Ga naar inhoud

Film Thread: Hanzo The Celluloid Slicer


Recommended Posts

In het kader van mijn zombie special hier de tweede review uit de periode 1932-1967: Plague of the zombies, een Hammer productie uit de jaren '60.[/size]

http://www.brainfreeze.be/2013/05/05/zombie-special-review-the-plague-of-the-zombies-1966-nsfw/

Ik hou van zombiefilms, maar de dosis die je kan verdragen is beperkt. Met de Walking Dead heb ik voorlopig mijn portie gehad. En die Hammer films waren vreselijk slecht.
Link naar reactie

@Lav: Ik vond dat fantastisch entertainment en de beste Iron Man tot nu toe, ik heb me ongelooflijk geamuseerd. Shane Black maakte een film die anders aanvoelt dan de twee eerste, maakt een film die naar hem 'ruikt'.

De film was ook ongelooflijk grappig (interactie met diene kleine, you know who from the twist)... Nu ik trouwens de film gezien heb, ben ik het nog meer oneens met de review van Arno. Het enige waar ik het wel mee eens ben is dat het niet zo'n goed idee is om deze film op kinderen te richten.

En neen, ik doe deze keer niet contraire om contraire te zijn.  ;)

 

Daarnet trouwens EAST OF EDEN van Elia Kazan bekeken. Ik keek er niet echt naar uit om die te bekijken omdat het boek van Steinbeck zo'n indruk op me na liet. Het moet echter gezegd worden dat de geest van Steinbeck wel rondwaart in de film. Er zijn uiteraard dingen veranderd en er moet noodgedwongen gefocust worden op het verhaal van Caleb Trask (er is dus heel veel geschrapt), maar de gelaagdheid van de relatie tussen Caleb, zijn broer en zijn vader blijven intact. Ik had de zelfde gevoelens vis à vis die drie personages als tijdens het lezen van het boek. Dat noemt men dus en geslaagde adaptatie. Enige minpunt is dat het einde wel verkeerd aanvoelt en snel snel op je afgevuurd wordt.

Ik begrijp nu trouwens ook waarom er zoveel te doen is over James Dean (die Caleb speelt)... Wat een acteur...

 

@Zwendel: I respectfully disagree, maar dat is al duidelijk uit de review. Blijf de special wel volgen, misschien krijg je weer zin om nog wat filmpjes te bekijken.

Grr. Argh.

Link naar reactie

Ik heb trouwens nog nooit iets van hunter s thompson gelezen omdat ik een beetje schrik heb dat het niet echt toegankelijk zou zijn en ik had zeer veel moeite om Fear and Loathing in Las Vegas uit te zien (ik werd er zoooo nerveus van, wat eigenlijk niet slecht bedoelt is want ik vond het tegelijkertijd net straf dat een film je zo kon beïnvloeden)

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ik heb trouwens nog nooit iets van hunter s thompson gelezen omdat ik een beetje schrik heb dat het niet echt toegankelijk zou zijn en ik had zeer veel moeite om Fear and Loathing in Las Vegas uit te zien (ik werd er zoooo nerveus van, wat eigenlijk niet slecht bedoelt is want ik vond het tegelijkertijd net straf dat een film je zo kon beïnvloeden)

Mij dan weer wel...al is het wel mooi meegenomen dat je iets weet van counterculture, Amerikaanse politiek in de jaren 70 en 80 en waarom er een wrok, afkeer heerst bij doorsnee mensen die niet willen meedraaien in het circus dat men de stempel maatschappij opkleeft.

 

Ik hou wel van zijn literaire stijl en zijn weergave van hoe hij zaken interpreteert.

Link naar reactie

Het is al van THE GIRL WITH THE PEARL EARRING geleden dat ik nog eens een film zag waar je letterlijk elke frame uit de film kan halen en inlijsten.

De teller staat terug op 0, ik kom namelijk terug van STOKER (Park Chan Wook). Van een onwerkelijke schoonheid...

