Ga naar inhoud

Film Thread: Hanzo The Celluloid Slicer


Recommended Posts

Niet om moeilijk te doen Donnie, maar je veralgemeent wel iets te graag door te doen alsof iedereen die er niets van af weet het genre als slecht bestempelt, en zich verheven zou voelen boven het genre. ;)

Ik ken er niet veel van omdat het me gewoon veel minder interesseert dan heel wat andere films, maar ik beschouw het niet als een slecht genre.  Ik ken het gewoon veel te weinig en doe er dan ook liever geen uitspraken over.  Toch een kleine maar niet onbelangrijke nuance waartoe ik me verplicht zag ze te hier even uit te spuwen, :P

 

Daarom was het ook een rant, hé.

Grr. Argh.

Link naar reactie

Ja, maar is 'leuk om naar te kijken' hetzelfde als goed?

 

Dat hangt van de interpretatie af: indien de films gemaakt werden om je de stuipen op het lijf te jagen, dan kan ze ze bezwaarlijk "geslaagd" noemen in hun opzet, of dus "goed".  Maar anderzijds, de films zijn er wel in geslaagd je te onderhouden, dus op het vlak van entertainment scoren ze wel met zekerheid een "goed". ;)

Ik deel in elk geval ook bovenstaande mening, want net daarom houd ik zo van het Offscreen Festival en de B tot Z-Movies die Cinematek elke maand programmeert. :)

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

ach cinema, da's nu toch al gelukkig een jaar geleden dat ik daar geweest ben. Gratis tickets kunnen me daar nog wel eens naar toe krijgen. Alhoewel. Ik had een tijdje geleden gratis tickets en ik heb ze gewoon laten vervallen omdat het me niets meer zei en voor ik er erg in had waren ze verlopen. Daar was ik vroeger nog wel een liefhebber van (elke maandag en echt élke maandag hé), maar dat is toch ook al weer voorbij. te duur, te luid, te veel klootjesvolk, ...

 

Ik heb een beetje het omgekeerde, ik heb tegenwoordig veel moeite met films te bekijken buiten de cinema. Eerder deze week zag ik bvb Oz: the Great and Powerful. Op zich niet echt een heel slechte film maar het was toch veel meer voor kinderen gericht dan ik verwacht had. Als ik die film thuis had gezien had ik die wss na de helft al afgezet en niet verder gekeken maar omdat het in de cinema was heb ik er toch nog wel van genoten. Films op een commerciele zender kan ik al helemaal niet meer zien, zelfs niet als ik de reclame kan doorspoelen, dat haalt je gewoon zodanig uit een film, echt afschuwelijk. Dankzij digitale tv lukken films op canvas of prime bvb nog wel omdat ik dat dan ook nog kan bekijken en pauzeren of op een laptop. Voor een film moet je echt tijd vrij maken om die te bekijken, ik kan echt niet tussen de soep en de pattaten door een film zien en al zeker niet als die al 10 minuten bezig is ofzo.

 

Ik ben dit lijstje tegen gekomen, Belgium's best independent cinemas, en vind het nogal ironisch dat kask cinema erop staat (volgens mij is het gewoon een lijst met alle officiele onafhankelijke cinemas en niet zozeer een best of). Als student van kask vind ik die cinema geweldig (zeker om er les te krijgen), maar als ze oude films tonen zijn het meestal ook zeer oude kopieën met gevolg dat de pellicule soms spontaan verbrande (al 1 keer meegemaakt) of het geluid van slechte kwaliteit is (ookal 1 keer meegemaakt). Los van dat organiseren ze ook wel zeer interessante dingen maar toch vond ik het wat vreemd om ze op die lijst te zien.

