eriktex Posted August 27, 2015 Share Posted August 27, 2015 Ik heb zelf geen albums van de oude reeks van Winsor McCay, maar ik weet wel dat tekenaar Fred geïnspireerd werd door deze dromerige en surrealistische avonturen uit het begin van de vorige eeuw. Een plaatje van een recent album (2013/2014 dacht ik) van Frank Pe kwam me echter wel erg bekend voor: vergelijk het maar eens met Fred's plaat uit de jaren '70: Mijn vraag is nu: werd Fred geïnspireerd door een vergelijkbare plaat uit de oude reeks van Little Nemo, of is Frank Pe hier geïnspireerd door het album "De Simbabbad van Batbad" van Fred??? Erik Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl Link to comment
Timhardt Posted August 27, 2015 Share Posted August 27, 2015 en hij op zijn beurt bij Gulliver's Travels. Quote Link to comment
eriktex Posted August 27, 2015 Author Share Posted August 27, 2015 Ja maar ik vroeg me dus af of er zo'n soort plaat in de oude Little Nemo's zat?? Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl Link to comment
Aaltomuoto Posted August 27, 2015 Share Posted August 27, 2015 Of een beetje van beide, kan me in ieder geval geen Nemo strip herinneren die die techniek van kadering gebruikte. Frank King gebruikte het wel een aantal keer in "Gasoline Alley". Quote Link to comment
TDPB Posted August 27, 2015 Share Posted August 27, 2015 Ik moest ook meteen aan Gasoline Alley denken. Quote Link to comment
TDPB Posted August 27, 2015 Share Posted August 27, 2015 Vier verschillende Little Nemo projecten in de maak: http://www.bleedingcool.com/2014/07/03/at-least-four-little-nemo-in-slumberland-comics-currently-in-production/ edit: Return to Slumberland is al in albumvorm verschenen, ziet er wel leuk uit, ik heb het meteen besteld. Quote Link to comment
marioboon Posted August 27, 2015 Share Posted August 27, 2015 Ik moest ook meteen aan Gasoline Alley denken. En daarmee weet je meteen wat Chris Ware's grootste inspiratiebron is Quote Link to comment
Theodoor Posted August 27, 2015 Share Posted August 27, 2015 Ja maar ik vroeg me dus af of er zo'n soort plaat in de oude Little Nemo's zat?? Heb de Taschen-uitgave "Little Nemo 1905-1914" (met 420 originele platen) eens doorgenomen maar ik vind er geen vergelijkbare plaat in terug. Quote a thing of beauty is a joy forever (John Keats 1795-1821) Link to comment
eriktex Posted August 27, 2015 Author Share Posted August 27, 2015 Aha, dus Pe speelt toch leentjebuur bij Fred (en die ladders deden me inderdaad ook aan Gullivers Travels denken), terwijl Fred op zijn beurt inspiratie vond bij Gasoline Alley qua tekenstijl en qua fantasie bij Little Nemo. Mooi rond cirkeltje. Helder. Ik dacht dat Frank Pe een Fransoos was, maar 't is toch een Belg...komt die wel eens ergens signeren? Lijkt me leuk om hem beide platen voor te leggen. Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl Link to comment
striphooligan Posted August 27, 2015 Share Posted August 27, 2015 Ik dacht dat Frank Pe een Fransoos was, maar 't is toch een Belg...komt die wel eens ergens signeren? Lijkt me leuk om hem beide platen voor te leggen. Frank Pe signeerde bij hoge uitzondering al eens in Arnhem Maar signeren doet hij eigenlijk (bijna) niet meer. Hij maakt schilderingen welke hij verkoopt. Quote Link to comment
Recommended Posts