Ga naar inhoud

Film Thread: Hanzo The Celluloid Slicer


Recommended Posts

Ik wil die iemand niet kennen, dus dat gesprek zou nooit plaatsvinden. ????????

Maar serieus, ARRIVAL is overduidelijk een film van Villeneuve, maar geef het een kans.

 

Ik blijf Spielberg ook kansen geven... Gisteren heb ik dus Lincoln bekeken. Zag er mooi uit, maar voor de rest was dat weer zoals alle andere films van hem : een sof.

Link naar reactie

Ik wil die iemand niet kennen, dus dat gesprek zou nooit plaatsvinden.

Maar serieus, ARRIVAL is overduidelijk een film van Villeneuve, maar geef het een kans.

 

Ik blijf Spielberg ook kansen geven... Gisteren heb ik dus Lincoln bekeken. Zag er mooi uit, maar voor de rest was dat weer zoals alle andere films van hem : een sof.

:D

Villeneuve is een fantastische regisseur, maar qua scenario zat er naar mijn gevoel bij Incendies en Prisoners iets mis. Maar nu La La Land is uitgesteld naar 2017 zoek ik nog naar een goede film om het jaar mee af te sluiten.

 

Hmm, Spielberg, moet ik ook nog mee verder doen...

Link naar reactie

Palmer_zpsfvlfqu6j.jpg

 

De Harry Palmers met Michael Caine bekeken.

 

De eerste drie zijn gebaseerd op boeken van Len Deighton en zijn van de jaren ’60. Het zijn spionageverhalen met als achtergrond de Koude Oorlog. Een beetje James Bond achtig, maar met een ‘held’ Harry Palmer die eigenlijk de antipode van James Bond is.

Twee beste zijn The Ipcress File en Funeral in Berlin. Voornamelijk de tweede is goed met een heel goed en ingenieus plot en bijwijlen erg grappig.
The Billion Dollar Brain is meer een spektakelfilm ala de Roger Moore James Bond films.

 

Na die derde film stopte Caine ermee alhoewel er nog meer films gepland waren.

 

In de jaren ’90 verschenen er dan plots twee nieuwe Harry Palmers met Michael Caine. Bullet to Berlin en Midnight in St. Petersburg. Niet gebaseerd op boeken van Deighton deze keer. Het waren eigenlijk TV-films en dat is er ook aan te zien. Het plot is niet slecht, maar het is duidelijk haastwerk. De eerste valt nog mee, maar bij de tweede is het alsof er scenes weggelaten zijn en sommige actiescenes zijn echt amateuristisch.

Al bij al een leuke ‘reeks’ om te bekijken en Michael Caine als Harry Palmer blijft toch in alle films overeind.

 

ps. Gojira een petrolhead? :e010::e012:

Link naar reactie

box_zps0jgi6xng.jpg

 

Wat populaire franchises voor de feestweken:

 

American Pie: 1 en 2 bekeken. Onderbroekenlol, maar goed gemaakt. Heb toch al een enkele keren goed kunnen lachen.

 

Bourne: ik ben nogal allergisch aan 'aktie'films (en aan Ludlum), maar dit valt heel goed mee. Tenminste de eerste twee die ik tot nu toe bekeken heb.

 

James Bond: de 'klassieke' Sean Connery films. Was al een tijdje geleden dat ik die gezien heb. Eerst het goede nieuws: niet duur en Nederlands ondertiteld (eerste twee die ik nagekeken heb). Het slechte nieuws: de enige die ik tot nu toe bekeken heb, Dr. No valt nogal tegen. Het begin gaat nog, maar eens het bij het 'spektakel'gedeelte komt ziet het er toch gedateerd uit. Hopelijk vallen de volgende mee.

Link naar reactie

Enkele blockbusters bekeken:

 

Star Trek Beyond: goede film, maar iets teveel spektakel. Ik vond Into Darkness beter.

 

The Revenant: nogal veel op schone beeldekens gefocused, maar toch (heel) goede film.

 

Bourne 3 was ook goed, maar je begint je af te vragen waar ze nu weer een slechterik uit het verleden gaan tevoorschijn toveren voor 4 en 5.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ik hoor ook net dat Kubrick ook Eyes Wide Shut en A Clockwork Orange maakte. Twee andere erg griezelige films. Samen met Alice in Wonderland vind ik dat de engste dingen die ik zag. (Gelukkig maakte Kubrick niet AiW)

Ja klopt. En ook Full Metal Jacket en 2001: a space odyssey.  Wist je dat Kubrick ook al overleden is?  :e002:

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...