nobody Posted December 14, 2015 Share Posted December 14, 2015 Welk van deze twee plaatjes vind jij het beste, leukste, belangrijkste, enz...? Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht. Zeg voor wie je stemt en waarom, of niet. De bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. De indiener van het plaatje mag natuurlijk zoveel mogelijk uitleg geven, en zijn of haar keuze verdedigen. De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af. A: "Deze vond ik altijd tot de verbeelding spreken." Simon B: "Winonah uit Eric de Noorman ook jeugdsentiment; een vrouw om verliefd op te worden" striphooligan Link to comment
Yncke Posted December 19, 2015 Share Posted December 19, 2015 Ik heb voor A gestemd, vooral omwille van de boodschap in de tekening. yncke.be Link to comment
Simon Posted December 19, 2015 Share Posted December 19, 2015 Tekening A vond ik destijds geniaal, nu nog altijd trouwens. Er schuilt een stille vorm van protest tegen de doodstraf in. Link to comment
nobody Posted December 19, 2015 Author Share Posted December 19, 2015 B omwille van de tragiek in haar ogen. Het lijkt wel een actrice uit een jaren 30 film. Link to comment
Yncke Posted December 19, 2015 Share Posted December 19, 2015 A lijkt gemakkelijk te begrijpen, omdat je onmiddellijk ziet wat't is, maar eigenlijk begrijp ik het toch niet. Waarom staan die allemaal achter elkaar? Waarom ligt alleen in de eerste iemand? Waarom heeft wel elke guillotine een bewaker?De persoon die door de eerste guillotine in beeld onthoofd wordt, is de beul van de vorige guillotine. yncke.be Link to comment
Timhardt Posted December 19, 2015 Share Posted December 19, 2015 A. omwille van de zwarte humor die ik voor 1 keer wel kan smaken Link to comment
SPeeDy Posted December 19, 2015 Share Posted December 19, 2015 A is fantastisch getekend, voorbeeld van hoe je in één prentje een duidelijke boodschap kan brengen en dan nog eens originele tekenstijl in dat overheersende zwart. Tomorrow Saturday Sunday Today is my favorite day Link to comment
Dr. Benway Posted December 19, 2015 Share Posted December 19, 2015 A. Mooi getekend. En B vind ik niet bijzonder. marcelherms.nl Link to comment
lordofindifference Posted December 19, 2015 Share Posted December 19, 2015 A zonder twijfel, maar dat van die smachtende blik van B is ook wel waar...very fifties... ook mooi dus Link to comment
nobody Posted December 22, 2015 Author Share Posted December 22, 2015 Waar zijn de B kiezers? Mocht er een andere uit Zwartkijken staan, dan koos ik er misschien voor. Deze vind ik niet zo sterk. Link to comment
Recommended Posts