Ga naar inhoud

Film Thread: Hanzo The Celluloid Slicer


Recommended Posts

The Hobbit : An Unexpected Journey gezien. Goed, maar deze film laat me toch ook eerder koud, voorlopig. Ik zal binnenkort nog eens kijken. Nu vond ik het middenstuk te lang duren, ik miste het epische (of misschien miste ik een echte heroische held), en sommige stukken vond ik te overdreven. Beste stukken : het stuk met Gollem en dat met the birds. Slechtste stuk : de overdreven ontsnapping met het brugsurfen.

Kijk, The Hobbit vond ik een kinderboek (geen verwijt !), een sprookje. Maar de film wil te veel LoTR zijn, en mislukt daarin, waardoor ik dingen ga missen uit LoTR, en daardoor ook verliest de film helemaal de sfeer van het boek. Drie lange films, het is te veel voor The Hobbit.

De FX vond ik soms ook wat tegenvallen: tien jaar verder maar weining vooruitgang in vergelijking met LoTR. CGI viel te veel op.

Op de acteerprestaties valt niets aan te merken.

Nu, ik wil niet te negatief klinken (alhoewel dat precies dat wel zo is, bij herlezen van bovenstaande). Ik heb me ook geamuseerd, maar te weinig.

 

 

Ong-Bak : goed. 't Is me wat speciaals, die Thaise films. En de acteurs zijn geen watjes. ;)

Link naar reactie

'The Grandmaster' gezien. Mooie beelden gezien, kan niet anders bij Wong Kar Wai, maar een coherente film die je doet meeleven.... nee dat niet. Gemiste kans.

 

Ik dacht dat Wong Kar Wai alleen vage art house films maakten. Dit ziet eruit als een pretty straight forward kung fu film. :wat::unsure:

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Ik dacht dat Wong Kar Wai alleen vage art house films maakten. Dit ziet eruit als een pretty straight forward kung fu film. :wat::unsure:

't Is een onevenwichtig boeltje geworden: als drama is het te chaotisch vertelt en het boeit voor geen seconde, als kungfu film is het te kunstzinnig en zelfs saai( alles (echt alles) in slowmo opgenomen, hele vlugge cuts, alles in close up...), en de muziek is enorm aanwezig en stoort , zeker als je er begint op te letten. De film is mossel noch vis.

Toch één positieve noot, Tony Leung is wél goed gecast en zet een geloofwaardige Ip man neer. 

Link naar reactie

Tja, ik heb de film nog niet gezien (ik koop die sowieso wat er ook gezegd wordt), maar Wong Kar Wai is sowieso een nogal 'acquired taste'. De man kan uiteraard altijd stinkers maken, ik ben er nog geen tegengekomen maar het kan... :D

 

Ik heb indertijd ook heel wat drek gehoord over 2046 en dat vond ik nu eens een fantastische film.

 

Gisteren nog eens naar een Hammerfilm gekeken, Quatermass and the pit. Fantastisch!

Grr. Argh.

Link naar reactie

AAAAAAHHHHHHHHH!

 

damn, hopelijk vind ik the grandmaster dan toch nog goed...

Tzijn toch schone beeldjes op zijn minst?

 

Ik volg de Chinese Kung fu/ spektakels films een beetje sinds ze aan een wederopstanding zijn begonnen met Ang Lee's Crouching Tiger ,Hidden Dragon uit 2000, wat op dat moment een verfrissende en volwassen Kung Fu film was. Daarna volgde Hero (2002) (wat nog steeds één van mijn favorieten is) waarop House of Flying Daggers (2004) een paar jaar later volgde. Alle drie kwalitatief hoogstaande films die ook alle drie hoge ogen gooiden in de Europese cinema's. Toen kregen we Curse of the Golden Flowers (2006) , niet slecht, maar de formule van drama en spektakel  begon wat slijtage te vertonen en voorspelbaar te worden, en buiten enkele vertoningen in festivals en kleinere , niet commerciële cinemaatjes was dit de eerste film die geen potten brak aan de Westerse kassa. Vanaf dat moment zijn de meeste ( zoniet alle) Hong Kong kung Fu films "straight to DVD". Wat erg frappant aan deze films is, is dat ze bijna allemaal ( buiten hier en daar een uitzondering, zoals Fearless en Battle of Wits, allebei uit 2006) erg chaotisch van verhaal én montage zijn, met een filmisch ritme dat alle kanten uitspringt, wat de films zeer vermoeiend maken.

 

En dat gevoel had ik nu ook met Wong Kar Wai's The Grandmaster , ondanks de mooie beelden was de kijkervaring zéér vermoeiend en onbevredigend, 13 in een dozijn.

