Nuwanda Posted September 23, 2015 Share Posted September 23, 2015 Deze morgen zat ik met een stripliefhebber op de trein en op een gegeven moment ging het over Clifton. Hij meende zich een verhaal te herinneren waarin Clifton een raadsel oplost omdat hij doorheeft dat iemand spiegels gebruikt om een illusie te creëren. Frappant, want ik meende mij het verhaal te herinneren van nog niet zo lang geleden, terwijl het volgens mij eonen geleden is dat ik nog een Clifton ter hand nam. Iemand die weet over welk verhaal het gaat en of het al dan niet een Clifton is (wat ik mij herinner is dat een oud-collega zijn hulp inriep voor vreemde verschijnselen en dat het uiteindelijk een of andere kasteelheer bleek te zijn die de mensen de stuipen op het lijf joeg - de reden herinner ik me niet meer, maar ik dacht wel dat het aan de hand van spiegels was) Quote Link to comment
retep Posted September 23, 2015 Share Posted September 23, 2015 Dat verhaal heb ik nog nooit gelezen. Het enige wat een ietwat in de buurt komt is De duivelse dwergen, de enige door Joel Azara getekende Clifton. Quote Link to comment
Nuwanda Posted September 23, 2015 Author Share Posted September 23, 2015 Mja, mijn gesprekspartner was ervan overtuigd dat het een Clifton was, maar ik heb er mijn twijfels bij. Ik heb dat verhaal echt nog niet zo lang geleden gelezen. Grrr, dat verdomde geheugen... Quote Link to comment
Zwendel Posted September 23, 2015 Share Posted September 23, 2015 Was het die Dees Dubbel niet, ook iets met een spiegel en een kasteel. Quote Link to comment
TDPB Posted September 23, 2015 Share Posted September 23, 2015 Klinkt als de plot van een Jonathan Creek-aflevering. Maar dat was een tv-reeks, geen strip. Een Clifton herken ik er in ieder geval niet in. Quote Link to comment
Theodoor Posted September 23, 2015 Share Posted September 23, 2015 Zou het "Het geheim van de rennende stem" kunnen zijn? Verhaal terug te vinden in album "De Lachende Dief". Ik heb het album niet maar heb het destijds gelezen in "Kuifje". Voor zover ik me herinner (want dit is echt wel heel lang geleden) was het niet met spiegels maar met een soort paraboolantennes. Quote a thing of beauty is a joy forever (John Keats 1795-1821) Link to comment
Nuwanda Posted September 24, 2015 Author Share Posted September 24, 2015 Was het die Dees Dubbel niet, ook iets met een spiegel en een kasteel. Zwendel, zat jij ook op die trein? Jouw opmerking is heel grappig omdat we het net ervoor over Dees Dubbel hadden. Ik moest tot mijn schaamte bekennen dat ik daar nooit iets van had gelezen, dus daarmee heb je ook je antwoord: Dees is het zeker niet. Quote Link to comment
Zwendel Posted September 24, 2015 Share Posted September 24, 2015 Zwendel, dat jij ook op die trein? Jouw opmerking is heel grappig omdat we het net ervoor over Dees Dubbel hadden. Ik moest tot mijn schaamte bekennen dat ik daar nooit iets van had gelezen, dus daarmee heb je ook je antwoord: Dees is het zeker niet. Het is al meer dan tien jaar geleden dat ik een trein van binnen gezien heb, dus neen Quote Link to comment
Nuwanda Posted September 24, 2015 Author Share Posted September 24, 2015 Zou het "Het geheim van de rennende stem" kunnen zijn? Verhaal terug te vinden in album "De Lachende Dief". Ik heb het album niet maar heb het destijds gelezen in "Kuifje". Voor zover ik me herinner (want dit is echt wel heel lang geleden) was het niet met spiegels maar met een soort paraboolantennes. Dank je, Theodoor, dat was dus het verhaal. Ik heb ook gevonden waar ik het onlangs gelezen heb: in Wordt Vervolgd Stripcocktail 1.... Quote Link to comment
TDPB Posted September 24, 2015 Share Posted September 24, 2015 Een verhaal zonder spiegels of kasteelheer dus Quote Link to comment
Recommended Posts