Link naar reactie

Vanavond The Place Beyond the Pines gezien. De regisseur zei me helemaal niks maar de trailer sprak mij zo aan dat ik hem toch ben gaan zien. Laat ik er alvast dit over zeggen: de trailer is totaal niet zoals de eigenlijke film. Wat ik verder kan zeggen is dat dit een verbluffend goeie film is. Perfect opgebouwd zonder ergens dan maar ook een noot te missen. Iedere scene is essentieel en voegt wat toe ook al besef je, je dat op dat moment nog niet. De soundtrack is fantastisch. Ik zou er uren naar kunnen luisteren. En het acteerwerk is fenomenaal. Vooral Bradley Cooper is ongelooflijk. Ik had 'm nergens meer in gezien sinds Alias en dat vereiste nu niet al teveel acteertalent maar zijn performance blies mij omver. Zo sterk! Ook Ryan Gosling is goed. Ik heb 'm nergens anders in gezien maar over zijn performance in deze film heb ik niks te klagen. Zelfs de kinderen acteerden goed. Ik wil niet teveel verklappen over het plot, beter om het over je heen te laten komen. Dus wat kan ik wel zeggen over de film? Wel het is een verhaal over vaders en zonen, over wraak en vergiffenis, over arm en rijk, over verleiding en over hoe iedere daad consequenties heeft maar aan het eind van de dag is het denk ik vooral over een ding: mensen. Dat is zo'n beetje alles wat ik erover te zeggen heb behalve dan een laatste ding: ga allemaal deze film zien want het is waarschijnlijk het beste wat je dit jaar zult zien.

*****(en dat is zeldzaam voor mij)

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

@Diogenes: hier kan je een review vinden van Cianfrance's vorige film:

 

http://www.brainfreeze.be/2012/10/10/blue-valentine/

Thanks. Ik wist niet eens dat je filmreviews schreef hoewel ik niet echt verbaasd ben. :e012:  Als ik dit zo lees is de Place Beyond the Pines wel wat meer mainstream dan zijn vorige film maar het is nu ook weer geen typisch Hollywood vehikel hoor. Althans ik denk van niet. Allez je moet m maar gewoon zien. En als je het niks vindt kun je altijd nog een vernietigende review schrijven. ;)

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Thanks. Ik wist niet eens dat je filmreviews schreef hoewel ik niet echt verbaasd ben. :e012:  Als ik dit zo lees is de Place Beyond the Pines wel wat meer mainstream dan zijn vorige film maar het is nu ook weer geen typisch Hollywood vehikel hoor. Althans ik denk van niet. Allez je moet m maar gewoon zien. En als je het niks vindt kun je altijd nog een vernietigende review schrijven. ;)

 

Na Bleu Valentine was ik sowieso van plan om de man te volgen. Ryan Gosling's carrière volg ik trouwens ook met argusogen.

Ik wacht wel op de BR.

 

Ik heb nog maar één vernietigende review geschreven (ik schrijf meestal enkel over films die me interesseren) en dat was voor TED (staat ook op brainfreeze).

Grr. Argh.

Link naar reactie

Ward Verrijcken, dames en heren:

 

 

Enkele jaren geleden werd een succesvolle science fiction-prent geconcipieerd rond de beroemde actiefiguur ‘G.I. Joe’. Een sequel kon dus niet uitblijven.

 

G.I. Joe is een soort van Barbie voor jongens: een stoere, zwaar bewapende pop waar vooral in de jaren tachtig veel oorlogje mee is gespeeld. Het personage leverde reeds de inspiratie voor enkele verwaarloosbare animatiefilms en in 2009 voor een populaire actieprent, ‘G.I. Joe: The Rise of the Cobra’. Dat werd een veel grotere hit dan verwacht en dus mogen wij ons nu verheugen op een vervolg.

De G.I. Joe-strijders moeten het deze keer niet enkel opnemen tegen hun gezworen vijand Cobra maar ook tegen de zielloze Amerikaanse regering die het team probeert op te heffen. Ze worden er namelijk valselijk van beschuldigd dat ze kernbommen uit Pakistan hebben buitgemaakt. Dat heeft veelvuldige, explosieve confrontaties tot gevolg.

