Yoshi Posted May 9, 2015 Share Posted May 9, 2015 Net gelezen op mangaheuvel: Ballon Media heeft de voorraad Nederlandse manga van Kana & Glénat vernietigd.Dat zou in januari zijn gebeurd. Quote Link to comment
shakeitupguy Posted May 11, 2015 Share Posted May 11, 2015 Net gelezen op mangaheuvel: Ballon Media heeft de voorraad Nederlandse manga van Kana & Glénat vernietigd. Dat zou in januari zijn gebeurd. Wellicht niet de volledige voorraad. Op Antwerp Convention in april werden die titels wel serieus afgeprijsd aangeboden. Heb zo nog wat Naruto titels kunnen kopen. Quote Link to comment
dkjiejamiezj Posted May 11, 2015 Share Posted May 11, 2015 Jammer, maar het betekent wel dat mijn verzameling meer waard is geworden. GRIJNS Ben je zeker dat die boekjes op de AC recht van de uitgever kwamen? Het kan een voorraadje van een winkel zijn geweest. Of misschien heb je illegale stukken gekocht? SPANNEND Quote Link to comment
dkjiejamiezj Posted May 11, 2015 Share Posted May 11, 2015 PS: ik ben eens naar manga gelinkt, gesurft, en daar staat dat ze in januari hebben BESLOTEN ze te vernietigen. Maar zijn ze ook vernietigd? RAADSEL Quote Link to comment
Tweetie Posted May 11, 2015 Share Posted May 11, 2015 Net gelezen op mangaheuvel: Ballon Media heeft de voorraad Nederlandse manga van Kana & Glénat vernietigd. Dat zou in januari zijn gebeurd. Lijkt me niet logisch. Waarom vernietigen? Als je de zaak dumpt, krijg je er nog een beetje voor. We zullen over een paar maanden eens kijken wat er op het boekenfestijn langskomt. Quote Link to comment
Peter Motte Posted May 12, 2015 Share Posted May 12, 2015 Laat ons iets weten. Quote Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Olsimar Posted May 12, 2015 Share Posted May 12, 2015 Laat ons iets weten. -1 Interesseert mij geen biet. Feit is dat Kana/Glenat is gestopt met NL manga. Dat is het (slechte) nieuws en of en waar de restpartijen terecht komen is toch onbelangrijk? Quote Link to comment
Guest Kontiki Posted May 12, 2015 Share Posted May 12, 2015 Alle mangatitels werden nog een laatste keer aangeboden aan winkels die ze een laatste keer goedkoper konden kopen (en dus ook verkopen). De restvoorraad is ondertussen werkelijk vernietigd. Quote Link to comment
Peter Motte Posted May 12, 2015 Share Posted May 12, 2015 -1 Interesseert mij geen biet. Mij wel. Quote Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Peter Motte Posted May 12, 2015 Share Posted May 12, 2015 Alle mangatitels werden nog een laatste keer aangeboden aan winkels die ze een laatste keer goedkoper konden kopen (en dus ook verkopen). De restvoorraad is ondertussen werkelijk vernietigd. Een kaarsje branden vannacht. Het is wel sterk dat veel mensen totaal niet weten dat uitgeverijen heel veel vernietigen dat niet verkocht geraakt. Meestal zijn ze stomverbaasd als ze dat horen. Wat ik erger vind, is dat ook heel veel leraren en zelfs schrijvers dat niet lijken te beseffen, en dat ze doorgaans de financiële noodzaak ervan niet inzien. Quote Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Olsimar Posted May 12, 2015 Share Posted May 12, 2015 Een kaarsje branden vannacht. 2 Hier doe ik weer mee Peter Quote Link to comment
Guest Kontiki Posted May 13, 2015 Share Posted May 13, 2015 Onverkochte stock opslaan in magazijnen kost ook geld. Quote Link to comment
beus Posted May 13, 2015 Share Posted May 13, 2015 en door te dumpen op boekenfestijn schaden ze het vertrouwen van hun afnemers voor andere uitgaves Quote Link to comment
Peter Motte Posted May 13, 2015 Share Posted May 13, 2015 Nou, er is een heel circuit voor boeken: nieuw, einde-reeks, boekenfestijnen ... Vroeger drukten sommige uitgevers speciaal bij voor de Slegte en andere grote tweedehands- en eindereekswinkels en -ketens. Dus blijkbaar vond men het ook niet zo'n probleem. Het idee is dat kopers liever de nieuwste boeken hebben, en als de onverkochte hoeveelheid niet te groot is, valt het ook nog mee. Maar als de onverkochte stapels bergen worden ... Ik heb eens horen zeggen dat de Kana-reeks Nana echt slecht verkocht. Ik vond die nochtans erg goed, maar ze liep voor geen meter. Maar goed: hier op de site hebben we ervaring genoeg met prachtig werk dat niet verkocht geraakt. We hadden het onlangs nog over Fog. Quote Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Recommended Posts