Ga naar inhoud

Film Thread: Hanzo The Celluloid Slicer


Recommended Posts

 

Deze nacht op NL2: Waltz with Bashir
Animatie/documentaire Verhaal over een jonge gerekruteerde soldaat in het Israëlische leger, begin jaren '80 tijdens de dagelijkse strijd in Libanon

 

Deze indertijd in de cinema gezien, zitten indrukwekkende beelden in...verhaal/documentaire is ook goed. De score vond ik heel goed en passend bij de beelden. Dus ne vré goeie film!

Link naar reactie

De mediamarkt in Brussel had zijn aanbod eens ververst:

 

Prey van Norman J Warren

Terror van dezelfde regisseur

Commando

Seven Bloodstained Orchids van Umberto Lenzi

Short Night of Glass Dolls van Aldo Lado

Evil Dead de blu-ray, oude versie eens upgraden...

The Avengers ik kan niet meer wachten op een meer uitgebreide versie die de 90 minuten durende documentaire bevat. Als die ooit nog uitkomt double dip ik wel.

Broken Circle Breakdown

Zombie 4

The Hills have eyes 2 het origineel

Ne te retourne pas van Marina de Van (dans ma peau), met Spohie Marceau en Monica Belluci.

Grr. Argh.

Link naar reactie

Gisteren COMMANDO nog eens gezien. Zoooo fout, maar wat een heerlijke nonsens.

De film toont ook aan hoe belangrijk 'continuity' in film is geworden. Beschadigde gele porsche, niet beschadigde gele porsche, licht beschadigde gele porsche, allemaal binnen tien seconden. Hetzelfde met de momenten waar het zo duidelijk is dat Schwarzenegger body doubles nodig had: broek zit gevangen tussen schwarzies bilspleet, broek hangt vervolgens erg losjes aan de poep...

Ook hilarisch dat je de springplanken van de stuntmannen kan zien bij de ontploffingen tijdens de climax. Over hilarisch gesproken, die credits aan het begin waar Schwarzie enkele gelukkige momenten deelt met zijn dochter, een hert en een ijsje, ON-OVER-TROFFEN.

Waar is de tijd?

De muziek van James Horner is wel fantastisch.

 

Ik heb ook een 3 dvd box gevonden die THE DEFINITIVE GUIDE TO THE VIDEO NASTIES heet. Enerzijds een erg interessante documentaire over het, duh, Video Nasties tijdperk (films die volgens de moraalridders kinderen, volwassen en honden, I ain't shitting you, zouden corrumperen) midden de jaren '80 in Engeland. De andere discs zijn dan gevuld met trailers en intros/reviews/analyses van de 72 films in kwestie. Erg interessant stukje (film)geschiedenis. Toont perfect aan dat extreem conservatisme voor niets goed is, omdat kritische zin en kennis van zaken dan blijkbaar geen rol spelen

Meer over de achtergrond van de Video Nasties kan je hier vinden: http://en.wikipedia.org/wiki/Video_nasty

 

Enkele films die gelinkt waren aan deze heksenjacht en waar iedereen toch wel al eens van gehoord heeft: Possession (Zulawski), Evil Dead (Raimi), Texas Chainsaw Massacre (Hooper), Andy Warhol's Frankenstein (Paul Morrissey),...

Grr. Argh.

Link naar reactie

Gisteren COMMANDO nog eens gezien. Zoooo fout, maar wat een heerlijke nonsens.

De film toont ook aan hoe belangrijk 'continuity' in film is geworden. Beschadigde gele porsche, niet beschadigde gele porsche, licht beschadigde gele porsche, allemaal binnen tien seconden. Hetzelfde met de momenten waar het zo duidelijk is dat Schwarzenegger body doubles nodig had: broek zit gevangen tussen schwarzies bilspleet, broek hangt vervolgens erg losjes aan de poep...

