Yncke Posted December 19, 2015 Share Posted December 19, 2015 Welk van deze twee plaatjes vind jij het beste, leukste, belangrijkste, enz...? Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht. Zeg voor wie je stemt en waarom, of niet. De bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. De indiener van het plaatje mag natuurlijk zoveel mogelijk uitleg geven, en zijn of haar keuze verdedigen. De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af. A: Een nachtmerrie met een boodschap. Roth B: Een nog minder spectaculair plaatje dan vorige keer, maar eentje dat tegelijk zoveel eenvoud maar toch zoveel warmte uitstraalt. De voor een keer zo broze Yoko Tsuno die steun vindt in de armen van die eeuwige vriend Ben Beeld. Heel veel oprechte vriendschap met een fikse schep platonische liefde. In mijn ogen kreeg die onaantastbare Yoko er plots heel veel menselijkheid bij. Een plaatje - in tegenstelling tot de actuele tendens naar de kille kijk-eens-wat-ik-allemaal-kan tekeningen - met een ziel dat me ook na 20 jaar strips lezen nog steeds bij blijft. Nuwanda yncke.be Link to comment
nobody Posted December 22, 2015 Share Posted December 22, 2015 Hier ga ik even over nadenken. Plaat A is mooier, maar voor B heb ik meer sympathie. Yoko was (nog voor Vania) mijn eerste stripliefde Link to comment
nobody Posted December 22, 2015 Share Posted December 22, 2015 Bon, het gaat over plaatjes, en dan moet ik A kiezen. Link to comment
Diogenes Posted December 22, 2015 Share Posted December 22, 2015 Ook voor A gekozen. B is een mooie scene uit een sterk verhaal maar A is veel memorabeler. Shockerend maar tegelijkertijd ook intrigerend en erg knap getekend. Denk ik om te bewijzen dat ik ben? Link to comment
Dr. Benway Posted December 22, 2015 Share Posted December 22, 2015 Ik vind A juist niet zo sterk getekend. Met name die buikwond. Het lijkt net of we daar doorheen naar de achtergrond kijken. Tekening B doet me ook niet veel trouwens. Yoko heeft me sowieso nooit echt kunnen boeien. Dus.......lastig. Toch maar voor A gekozen omdat die uiteindelijk toch de meeste indruk maakt. Maar het is weer niet van harte. marcelherms.nl Link to comment
Kristof Berte Posted December 22, 2015 Share Posted December 22, 2015 Ik volg volledig de redenering van Dr. Benway. 'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook Link to comment
Kool Thing Posted December 22, 2015 Share Posted December 22, 2015 Yoko is geel? Wat voor'n racistische onzin is me dat. Dat zoiets nog kan, dat begrijp ik niet. En wat zeg je dan over een blauwe samoerai Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Timhardt Posted December 22, 2015 Share Posted December 22, 2015 Ik vind A juist niet zo sterk getekend. Met name die buikwond. Het lijkt net of we daar doorheen naar de achtergrond kijken. Tekening B doet me ook niet veel trouwens. Yoko heeft me sowieso nooit echt kunnen boeien. Dus.......lastig. Toch maar voor A gekozen omdat die uiteindelijk toch de meeste indruk maakt. Maar het is weer niet van harte. inderdaad: A Link to comment
lordofindifference Posted December 22, 2015 Share Posted December 22, 2015 Schoorvoetend A... Yoko heb ik als tiener heel graag gelezen maar ik heb helaas moeten constateren dat het me nu niet veel meer zegt... ( en ik heb nochthans een hoge nostalgfactor) Link to comment
nobody Posted December 22, 2015 Share Posted December 22, 2015 Ik heb, toen Yoko op het eind van het vorig forum plots hip was, ook eens een hele hoop Yoko Tsuno's proberen herlezen. Het is me ook niet gelukt. En ik ben ook een sucker voor nostalgie Link to comment
Recommended Posts