Ga naar inhoud

Film Thread: Hanzo The Celluloid Slicer


Recommended Posts

Nog Stephen King. The Langoliers is een mini-serie. Het is 90 minuten lang heel goed, de laatste 90 minuten zouden ingekort moeten worden.

 

 

Na 90 minuten wordt 'de plot' duidelijk. Dan komen ook de Langoliers op de proppen samen met een verhaaltje rond Craig Toomey dat kant nog wal raakt. Misschien is het in het boek duidelijker, maar die Langoliers die De Tijd opeten en door Toomey afgeleid worden maakt het ongeloofwaardig.

 

51Q1AjYzU2L._SS500_.jpg

Link naar reactie

ik had het indertijd al lastig met THE LANGOLIERS. De mini-serie van THE SHINING zag ik onlangs ook opnieuw, that has not aged well. Hetzelfde met THE STAND, daar moest ik me geregeld ook doorslepen.

Ik heb wel nog goede herinneringen aan ROSE RED. Die ga ik binnenkort eens opnieuw bekijken om te zien of dat wel stand houdt.

 

Ik vind Stephen King een briljante schrijver, maar zijn verfilmingen trekken meestal op niets en het zijn dan nog vaak de adaptaties die hij wel een seal of approval geeft. Zijn bewondering voor Mick Garris heb ik ook nooit begrepen, dat is wel een heel middelmatige regisseur. Niets tegen Garris als persoon, want hij heeft heel veel gedaan voor de horrorwereld.

SLEEPWALKERS fascineert me wel nog steeds.

Link naar reactie

ik had het indertijd al lastig met THE LANGOLIERS. De mini-serie van THE SHINING zag ik onlangs ook opnieuw, that has not aged well. Hetzelfde met THE STAND, daar moest ik me geregeld ook doorslepen.

Ik heb wel nog goede herinneringen aan ROSE RED. Die ga ik binnenkort eens opnieuw bekijken om te zien of dat wel stand houdt.

 

Ik vind Stephen King een briljante schrijver, maar zijn verfilmingen trekken meestal op niets en het zijn dan nog vaak de adaptaties die hij wel een seal of approval geeft. Zijn bewondering voor Mick Garris heb ik ook nooit begrepen, dat is wel een heel middelmatige regisseur. Niets tegen Garris als persoon, want hij heeft heel veel gedaan voor de horrorwereld.

SLEEPWALKERS fascineert me wel nog steeds.

 

Mick Garris is inderdaad een middelmatige regisseur, toch wel blij met hem ivm de Masters of Horror reeks waar John Carpenter zijn beste (korte) film sinds tijden maakte. 

 

Link naar reactie

Mick Garris is inderdaad een middelmatige regisseur, toch wel blij met hem ivm de Masters of Horror reeks waar John Carpenter zijn beste (korte) film sinds tijden maakte. 

 

Wel dat is wat ik oa bedoelde met "veel gedaan te hebben voor de horrorwereld".

 

The Dark Half is inderdaad ook nog een goede verfilming!

Link naar reactie

Eergisteren mijn horrormaand een dag vroeger afgerond, hier is mijn top 10 (die jullie allemaal waarschijnlijk al jaren hebben gezien) :P

 

1. BLACK SWAN

2. THE FLY

3. KILL LIST

4. VINYAN

5. THE CABIN IN THE WOODS

6. GINGER SNAPS

7. TUCKER AND DALE VS. EVIL

8. SLEEPY HOLLOW

9. CANDYMAN

10. NIGHT OF THE LIVING DEAD

Link naar reactie

Aw, Lars von Trier die een film maakt over Jack the ripper. Wat zal dat worden?

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie

Sorry, vergeten hier iets te posten :e008: Nu niet dat ik denk dat er echt mensen op zitten te wachten, maar beloofd is beloofd.

 

Ik zal zo spoilervrij mogelijk enkele bedenkingen hierover neerpennen.

 

1. Dit is duidelijk Van Looy's beste film.

2. Ik vond geen enkele van Van Looy's vorige films goed, dus dat is niet moeilijk.

3. Ondanks dat Koen De Bouw een degelijke acteerprestatie neerzet, nu niet dat ik ooit zo'n grote fan van hem ben geweest, is zijn personage gewoon een saaie en vervelende vent. Heel geloofwaardig dus als premier van België. :D

4. De beste acteur heeft maar een klein rolletje, namelijk Wim Willaert als chauffeur van de premier.

5. Bepaalde zaken waarvaan ik eerst dacht dat ze redenloze aandachtstrekkerij waren bleken toch hun functie te hebben in hun verhaal.

6. Ik kan verder dan 5 tellen :P

7. Qua scenario laat het enkele steken vallen, nogal wat toevalligheden en slecht uitgewerkte motieven.

8. Het einde is gewoonweg van het kaliber "Fuck it, we doen ook maar wat" :e006:

9. Waar het scenario te kort schiet, weet de regisseur toch nog spanning te brengen, al weet ik niet zo goed of het overeind zou blijven als ik hem op tv zou kijken. De cinema-ervaring doet veel. Op zijn 54ste weet Van Looy eindelijk zijn potentieel te ontwikkelen. Nu het scenario nog...

10. Zelfs auto-achtervolgingen en andere actie-scènes zijn verbazingwekkend dynamisch. Een unicum in Vlaanderen.

11 Wat dan weer geen unicum in Vlaanderen zijn de halfbakken dialogen, misschien de volgende keer, Erik.

12. Al bij al was het een degelijke film, waar ik de helft van de tijd op het puntje van mijn stoel zat, en de andere helft mij doodverveelde. :)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...