Ook hilarisch dat je de springplanken van de stuntmannen kan zien bij de ontploffingen tijdens de climax. Over hilarisch gesproken, die credits aan het begin waar Schwarzie enkele gelukkige momenten deelt met zijn dochter, een hert en een ijsje, ON-OVER-TROFFEN.

Waar is de tijd?

 

 

Last Action Hero is een leuke parodie op z'n eigen actiefilms, achter elke deur zit wel een slechterik en auto's vliegen in brand nog voordat ze neerkomen. Nog altijd een classieker voor mij. :)

 

MV5BNDg4OTg5MTc0NV5BMl5BanBnXkFtZTcwOTUx

Link naar reactie

Gisteren COMMANDO nog eens gezien. Zoooo fout, maar wat een heerlijke nonsens.

De film toont ook aan hoe belangrijk 'continuity' in film is geworden. Beschadigde gele porsche, niet beschadigde gele porsche, licht beschadigde gele porsche, allemaal binnen tien seconden. Hetzelfde met de momenten waar het zo duidelijk is dat Schwarzenegger body doubles nodig had: broek zit gevangen tussen schwarzies bilspleet, broek hangt vervolgens erg losjes aan de poep...

 

Ik geef je gelijk en dat zijn dingen waar de scriptgirl (tis weer de schuld van de vrouwen hé!) of regie-assistent op moet letten maar als er iets is wat ik echt haat zijn mensen die een film afkraken om gewoon een lijstje met continuïteits fouten op te sommen, mij kan dat allemaal niet schelen ZOLANG het geen invloed heeft op de "flow" van de film zelf. In de montage van een film is het veel belangrijker om ervoor te zorgen dat die "flow" goed zit of dat je net kan spelen met kijkrichtingen, een goed voorbeeld hiervoor is The Hustler. De scènes waar ze pool aant spelen zijn zitten op zich ook vol met continuïteits fouten (of scènes waar het lijkt dat wanneer Minnesota Fats binnenkomt hij heel ver verwijderd is van Eddie maar in realiteit staan ze dicht bij elkaar) maar die zijn zo geanimeerd gemonteerd en je merkt ze trouwens niet op tenzij je shot per shot analyseert. En dat vind ik ook net zo straf aan film, dat is een medium waar tijd en ruimte gemanipuleerd kunnen worden maar zelden komt dat echt goed tot uiting in films en als er dan iemand zo wijzen op een continuïteits fout zoals in één van die scènes van The Hustler vind ik het echt triest.

Nu, zoals ik al eerder zei is dat enkel en alleen als de fout geen negatieve invloed heeft op de film zelf, indien het echt gewoon stomme fouten zijn die opvallen is het ronduit slordig en kan ik mij er ook hard aan storen. De beste/ergste fout waar ik momenteel kan opkomen is toch wel die met de auto in Diamonds are Forever, een auto rijdt door een smal steegje op 2 wielen langs de ene kant en wanneer hij eruit komt rijdt hij op de twee andere wielen :') Ze hadden dit dan "opgelost" door de auto in het steegje zelf weer normaal te laten rijden, wat nog steeds complete onzin was aangezien het steegje veel te smal zou moeten zijn

Link naar reactie

Lav, ik ga akkoord met je wat continuity 'fouten' betreft, maar we hebben het over COMMANDO. Ik lag plat van het lachen tijdens die hele film! Trouwens die 'fouten' maken nu net de charme uit van de film.

 

Het zou hypocriet zijn van mij om te zeggen dat je rustig moet blijven aangezien ik hier zelf al vaak genoeg mijn bloeddruk heb zitten opdrijven.

 

Heb je de film trouwens al eens gezien? Dat IS gewoon de jaren '80.

 

Daarnet Avengers nog eens opnieuw bekeken. Joss Fuckin' Whedon, swoon swoon...

Grr. Argh.

