Ga naar inhoud

Film Thread: Hanzo The Celluloid Slicer


Recommended Posts

Ziet er fantastisch uit hé. Ik begon te kwijlen tijdens het bekijken van die trailer. (sorry for the mental image ;) )

Om eerlijk te zijn ben ik niet heel erg onder de indruk van de trailer maar dat komt denk ik volledig door één gegeven: ik heb nog nooit een aflevering gezien van Star Trek. Dat klinkt waarschijnlijk heel raar aangezien ik toch een fervent liefhebber ben van tv-series en Star Trek is toch een klassieker maar zoals ik eerder al schreef heb ik het niet op space operas en zeker geen space operas met aliens die eruit zien en zich gedragen als mensen dus dan valt Star Trek volledig af. Ik was overigens niet eens op de hoogte van deze film tot een vriend mij erop wees dat Benedict Cumberbatch oftewel de Sherlock Holmes van de 21e eeuw (Robert Downey Jr en Jonny Lee Miller laat me niet lachen, stelletje amateurs) erin meespeelt. Ik ga deze dus nog wel zien op dvd maar dan vooral om Sherlock eens flink uit zijn dak te zien gaan. Kijkers van de tv-serie weten dat Holmes in de serie (evenals in de boeken overigens) behoorlijk stoicijns is. En het helpt natuurlijk ook mee dat hij geregiseerd is door JJ Abrams, de creator van Alias, Lost en Fringe en geschreven door zowel de cocreators van Fringe als die van Lost dus qua crew kan het eigenlijk niet stuk.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Donnie, misschien wel even vermelden dat niet iedereen het met je eens is. Deze rating zet mij nu niet bepaald aan de film te gaan zien.

http://www.imdb.com/title/tt1683970/?ref_=fn_al_tt_1

 

Tuurlijk niet en dat hoeft ook niet. Ik zeg hier wat ik er van vond, hé.

IMDB zou ik nu ook niet bepaald als betrouwbaar benoemen, dat is 'troll heaven'.

Soit, ik hoef niemand te overtuigen, ik ben blij met mijn aankoop.

Grr. Argh.

Link naar reactie

Inderdaad, en hij weet dat ik zowel hou van de 'slechte films die zo slecht zijn dat ze terug goed worden' als van de echt goede films.

Territories behoort tot de laatste categorie overigens.

 

Als die slechte films zo slecht zijn dat ze goed worden, zijn dan jouw goede films ook zo goed dat ze slecht worden? :ph34r:

Link naar reactie

be kind, rewind

 

 

Gisteren TERRITORIES gezien. De regisseur, Olivier Abbou, kende ik niet, maar wel de Director of Photography (DP) en de editor.

 

De eerste is Karim Hussain, een grote naam in het Canadese 'underground' circuit. Hij was regisseur van Subconscious Cruelty, een experimentele horrorfilm (een cultobject ook). Hij was ook DP van een hele rist andere films (hobo with a shotgun, Antiviral van Brandon Cronenberg, segmenten van The Theatre Bizarre en ABC's of Death).

De editor van territories is dan weer Douglas Buck, die nog meer gelinkt is met Karim Hussain, en oa Family Portraits en Sisters (remake van de DePalma film).

 

Laat mij zeggen dat die 2 namen kwaliteitslabels zijn voor een film en dat is voor Territories niet anders. Wat een schitterend gemaakte en keiharde film (zowel in het thema als in zijn directe aanval op Amerika).

 

 

Territories-movie-poster-freemovietag.jp

Grr. Argh.

Link naar reactie

Gisteren naar PUNISHMENT PARK van Peter Watkins gekeken.

Het zal nooit gebeuren, maar dit is een film die op scholen vertoond moet worden en daarna besproken.

Heel beangstigend en nog altijd relevant. Ik kan mijn gedachten niet goed genoeg ordenen om er meer over te zeggen.

Een heel belangrijke film.

 

Lord K, heb je hem al bekeken?

 

p.jpg

Grr. Argh.

Link naar reactie
Gast Natte aap

life of pi.

Ik vond dat best een goeie film. Ang Lee weet me wel te boeien met zijn films. Mooie beelden maar toch niet over the top. En toch ook met de focus op het verhaal en niet enkel op de beelden zoals in sommige andere schone prentjes films. Nu ook weer niet de beste film die ik gezien heb, maar al bij al een film die we in één keer uitgekeken hebben. En dat is tegenwoordig een zeldzaamheid ten huize Aap. Argo was de laatste die we niet halverwege afgezet hebben om de volgende dag de rest te kijken.