Eigenlijk had dit actiespektakel, dat momenteel in zowat heel de wereld de box office aanvoert, al in de zomer van 2012 moeten uitkomen. Maar de Amerikaanse producenten stelden de release op het laatste moment uit om de film een 3D-conversie te geven en om de rol van Channing Tatum uit te breiden, die vorig jaar onverwacht een sterrenstatus kweekte met het succes van ‘21 Jump Street’ en ‘Magic Mike’.

Of die ingrepen succesvol zijn, kunnen wij u niet vertellen omdat de distributeur van ‘G.I. Joe: Retaliation’ weigerde om de film voor de Belgische pers te screenen.

Ward Verrijcken – op Twitter: @filmWard

 

Je geeft nul sterren aan een film, schrijft iets wat op een recensie moet trekken (plotinhoud, enz) en dan geef je gewoon toe de film niet gezien te hebben. Journalistiek heet dat dan...

Grr. Argh.

Link naar reactie

Och, je moet Wardje niet verdedigen, telkens ik iets lees van die man staan daar kemels in dat je u afvraagt waarom hij nog films mag bespreken. Trouwens, dat artikeltje staat onder recensie, kom dan niet af met niet gezien of geen mening. Dan schrijf je niets ipv wat te zeveren en dan aan te halen dat je de film niet mocht zien voor het 'gewone volk'.

Grr. Argh.

Link naar reactie

Een van de ergste filmrecensenten van vorig jaar (enfin voor zover je hem een filmrecensent kunt noemen) vond ik toch Xander De Rycke bij De Kruitfabriek. Die wist nu eens echt nooit iets interessant te vertellen over een film of iets interessant te vragen aan de acteurs tijdens een persinterview. Ik vrees dat hij die rol gewoon had gekregen om er hopelijk iets leutig met te doen maar zelfs dat kon hij niet

Link naar reactie

Allé, kheb mij ook eens laten gaan, twas lang geleden :)

 

Besteld op Blu:

The Mother

Livid

Creature of the Black Lagoon 3D(!) (kben benieuwd :) )

The Raid

Space Battleship Yamato

GI Joe: Rise of Cobra

 

DVD

Stay Hungry

Running Scared

Best Seller

52 Pick Up

Gator

 

The mother = klinkt als jou levensverhaal.  :D

Livide was een beetje teleurstellend na A l'interieur...

Die Creature of the black lagoon heb ik ook in die Universal Monsters box, dat je die niet besteld hebt, een pareltje. Dracula zit daar ook in zijn spaanse versie in!

 

Voor degenen die denken "so what":

 

It is an adaptation of the 1897 novel of the same name by Bram Stoker and was filmed at night on the same sets that were being used during the day for the 1931 English-language film of the same name. In the early days of sound, it was common for Hollywood studios to produce foreign-language versions of their films (usually in French, Spanish, Italian and German) using the same sets and costumes.

Grr. Argh.

Link naar reactie

Het is maar een vermoeden... Om de zoveel maand ga ik daar en telkens is het aanbod er kleiner.  In Nederland zijn al enkele sluitingen aangekondigd. 

 

 

In Gent was dat ook zo. Die in de veldstraat is nu ook toe, ze gaan daar waarschijnlijk een nieuwe kledingwinkel zetten. Alsof er daar nog niet genoeg van zijn...

 

Ah, GHOSTS OF MARS van John Carpenter nog eens opnieuw gezien. Allesbehalve zijn beste film, maar wel vermakelijk.

Dat doet me er aan denken dat ik me nog altijd 'In the Mouth of Madness' eens moet aanschaffen...

Grr. Argh.

Link naar reactie

The mother = klinkt als jou levensverhaal.  :D

Livide was een beetje teleurstellend na A l'interieur...

Die Creature of the black lagoon heb ik ook in die Universal Monsters box, dat je die niet besteld hebt, een pareltje. Dracula zit daar ook in zijn spaanse versie in!