Link naar reactie

Ziet er wel goed uit, maar ik moest de hele tijd aan de Power Rangers denken. Als manga/anime werkt zoiets, ik hoop alleen dat de live action versie dat ook zal doen

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Tis Del Toro, ye of little faith!

Dat is 't m nu net voor mij. Wtf? Van al het moois wat Del Toro had kunnen maken maakt hij een standaard Hollywood CGI heavy actiefilm die eruitziet als een combinatie tussen Transformers en Avatar? Het ziet er niet heel slecht uit maar vergelijk dit nu eens met Hellboy of nog veel schrijnender met Pan's Labyrinth of The Devil's Backbone. Waste of enormous talent if you ask me.

 

Het kan dat ik me vergis. Op zich zit er genoeg talent mee verbonden: Guillermo del Toro, Neil Cross, Ramin Djawadi, Idris Elba, Ron Perlman maar deze trailer overtuigd mij totaal niet.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Ik vind toch dat je zelfs doorheen het Transformers-Vs-Monsters-achtige actiegeweld typische fantasierijke en speelse Del Toro-elementen ziet. 

Uh neu. Die zie ik niet. Visueel, que kleuren en zo, is het duidelijk een Del Toro film maar ik mis ook maar enige speelse Del Toro elementen die Hellboy duidelijk wel had (de enige film waar de helden mee bleren met Barry Manilow) Wat er qua tekst in de trailer zit klinkt mij ook helemaal niet naar Del Toro. "We Are Cancelling the Apocalypse"? What happened with "oh crap"? Nee dit ziet er voor mij niet uit als een echte Del Toro film. Then again Mimic en Blade 2 vond ik ook geen echte Del Toro films en die zijn toch ook echt van hem. Dus misschien moet ik mijn mening over de man herzien.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Uh neu. Die zie ik niet. Visueel, que kleuren en zo, is het duidelijk een Del Toro film maar ik mis ook maar enige speelse Del Toro elementen die Hellboy duidelijk wel had (de enige film waar de helden mee bleren met Barry Manilow) Wat er qua tekst in de trailer zit klinkt mij ook helemaal niet naar Del Toro. "We Are Cancelling the Apocalypse"? What happened with "oh crap"? Nee dit ziet er voor mij niet uit als een echte Del Toro film. Then again Mimic en Blade 2 vond ik ook geen echte Del Toro films en die zijn toch ook echt van hem. Dus misschien moet ik mijn mening over de man herzien.

Good plan! :)

Grr. Argh.

Link naar reactie

Good plan! :)

Ik denk dat het 'm erin zit of hij ook zelf de film geschreven heeft. Hellboy en die Spaanse meesterwerken (en dat meen ik) van hem zijn echt zijn babies. Hij heeft de verhalen bedacht, het scenario geschreven en geregiseerd en geproduceerd. Bij zijn Hollywoodfilms als Blade 2 en Pacific Rim is hij er later bij gehaald en heeft hij alleen maar het al bestaande scenario een beetje bewerkt. Wat dat betreft kan ik niet wachten op zijn Frankenstein film. Hij is nml naar eigen zeggen ongezond geobsedeerd ermee en Gothic Horror door Guillermo del Toro: dat moet wel fucking awesome wezen! Zijn eerste film: Cronos was overigens al gebaseerd op Frankenstein en die is (naar mijn mening) heel, heel goed.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Hmmm die heb ik nog niet gezien denk ik

Hij is ook ontzettend moeilijk te vinden. Ik heb'm uiteindelijk op minder legale manier moeten kijken want de DVD is hier in Nederland niet te krijgen. Is wel een hele goeie film. Als je van vampierfilms houdt raad ik hem je zeker aan. Tis wel een beetje een vreemde film maar dat vind jij toch niet erg.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Volgens de site van Free Record Shop, kunnen ze Cronos voor je bestellen. Je moet wel veel geduld hebben en hij kost 21 euro.