Link naar reactie
Gast Natte aap

Gisteren naar PUNISHMENT PARK van Peter Watkins gekeken.

Het zal nooit gebeuren, maar dit is een film die op scholen vertoond moet worden en daarna besproken.

Heel beangstigend en nog altijd relevant. Ik kan mijn gedachten niet goed genoeg ordenen om er meer over te zeggen.

Een heel belangrijke film.

 

daar ben ik het helemaal mee eens. Hoe oud is die film al niet? Ergens begin 70 als ik me niet vergis (ik herinner me dat ik de film keek en toen wist ik welk jaar en ik was nog maar een paar jaar oud als die uit kwam) maar toch nog steeds een voorloper op al die "reality fake tv" die je tegenwoordig op je tv uitgekotst krijgt. Wij hadden in de buurt een videotheekje dat dit soort films had. Dat videotheekje heeft ook maar een paar jaar bestaan :D Maar daar heb ik toch een paar obscure dingen kunnen zien. Eraserhead, blue velvet, veel greenaway, chuncking express, kurosawa, clercks, gus van sant, gumbo, kids ... 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Gisteren naar PUNISHMENT PARK van Peter Watkins gekeken.

Het zal nooit gebeuren, maar dit is een film die op scholen vertoond moet worden en daarna besproken.

Heel beangstigend en nog altijd relevant. Ik kan mijn gedachten niet goed genoeg ordenen om er meer over te zeggen.

Een heel belangrijke film.

 

Lord K, heb je hem al bekeken?

 

p.jpg

Neen, nog niet. :blush:  Maar ik heb 'm staan. Deze week was er telkens iets dat mijn aandacht nodig had, waardoor ik het filmkijken heb moeten uitstellen.

Link naar reactie
Gast Natte aap

Amaai... Argo is al uit op dvd (en speelt hier nog in de cinema).  Het gaat zo snel tegenwoordig.

 

ach cinema, da's nu toch al gelukkig een jaar geleden dat ik daar geweest ben. Gratis tickets kunnen me daar nog wel eens naar toe krijgen. Alhoewel. Ik had een tijdje geleden gratis tickets en ik heb ze gewoon laten vervallen omdat het me niets meer zei en voor ik er erg in had waren ze verlopen. Daar was ik vroeger nog wel een liefhebber van (elke maandag en echt élke maandag hé), maar dat is toch ook al weer voorbij. te duur, te luid, te veel klootjesvolk, ...

Link naar reactie

What to expect when you're expecting; Ik heb het sowieso al eigenlijk niet echt voor zo'n soort films maar pfff, het is zelfs de moeite niet om hem gratis te bekijken

 

Bachelorette; Al iets beter dan de film hierboven (en toch vreemd genoeg een lagere score op IMDB) maar haalt toch ook niet het niveau van bvb bridesmaids 

 
Les Misérables; Ik vond deze film echt niet zo toegankelijk voor het grote publiek vanwege het feit dat er echt zo goed als geen enkel gesproken woord in de film voor komt dus ik verschiet wel van de hoge score (bij rottentomatoes heeft het publiek zelfs een hogere score dan de critici). Nuja, soms hebben films die een risico nemen nog wel een groot succes zoals The Artist (er zijn nu eenmaal veel cinemabezoekers die niet graag zwart-wit films in deze tijd willen zien, en al zeker niet een film waar er in begin helemaal niets gesproken wordt). Ik vond Les Misérables heel erg mooi maar toch nogal zwaar en langdradig, van mij mocht er gerust een paar liedjes geschrapt worden.  Wel echt hoedje af voor Anne Hathaway, ik heb nog steeds kippenvel als ik aan haar "solo" denk.
 
