu..Ja, mijn tafel plakt. Dat komt omdat er gisteren wat confituur naast mijn boterham gelopen is en ik ben dat vergeten opkuisen.. Maar wat heeft dat met die top 10 te maken? dat ik - omdat er confituur op gesmost was - een nieuwe heb moeten maken he! Quote Link naar reactie
Gojira Geplaatst: 11 december 2014 Share Geplaatst: 11 december 2014 Ok, hier mijn lijstje waar niemand om geeft. 1. Transmetropolitan 2. Promethea 3. Hellblazer 4. Preacher 5. Local 6. Finder 7. Ministry of Space 8. Courtney Crumrin 9. (New) Avengers (Hickman) 10. Desolation Jones Astonishing X-Men door Whedon valt er net uit en ik heb ook nog wat Ellis en Moore laten vallen om toch nog een ietwat gevarieerd lijstje te hebben. Hmm, Scott Pilgrim zou er ook nog in moeten... Quote Link naar reactie
Spawn999 Geplaatst: 11 december 2014 Share Geplaatst: 11 december 2014 Ja Faust: Love Of The Damned vergeten....maar ik laat het zo... Quote Tumblr Link naar reactie
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.