Tis maar dat ge het weet. ;)

He das nieuw. in november van vorig jaar zocht ik er nog naar en toen kon ik 'm niet vinden. Hopen dat ze binnenkort bij FRS dan ook The Devil's Backbone gaan verkopen want die is nog beter. (naar mijn mening)

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

He das nieuw. in november van vorig jaar zocht ik er nog naar en toen kon ik 'm niet vinden. Hopen dat ze binnenkort bij FRS dan ook The Devil's Backbone gaan verkopen want die is nog beter. (naar mijn mening)

Cronos, Devil's Backbone en Pans Labyrinth in een box : http://www.freerecordshop.be/film/guillermo-del-toro-3dvd-dvd-5060034578932

39 euro, 3 tot 4 weken geduld. Dat wil zeggen dat ze dat zelf ook in de US of zo moeten bestellen.

alles wat ik bij FRS bestelde, waar 3 tot 4 weken bij stond, duurde 4 tot 5 weken, maar het kwam altijd toe.

Er staat wel niet bij welke Region het is.

Link naar reactie

Zoals ik al een paar keer heb gezegd: ik heb geen credit card dus Amazon is out of the question voor mij. Ge hebt een geheugen als een zeef Donnie. :e012:

Neen, ik dwing u om er een aan te schaffen zodat je al dit lekkers kan kopen. :D

 

Trouwens, niet verkeerd bedoeld, maar je moet dringend nog eens de filmpjes van Del Toro beter bekijken. Ik heb zonet die Wondercon trailer van Pacific Rim bekeken (op mijn werk kan ik dat logischerwijze niet) en dat is gewoon vintage Del Toro. Hij heeft een voorliefde voor monsters (check), een typische visuele stijl (check) en vooral die production design (decors, costumes,...) verraden onmiddellijk zijn stempel. (check, check, dubbelcheck).

 

Oh, en OH MY GOD wat ziet dat er een fantastische film uit!!!!! :cheerf2:  :cheerf2:  :cheerf2:  :cheerf2:  :cheerf2:  :cheerf2:

Grr. Argh.

Link naar reactie

Ah, eerste deel van mijn zombiespecial:

 

Zombie Special Deel 1: Twijfelende Doden 1932-1967 (NSFW)

 

Zeer goede special Donnie, ik wist eerlijk gezegd niet hoe groot Romero's invloed nu juist was en dat de allereerste zombies als slaven door iemand gemanipuleerd kon worden. Ik vraag mezelf af in hoeverre Duits expressionistische film hier een invloed op heeft gehad aangezien aspecten als hypnose en panoptische blikken hier een grote thematiek waren. Een docent van me had ooit eens gezegd dat een film eigenlijk een zeer goed expressief en creatief medium is waar je een tijdgeest en maatschappij van kunt aantonen en dat is bij dit genre ook meer te voelen dan dat de meeste zouden verwachten.

Ik vind het allemaal heel erg boeiend, ik ben benieuwd naar de rest :D

Link naar reactie

Zeer goede special Donnie, ik wist eerlijk gezegd niet hoe groot Romero's invloed nu juist was en dat de allereerste zombies als slaven door iemand gemanipuleerd kon worden. Ik vraag mezelf af in hoeverre Duits expressionistische film hier een invloed op heeft gehad aangezien aspecten als hypnose en panoptische blikken hier een grote thematiek waren. Een docent van me had ooit eens gezegd dat een film eigenlijk een zeer goed expressief en creatief medium is waar je een tijdgeest en maatschappij van kunt aantonen en dat is bij dit genre ook meer te voelen dan dat de meeste zouden verwachten.

Ik vind het allemaal heel erg boeiend, ik ben benieuwd naar de rest :D

Merci! Blij dat je er verder over kan nadenken.

Het derde deel vind ik persoonlijk de beste, maar daar zitten dan ook mijn favoriete films in.

Grr. Argh.