Ook lang geleden dat ik nog eens een film zag die zo perfect gemonteerd was, met een werkelijk wiskundige precisie. Er zit geen enkel overbodig shot in de film (we vergeten eventjes de totaal overbodige "verklaring" naar het einde toe voor onze idiote Amerikaanse vrienden).

De film lijkt ook heel koel en beheerst, maar onderhuids broedt een ongekende intensiteit die in de kleren kruipt (het deed me vaak denken aan Eyes Wide Shut en niet omdat Nicole Kidman daar ook in meespeelt). Bij momenten is die intensiteit ondraaglijk (de pianoscène).

Ook fantastisch hoe de regisseur in één bepaalde scène (onder de douche) werkelijk speelt met ons Westerse verwachtingen en die dan compleet omdraait. Er zijn nog andere regisseurs die dit doen, maar het is een heel select clubje...

 

Doe jezelf een plezier en ga deze in de cinema zien, de kans is groot dat hij heel hoog in je eindejaarslijstje komt te staan...

 

stoker-trailer-thumb-630xauto-33774.jpg

Grr. Argh.

Link naar reactie

In het kader van deel 2 van mijn zombie special hier de eerste review van deze week: NIGHT OF THE LIVING DEAD, de oerklassieker van George Romero.

 

http://www.brainfreeze.be/2013/05/10/zombie-special-review-night-of-the-living-dead-1968-nsfw/

En hier de tweede review: DEAD OF NIGHT van Bob Clark, die velen onder jullie wel zullen kennen van Porky's.

 

http://www.brainfreeze.be/2013/05/11/zombie-special-review-dead-of-night-aka-deathdream-1974/

Grr. Argh.

Link naar reactie

Ik ben overtuigd van Stoker, deze week proberen mee te pikken.  Helaas, ze spelen die alleen in de grotere complexen, en daar heb ik een rothekel aan. :(

Kom je uit Nederland of Belgie? (je profiel vermeld dat niet) Want als je uit Nederland komt kan ik je Pathé Tuschinski aanraden. Het is helaas wel Pathé maar het is een erg mooi theater en ze vertonen Stoker.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

De plot van THE PURGE:

 

In an America wracked by crime, the government has sanctioned an annual 12-hour period in which any and all criminal activity—including murder—is legal. The police can’t be called. Hospitals suspend help. It is one night when the citizenry regulates itself without thought of punishment. On this night plagued by violence and an epidemic of crime, one family wrestles with the decision of who they will become when a stranger comes knocking.

 

Very interesting!

Grr. Argh.

Link naar reactie

Wardje, wardje, wardje verrijcken toch...

 

"Miller zorgt zelfs voor een waanzinnig ophitsend pianomoment waarin Goode en Wasikowska in een quatre-mains tot climax komen en dat tevens een muzikale hommage is aan Kidmans rol in ‘The Hours’, omdat de score van Clint Mansell doelbewust die van Philip Glass lijkt te kopiëren."

http://www.cobra.be/cm/cobra/film/130503-sa-stoker_itv_kidman

 

Dat pianoduet is geschreven door Philip Glass, wardje toch...

Grr. Argh.

Link naar reactie

Wardje, wardje, wardje verrijcken toch...

 

"Miller zorgt zelfs voor een waanzinnig ophitsend pianomoment waarin Goode en Wasikowska in een quatre-mains tot climax komen en dat tevens een muzikale hommage is aan Kidmans rol in ‘The Hours’, omdat de score van Clint Mansell doelbewust die van Philip Glass lijkt te kopiëren."

http://www.cobra.be/cm/cobra/film/130503-sa-stoker_itv_kidman

 

Dat pianoduet is geschreven door Philip Glass, wardje toch...

Ik zou een search & distroy team zenden... ge zijt er dan direct vanaf. Je kan dan misschien solliciteren voor de vrij gekomen plaats bij Cobra.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...