Ga naar inhoud

Film Thread: Hanzo The Celluloid Slicer


Recommended Posts

"Eat that Question, Frank Zappa in his own words". Zappa is een persoonlijke held van mij. Intelligent, cynisch, grappig, altijd boeiend, altijd uitdagend, soms zelfs te. Een geniale muzikant die Jimi Hendrix en Tony Iommi van Black Sabbath in hun broek deed schijten. Een originele, vrije geest die een hekel had aan het gangbare en kleinburgerlijke. Nooit verlegen om zijn, euhm, vrank bakkes open te doen en deze documentaire is hier een ode aan: een lange montage van interviewfragmenten van de meester zelve over zijn muziek, zijn imago, de vrijheids van meningsuiting en meer.

Het is natuurlijk heel erg interessant om Zappa te horen spreken maar het probleem is dat het soms overkomt als een lange playlist op YouTube. Verder vond ik het soms een inspanning om mezelf terug te plaatsen in zijn toenmalige leefwereld waarin censuur, Tipper Gore en Reagan de grootste bedreigingen vormden. Op die momenten vond ik het jammer dat er geen extra duiding is in de documentaire. Met zijn mening geplaatst in een context zou het minder gedateerd overkomen. Ach ja, morgen nog "The Grand Wazoo" opzetten. En "Waka Jawaka". En "Hot Rats"...

Link naar reactie

Er zijn zeer weinig films die me zo spontaan steeds aan hun laten denken zoals the lobster dat doet (deze keer was het omdat gisteren een paard me deels heeft vertrappeld, wie de film gezien heeft snapt waarschijnlijk wel waarom ik eraan moest denken).

Ik zou die film echt aan iedereen willen aanraden en denk dat die ondertussen wel bij een van mijn all time favorites behoort, ookal heb ik die nog maar 1 keer gezien.

Link naar reactie
9 uren geleden, Gojira zei:

KONG gezien. So much fucking fun en prachtige beelden.

Ben je blijven zitten tot na de aftiteling? Ik niet...

Ik vond het al vreemd,

Spoiler

toen ik die heli's op het laatst zag afkomen, met een woeste Kong die ze weer uit de lucht leek te gaan plukken...

Kun je in dat geval misschien eens met spoiler tags posten wat er precies te zien was, want ik ben meteen vertrokken bij het begin van de aftiteling.

Spoiler

Ik weet dat het iets te maken heeft met toekomstige Kong-Godzilla projecten, maar da's dan ook alles...

 

 

 

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie
Op 3/12/2017 om 10:24, Chimichanga zei:

Edgar Wright zijn nieuwe film heeft eindelijk een trailer. :cheerf2:

Doet me een beetje aan Drive denken, maar ik wil hem zeker gaan zien!

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
8 hours ago, Gojira said:

BAYHEM 4 life! BAYHEM is life!

 

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRRRRRRRGGGHHHHHHHHHHHHHHHHHHH

Link naar reactie

Gisteren een experiment gedaan: op Play More 2 films gekozen en no mather what helemaal uitgekeken (normaal zet ik de film uit als ik zie dat het niet erg goed is).

 

Andron: The Black Labyrinth. Duidelijk geinspireerd op Hunger games & The Cube. Maar dat plot en dat acteren aaargh... Ze beginnen met een idee (The Cube) dat goed is, maar dan gaat het alle kanten op en wordt er van de hak op de tak gesprongen. Ik vermoed dat er 5 scenaristen waren die afzonderlijk van mekaar een stukje geschreven hadden. Alec Baldwin zat er ook in.

De moeite om naar te kijken om te zien hoe het niet moet.

 

The Day The Earth Stood Still: redelijk getrouwe remake van de klassieker. Leuk, maar voegt niets toe aan het origineel. Het slot is zelfs minder geloofwaardig.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...