Link naar reactie

Trouwens, niet verkeerd bedoeld, maar je moet dringend nog eens de filmpjes van Del Toro beter bekijken. Ik heb zonet die Wondercon trailer van Pacific Rim bekeken (op mijn werk kan ik dat logischerwijze niet) en dat is gewoon vintage Del Toro. Hij heeft een voorliefde voor monsters (check), een typische visuele stijl (check) en vooral die production design (decors, costumes,...) verraden onmiddellijk zijn stempel. (check, check, dubbelcheck).

Grappig dat je over monsters begon. Dat was mijn eerste hint dat dit geen typische del Toro film zou zijn. Het zijn zogenaamd Aliens die uit de zee komen dus met een Lovecraft fan als del Toro aan het roer verwacht je dan The Old Ones te zien opduiken. Nope, typische Hollywood monsters. Wat visuele stijl en production design betreft ben ik het met je eens maar een Guillermo del Toro film is voor mij meer dan alleen visuals. Het moet ook een origineel verhaal en dialogen hebben en dat zie ik hier niet.

 

Maar goed eerlijk is eerlijk we weten het pas als we 'm zien en ik ga 'm ook wel zien, op DVD. Maar ik denk niet dat ik 'm erg goed ga vinden. Dat heeft natuurlijk ook te maken met smaak. Ik heb een gloeiende bloedhekel aan die over the top Michael Bay actie waabij hele steden in de as worden gelegd. Sinds Transformers (naar mijn mening één van de slechtste en domste actiefilms aller tijden) moet alles groot, groter, grootst en er gaat een hoop talent aan verloren. Ik bedoel wat is het volgende? Twee ruimteschepen die met elkaar op de vuist gaan en hele planeten die onder hen vernietigd worden? Hollywood zou een voorbeeld moeten nemen aan Skyfall. Klassieke, zeer gestyleerde actie, een aardig plot, wat droge humor en je hebt een kaskraker van het soort dat nog nooit gezien is. Sometimes less is clearly more.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Grappig dat je over monsters begon. Dat was mijn eerste hint dat dit geen typische del Toro film zou zijn. Het zijn zogenaamd Aliens die uit de zee komen dus met een Lovecraft fan als del Toro aan het roer verwacht je dan The Old Ones te zien opduiken. Nope, typische Hollywood monsters. Wat visuele stijl en production design betreft ben ik het met je eens maar een Guillermo del Toro film is voor mij meer dan alleen visuals. Het moet ook een origineel verhaal en dialogen hebben en dat zie ik hier niet.

 

Maar goed eerlijk is eerlijk we weten het pas als we 'm zien en ik ga 'm ook wel zien, op DVD. Maar ik denk niet dat ik 'm erg goed ga vinden. Dat heeft natuurlijk ook te maken met smaak. Ik heb een gloeiende bloedhekel aan die over the top Michael Bay actie waabij hele steden in de as worden gelegd. Sinds Transformers (naar mijn mening één van de slechtste en domste actiefilms aller tijden) moet alles groot, groter, grootst en er gaat een hoop talent aan verloren. Ik bedoel wat is het volgende? Twee ruimteschepen die met elkaar op de vuist gaan en hele planeten die onder hen vernietigd worden? Hollywood zou een voorbeeld moeten nemen aan Skyfall. Klassieke, zeer gestyleerde actie, een aardig plot, wat droge humor en je hebt een kaskraker van het soort dat nog nooit gezien is. Sometimes less is clearly more.

 

Maar diogenes, in de eerste scene van de trailer wordt het woord Kaiju gebruikt (http://en.wikipedia.org/wiki/Kaiju).

GODZILLA, MOTHRA, GAMERA for fook's sake, it predates transformers, he's going back to the roots. :cheerf2:  :cheerf2:  :cheerf2:  :cheerf2:

 

Dit is zijn liefdesbrief aan de Kaiju eiga en de Mecha films. Dan moet je ook geen full-on Lovecraft creatures verwachten.

