Ga naar inhoud

Strip Grueson


Yan

Recommended Posts

Ik heb toch behoorlijk moeten zoeken naar de strips. Eenmaal je weet dat die streepjes niet bij 't vergrootglas horen, is 't simpel, maar ik weet niet of iedereen zoveel geduld heeft. ;)

 

De tekeningen zien er tof uit. Ik heb nog niet veel verder gelezen, maar 't zou heel wat handiger lezen als er ergens een gemakkelijker manier was om naar de volgende pagina te gaan.

Link naar reactie

Geen idee wat je bedoelt met 'streepjes'. De site is opgebouwd vanuit Wordpress. Het sjabloon heeft zijn beperkingen, een voordeel volgens mij is dat je twee keer op een pagina kunt klikken om ze uit te vergroten.

 

Op termijn zullen de oudste verhalen verwijderd worden en enkel via opvraging (gratis) verkrijgbaar zijn. Zes andere sites namen de reeks over. Misschien vind je

 

http://comik.nl/yan/grueson/de-erfenis-pagina-1 (Nederlands)

 

of

 

http://theduckwebcomics.com/Grueson (Engels)

 

handiger.

It could be worse, it could be raining !

Link naar reactie

Geen idee wat je bedoelt met 'streepjes'.

Even je site nog op een echte computer bekeken, en die streepjes zijn alleen te zien in de mobile versie. De gewone versie is inderdaad iets minder speurwerk om de strips te vinden.

 

 

De site is opgebouwd vanuit Wordpress. Het sjabloon heeft zijn beperkingen, een voordeel volgens mij is dat je twee keer op een pagina kunt klikken om ze uit te vergroten.

( Gewoon ter info, maar er zijn specifieke webcomic templates voor wordpress. )

 

Persoonlijk vind ik 't veel belangrijker om vlot de volgende pagina te kunnen lezen, dan om de grote versie te kunnen zien. Dus ja, ik vind die nieuwe links inderdaad handiger.  ;)

 

Link naar reactie

Op smartphone heb ik het nog niet gecheckt, op tablet is alles OK. De indeling is persoonlijk denk ik: ik hou niet van de opbouw van de twee andere links. Ik vind het belangrijker dat je zelf snel kan navigeren naar de pagina waar je heen wil. Als alle pagina's in serie liggen vind ik het vervelend de pagina's te doorlopen om één bepaalde pagina of hoofdstuk te bereiken.

 

Ik vond de gekozen template leuk vanwege de sobere kleuren en het lettertype. Ik ben wel op zoek geweest om verhalen te archiveren, maar vind hier geen oplossing voor. Je kan bij een blogsite klaarblijkelijk enkel posts archiveren, geen pagina's.

 

Bedankt voor de comictemplate-tip, ik bekijk het als ik tijd heb (momenteel echter veel te druk)  :e012:

It could be worse, it could be raining !

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

In afwachting van een album zijn er twee introductieboekjes van elk 16 pagina's (in beperkte oplage). De boekjes worden enkel te koop aangeboden op beurzen. Ze bevatten beiden pagina's die niet in het album zullen verschijnen.

 

Als je geïnteresseerd bent surf dan naar http://yan-gevuld.be/yangevuld.html daar vind je op welke beurzen ik aanwezig zal zijn.

It could be worse, it could be raining !

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Het verhaal lijkt me wel wat, een beetje crime noir. Maar aangaande het tekenwerk...soms morrelt er wel wat aan de anatomische verhoudingen enz...hier en daar schaduwwerk dat ontbreekt ( een shot waar er een aantal auto's geparkeerd staan...), dat soort zaken zorgt voor minder sterke beelden, het ontbreekt dan wat aan kracht.

 

Teken je alles digitaal?

Link naar reactie

dirk, dat ben ik.

 

Mauser: bij de schaduwpartijen overweeg ik steeds of het opportuun is er te plaatsen (ik wil het tekenwerk niet 'dood' modderen). Wat anatomie betreft, als je het personage van Grueson bedoelt, hou dan in gedachte dat hij 'misvormd' is. Zijn schepper had een atletische reus in gedachte, maar de centen raakten op aan het middel, waardoor zijn benen veel te kort zijn.

 

In het album dat gepland staat voor september komt daar wat meer duidelijkheid in.

 

Ik schets met potlood en inkt digitaal.

It could be worse, it could be raining !

Link naar reactie

Ah, ik dacht net het omgekeerde van Mauser :)

 

Ik vind het wel knap getekend. Herkenbare, gestileerde personages, sterke koppen, mooie auto's (die driewielauto is een hele goeie vondst en super getekend!) en dat soms-wel-soms-niet schaduwgebruik creeërt een raar sfeertje dat ik wel kan smaken.

 

Ik vind echter wel dat de verhaaltjes apart soms wel een leuk uitgangspunt hebben (die 3 conquistadores bijv.), maar niet echt ergens heen gaan. Ik blijf zo'n beetje wachten op een clue die niet komt. Idem voor de overkoepelende verhaallijn.

 

Zo zie je maar dat meningen altijd verschillen en dat je je er dan ook niets van moet aantrekken :)

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

Bedankt !

 

De Morgan 3wheeler is van een kennis van mij, die zelf suggereerde om die eens te gebruiken in een strip (dat laat ik me geen twee keer zeggen ! ik heb de documentatie dus binnen hand (telefoon)bereik.

 

De korte verhalen hebben soms wel som geen clou, soms grappig dan weer niet (of zit het grappig deel in het midden). De verhalen zijn eigenlijk een relaas over het leven van Grueson en de wereld en personages om hem heen. Grueson staat voor een mix van horror - absurd - bevreemdend - pikant (niet altijd dezelfde mix). Een clou vind ik niet echt nodig, het moet wel boeiend blijven (en liefst de lezer meezuigen).

 

Sinds april vorig jaar begon ik een realistischer tekenstijl, korte verhalen zijn daarbij handig, ze laten me sneller evolueren.

 

Ik trek me meestal niet te veel aan van kritiek, als ze terecht is heb ik het meestal zelf ook al gezien. Zolang ik me amuseer, doe ik mijn ding, en voor Grueson staan er al een aantal verhalen op stapel. En meningen kunnen danig verschillen: binnen een paar dagen kreeg ik van iemand (collega-auteur) de reactie dat ik het toch wat te gruwelijk in beeld bracht én van een Amerikaanse Gothic-site dat ze de comic niet zouden plaatsen wegens niet gruwelijk genoeg ! Let op, ik twijfel voortdurend breng ik iets expliciet in beeld of suggereer ik (ik tracht een zo groot mogelijk publiek te bereiken)

 

De verhalen worden oorspronkelijk in het Engels geschreven (bij de vertaling zijn sommige woordspelingen minder krachtig of compleet verdwenen).

 

  • The little Orphan (2 van 5 pagina's gepubliceerd online)
  • Latin Sales (5 pagina's, in productie)
  • FLAK (5 pagina's, scenario en lay-out af)
  • Pet (5 pagina's, scenario en lay-out af)
  • Deadly Sunrise (4 pagina's, scenario en lay-out af)

 

Dus voorlopig op schema voor een bundeling (80 pagina's) in september (Engels en Nederlands)  :e005:

It could be worse, it could be raining !

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...