 

 

Link naar reactie

 

Ik volg de Chinese Kung fu/ spektakels films een beetje sinds ze aan een wederopstanding zijn begonnen met Ang Lee's Crouching Tiger ,Hidden Dragon uit 2000, wat op dat moment een verfrissende en volwassen Kung Fu film was. Daarna volgde Hero (2002) (wat nog steeds één van mijn favorieten is) waarop House of Flying Daggers (2004) een paar jaar later volgde. Alle drie kwalitatief hoogstaande films die ook alle drie hoge ogen gooiden in de Europese cinema's. Toen kregen we Curse of the Golden Flowers (2006) , niet slecht, maar de formule van drama en spektakel  begon wat slijtage te vertonen en voorspelbaar te worden, en buiten enkele vertoningen in festivals en kleinere , niet commerciële cinemaatjes was dit de eerste film die geen potten brak aan de Westerse kassa. Vanaf dat moment zijn de meeste ( zoniet alle) Hong Kong kung Fu films "straight to DVD". Wat erg frappant aan deze films is, is dat ze bijna allemaal ( buiten hier en daar een uitzondering, zoals Fearless en Battle of Wits, allebei uit 2006) erg chaotisch van verhaal én montage zijn, met een filmisch ritme dat alle kanten uitspringt, wat de films zeer vermoeiend maken.

 

En dat gevoel had ik nu ook met Wong Kar Wai's The Grandmaster , ondanks de mooie beelden was de kijkervaring zéér vermoeiend en onbevredigend, 13 in een dozijn.

 

 

 

Dat is overal zo, hé... Zie jaren '80 slasher, zombies nu ...

Zie gewoon de gehele Italiaanse filmindustrie van de jaren '50 tot '90. Er werkt iets goed, huppa, UITMELKEN!

Dat betekent echter niet dat dat niet amusant kan zijn. Och ik zie het wel.

Grr. Argh.

Link naar reactie

Dat is overal zo, hé... Zie jaren '80 slasher, zombies nu ...

Zie gewoon de gehele Italiaanse filmindustrie van de jaren '50 tot '90. Er werkt iets goed, huppa, UITMELKEN!

Dat betekent echter niet dat dat niet amusant kan zijn. Och ik zie het wel.

Geloof me amusant is my middle name, en kheb me nie geamuseerd bij The Grandmaster.

Link naar reactie

So true.   :e007:

WebbedRecords was ook mee en die kerel zat daar na verloop van tijd te vloeken over de rommel die hij op het scherm zag.  Dat verhoogde de amusementswaarde wel een beetje. Het feit dat de ondertiteling verdween voor enkele minuten verbeterde de kijkervaring niet echt. 

Ah, gulder zijt van da soort volk. Lawaai maken tijdens de film...

Van Ellis-hater webbedrecords had ik niet anders verwacht, poeh!

:D

 

Wanneer was de laatste keer dat ik zat te zuchten in de cinema... Was dat Hitchcock of nog een film eerder?

The Village was wel de laatste keer dat ik strijk lag van het lachen in een zaal. Commentaar van mensen achter mij: "das wel geen komedie, hé!"

Toch wel jong, toch wel.

Dan ook nog de toorn van de zaal op mij omdat ik na een half uur het einde al zag aankomen en dat op "subtiele" wijze tegen mijn nicht zei.

Voor de rest ben ik altijd heel braaf in de zaal.

Grr. Argh.

Link naar reactie

Op aanraden van Manu, dit draadje eens beginnen lezen... Zo achter m'n rug bezig!

Ik Ellis-hater?!? Dat ik een Bruggeling ben en een raren, das just... Maar een Ellis-hater? Ne Donnie hater, nu wel. ;-).

Ik heb zelfs z'n boek Gun Machine gekocht...ik heb hoogstens een haat/liefde verhouding met hem.

OOOOh, gun machine. Goed boekske, maar niet om van omver te vallen...

Hoe meer mensen mij haten, hoe beter! Heb ik wat rust... :D  :D

Grr. Argh.

Link naar reactie

Gisteren gekeken naar de remake van MY BLOODY VALENTINE. Wat een drol van een film, het origineel is een erg goede slasher, maar de remake trok werkelijk op niks. Waaaa, tis in 3D dus er moeten veel dingen op de kijker afkomen, dat zal de gaten in de plot (het verhaal, de film) wel verbergen. Neen, toch niet.

Pfff, waste of my fuckin' time...

Grr. Argh.

Link naar reactie

Gisteren gekeken naar de remake van MY BLOODY VALENTINE. Wat een drol van een film, het origineel is een erg goede slasher, maar de remake trok werkelijk op niks. Waaaa, tis in 3D dus er moeten veel dingen op de kijker afkomen, dat zal de gaten in de plot (het verhaal, de film) wel verbergen. Neen, toch niet.

Pfff, waste of my fuckin' time...

 

Was één van de eerste nieuwe lichting films die in 3D werden getoond en wreed mee geamuseerd in de cinema :)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...