Grr. Argh.

Link naar reactie

Een paar dagen terug The Hobbit - An Unexpected Journey gezien. Vind persoonlijk al die negatieve kritiek totaal onverdiend. Is naar mijn mening toch wel een bovengemiddeld goeie avonturenfilm en één van de leukste films die ik in tijden zag. Zo leuk zelfs dat ik na het eind hem onmiddelijk opnieuw wilde zien. (wat ik niet gedaan heb want toen was het twee uur s'nachts. Het is idd geen episch meesterwerk als Lord of the Rings maar dat was het boek ook niet en qua kijkervaring was ie voor mij gelijk aan mijn favoriete films als Raiders of the Lost Ark en Sleepy Hollow. Ja hij had wat korter gemogen. Met name tegen het eind begon ik mijn interesse te verliezen. Toen ze

na dat (overigens heel gave) gevecht met de Goblins zo'n beetje meteen weer vielen in dat gevecht met de Orcs

had ik zoiets van goh gaan ze nou alweer vechten? En verloor ik dus even mijn interesse. Maar dat gevecht eindigde wel heel goed en leidde tot een einde dat mij ogenblikkelijk deed smakken naar het vervolg.

 

Op zich ben ik het wel met de meeste mensen eens dat hij beter was geweest als hij niet van Peter Jackson was geweest. Niet omdat ik Peter Jackson zo'n belabberd regisseur vind. Ik vind 'm zelfs een fantastisch regisseur die verantwoordelijk is voor niet één maar maar liefst twee films in mijn top50 van beste films (LotR en Heavenly Creatures) Maar wie de making offs heeft gezien weet dat PJ de tijd van zijn leven had met het maken van LotR en dat blijkt ook heel duidelijk uit de films die met heel veel liefde zijn gemaakt. Maar hij heeft met deze films dat duidelijk wel over willen doen wat soms leidt tot een beetje teveel uneccesary clutter zoals dat hele Necromancer sub plot dat er met de haren bijgesleept wordt en er voorlopig niets toe doet.

 

Maar dat leidde voor mij nauwelijks af van het eigenlijke verhaal. Eigenlijk was het enige wat mij tegenstond het geweld. Niet omdat ik er nu zoveel problemen mee had, het was nml allemaal erg braafjes maar ik vond het voor een familiefilm een beetje erover. Een close up onthoofding hoort naar mijn mening niet in een familiefilm.

 

Maar laat dat allemaal niet afleiden van het belangrijkste en dat is dat dit gewoon een kick ass film is. Peter Jackson is duidelijk even begaafd in het maken van leuke avonturenfilms als dat hij is in het maken van epische spektakelfilms. Wat dat betreft kan ik niet wachten op zijn Kuifje film. Wel vraag ik me een beetje af wat ze in die derde film gaan doen want naar het eind van deel 1 en de titel van deel 2 te oordelen gaan ze in deel 2 al Smaug klops geven. Maar ik heb er nu wel alle vertrouwen in dat het goed zal komen. Deel 1 was alvast een zeer veelbelovend begin. Ik heb er heel erg van genoten.

****

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

ben gisterenavond Iron Man III gaan zien met uiterst lage verwachtingen (zelfs de superhero-fans van Brainfreeze waren negatief over deze prent). Ik heb af en toe de wenkbrauwen gefronst bij enkele dichterlijke vrijheden met betrekking tot de personages maar ik heb wel van de film genoten. In tegenstelling tot den tweede Iron Man vond ik het deze keer zelfs spannend. Leuke film met sterke special effects. De 2D was dik in orde. ;)

(en er is traditiegetrouw weer een post-credits scene)

Newsarama geeft de film 9/10 : http://www.newsarama.com/17633-movie-review-iron-man-3-is-a-unique-marvel-studios-triumph.html

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...