Ga naar inhoud

Verhaal Clifton?


Nuwanda

Recommended Posts

Deze morgen zat ik met een stripliefhebber op de trein en op een gegeven moment ging het over Clifton. Hij meende zich een verhaal te herinneren waarin Clifton een raadsel oplost omdat hij doorheeft dat iemand spiegels gebruikt om een illusie te creëren. Frappant, want ik meende mij het verhaal te herinneren van nog niet zo lang geleden, terwijl het volgens mij eonen geleden is dat ik nog een Clifton ter hand nam. Iemand die weet over welk verhaal het gaat en of het al dan niet een Clifton is (wat ik mij herinner is dat een oud-collega zijn hulp inriep voor vreemde verschijnselen en dat het uiteindelijk een of andere kasteelheer bleek te zijn die de mensen de stuipen op het lijf joeg - de reden herinner ik me niet meer, maar ik dacht wel dat het aan de hand van spiegels was)

Link naar reactie

Zou het "Het geheim van de rennende stem" kunnen zijn?  Verhaal terug te vinden in album "De Lachende Dief".  Ik heb het album niet maar heb het destijds gelezen in "Kuifje".  Voor zover ik me herinner (want dit is echt wel heel lang geleden) was het niet met spiegels maar met een soort paraboolantennes.

a thing of beauty is a joy forever (John Keats 1795-1821)

Link naar reactie

Was het die Dees Dubbel niet, ook iets met een spiegel en een kasteel.

Zwendel, zat jij ook op die trein? Jouw opmerking is heel grappig omdat we het net ervoor over Dees Dubbel hadden. Ik moest tot mijn schaamte bekennen dat ik daar nooit iets van had gelezen, dus daarmee heb je ook je antwoord: Dees is het zeker niet.

Link naar reactie

Zwendel, dat jij ook op die trein? Jouw opmerking is heel grappig omdat we het net ervoor over Dees Dubbel hadden. Ik moest tot mijn schaamte bekennen dat ik daar nooit iets van had gelezen, dus daarmee heb je ook je antwoord: Dees is het zeker niet.

Het is al meer dan tien jaar geleden dat ik een trein van binnen gezien heb, dus neen ;)

Link naar reactie

Zou het "Het geheim van de rennende stem" kunnen zijn?  Verhaal terug te vinden in album "De Lachende Dief".  Ik heb het album niet maar heb het destijds gelezen in "Kuifje".  Voor zover ik me herinner (want dit is echt wel heel lang geleden) was het niet met spiegels maar met een soort paraboolantennes.

Dank je, Theodoor, dat was dus het verhaal. Ik heb ook gevonden waar ik het onlangs gelezen heb: in Wordt Vervolgd Stripcocktail 1....

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...