Creature heb ik al op dvd, is inderdaad een wree goeie film. Oorspronkelijk in 3d uitgekomen indentijd, en naart schijnt komt het vrij goed over op de blu transfer.

Dracula heb ik ook in beide versies, en is interessant om eens te vergelijken...

Link naar reactie

Het gaat slecht met de Belgische economie, dus steunen we de britse:

 

TEXAS CHAINSAW MASSACRE 3: LEATHERFACE

CREEPOZOIDS

ISLAND OF DEATH

HALLOWEEN II tem RESURRECTION

SORORITY BABES IN THE SLIMEBALL BOWL-O-RAMA

CHERRY FALLS

GRINDHOUSE met planet terror en death proof, dit is de versie zoals oorspronkelijk geconcipieerd (back to back met trailers als omkadering)

BEHIND THE MASK - RISE OF LESLIE VERNON

MUTANTS

THE HOUSE ON SORORITY ROW

SORORITY ROW

SPACE TRUCKERS

SILENT NIGHT, DEADLY NIGHT

JASON GOES TO HELL de 9de friday the 13th in zijn unrated versie

PROWLER Blue Underground, wat een goed bedrijfje en ook meer en meer region 0 spul.

I KNOW WHAT YOU DID LAST SUMMER

I STILL KNOW WHAT YOU DID LAST SUMMER

CRY WOLF

PROM NIGHT de remake

VALENTINE

BLACK CHRISTMAS de remake

Grr. Argh.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Een paar dagen geleden The hunger games gezien. Concept zit goed. De uitwerking kon wel een serieuze duistere toon verdragen, hetgeen nu niet werd toegepast bij deze film. Jammer, want het mist wat zijn effect.

 

Zo'n film zou ik graag verfilmd zien zoals de Millennium trilogie.

Link naar reactie

De vergelijking is uiteraard niet volledig juist, maar ik neem aan dat je de twee Battle Royale films al gezien hebt.

Zoniet, dan is dat wel iets voor jou denk ik (zeker de 2de).

 

Zelf heb ik dit weekend gekeken naar THE PRINCESS BRIDE en TWIXT.

Ik was blij met de tongue-in-cheek toon van de eerste film, anders had ik hem niet zo goed gevonden.

De tweede is uiteraard de laatste film van Francis Ford Coppola waar hij teruggaat naar zijn roots, de (gotische) horrorfilm (The Terror en Dementia 13). Ik vind het een geslaagde en mooie terugkeer. Een simpel verhaaltje, maar Coppola brengt het op zo'n manier dat het allesbehalve een standaardfilm lijkt. Hij wordt niet voor niets als een meester gezien. Is het een meesterwerk, neen, maar ook niet de drol die de crtici er van maakten. Die houden er toch een beetje te veel van om een zogenaamde "vergane glorie" met de grond gelijk te maken.

Grr. Argh.

Link naar reactie

Vandaag gearriveerd :

 

Atrocious (2010;DVD) : Spaanse "found footage" variant.

The Broken (2008;DVD) : Horror , van de regisseur van Cashback, met Lena Heady.

Exorcismus (2010;DVD) : Spaanse "demonic possession" variant.

Spiral (2007;DVD) : van de regisseur van Hatchet en Frozen.

Confusius (2010; BD): "Historisch" drama met Yun-Fat Chow.

Géén idee wanneer ik dat weer allemaal zal bekijken, waarschijnlijk als ik in't oudmanhuis zit ;)

Link naar reactie

Vandaag gearriveerd :

 

Atrocious (2010;DVD) : Spaanse "found footage" variant.

The Broken (2008;DVD) : Horror , van de regisseur van Cashback, met Lena Heady.

Exorcismus (2010;DVD) : Spaanse "demonic possession" variant.

Spiral (2007;DVD) : van de regisseur van Hatchet en Frozen.

 

 

Géén idee wanneer ik dat weer allemaal zal bekijken, waarschijnlijk als ik in't oudmanhuis zit ;)

 

Toegevoegd aan mijn wishlist...

Grr. Argh.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...