Stalker; Een science-fiction film zonder science-fiction te zijn. Ik heb altijd een vreemd gevoel als ik Tarkovskiy zijn films bekijk, enfin ik heb er uiteindelijk nog maar 2 gezien (Stalker en Solaris), maar het is gewoon zo'n compleet andere kijk op science-fiction zoals we die kennen van de westerse (en dan voornamelijk van de Amerikaanse) cultuur, het gaat heel erg gepaard met nostalgie en een innerlijke ervaring ipv gadgets en leuke effectjes. Het is dan ook terecht een zeer grote klassieker die je minstens 1 keer moet gezien hebben.
Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

 

 

 
Stalker; Een science-fiction film zonder science-fiction te zijn. Ik heb altijd een vreemd gevoel als ik Tarkovskiy zijn films bekijk, enfin ik heb er uiteindelijk nog maar 2 gezien (Stalker en Solaris), maar het is gewoon zo'n compleet andere kijk op science-fiction zoals we die kennen van de westerse (en dan voornamelijk van de Amerikaanse) cultuur, het gaat heel erg gepaard met nostalgie en een innerlijke ervaring ipv gadgets en leuke effectjes. Het is dan ook terecht een zeer grote klassieker die je minstens 1 keer moet gezien hebben.

2!

 

Als de Russen aan de slag gaan met SF, dan is dat meestal heel realistisch en fantastisch zonder dat het over the top gaat.

Link naar reactie

2!

 

Als de Russen aan de slag gaan met SF, dan is dat meestal heel realistisch en fantastisch zonder dat het over the top gaat.

 

én 3!  Stalker behoort tot mijn absolute favorieten, maar dat geldt voor wel meer werk van Tarkovski. :)

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Gisteren heb ik er werk van gemaakt en Punishment Park bekeken. Geen hoogstaand cameragetover maar dat is dan ook niet nodig bij zo'n film.

 

Tijdens het bekijken bekruipt je wel dat ongemakkelijke gevoel dat een machtsconcentratie ( overheid, corporaties, groep mensen met een geweldsmonopolie,...) zich wel eens tegen jou kan keren en dat enige rationele argumentatie om je vrijheid in stand te houden gewoon van de tafel wordt geveegd en je een speelbal wordt van degene die de macht bezit.

 

Zo'n film zou inderdaad standaard in het lessenpakket moeten zitten. En hij is inderdaad nog steeds relevant.

 

Om dan wat in dezelfde sfeer te blijven heb ik dan Territories in gang gezet. Nog meer van hetzelfde. Joechei.

Beide films zijn zeker de moeite om te bezien.

 

Tenzij je een spelonkbewoner bent die al onwel wordt bij de gedachte om eens na te denken.

 

Donnie: waarom vind je dat Territories een film is die zo slecht is dat hij weer goed wordt?

Link naar reactie

Dat heb ik nooit gezegd!!

Ik zei een schitterend gemaakte film en fantastisch (lees de post nog maar eens terug.

 

Je verwart het waarschijnlijk met de discussie daarna. (Koen zei dat An!manu een fabuleus slechte smaak heeft).

Kijk, An!manu en ik houden van het horrorgenre. Mensen die daar niets van af weten verwarren dat automatisch met slechte films...

Het horrorgenre is heel breed (even breed als de 'normale film') en een deel (!) daarvan bestaat uit films die zo slecht zijn dat ze weer goed (=entertainend, leuk, ...) worden. Mensen, die zoals reeds gezegd niets afweten van het genre, onthouden dan ook alleen maar dat en begin te lullen om zich verheven te voelen boven de genrefanaten. Van de overgrote meerderheid van mensen ben ik gewoon om dat te aanhoren, zo reageren ze ook op het feit dat ik comics lees ("Is dat niet voor kinderen?").

 

Soit, ik heb geen zin om die discussie voor de duizendste keer te voeren, dat heeft toch geen zin. Horror (en bij uitbreiding het fantastische genre) zal altijd een stigma dragen.

Fantastische films zoals Territories worden dan ook schromelijk over het hoofd gezien, mede door de ongelukkige quotes (die niets met de film te maken hebben) om ze te verkopen (kijk nog maar eens naar de poster die ik hier plaatste, op de achterkant van de DVD-cover was het nog erger).

Ik vind dat schandalig. Dat de film niet voor iedereen is, kan ik tot op zekere hoogte begrijpen. Als mensen dit echter aangrijpen om een film, en de mensen die er naar kijken, te stigmatiseren dan is dat zielig. Een film zoals territories zegt meer dan eender welke 'circle jerk' productie die op grote festivals prijzen in de wacht sleept.

 

Ik zie graag films die compromisloos zijn en rechtuit hun onderwerp aanpakken, die ongemakkelijk zijn om naar te kijken. Dat is belangrijk! Door uw publiek soms tegen de haren in te strijken (zonder het shockeffect als doel op zich te stellen), heb je soms een grotere impact.

 

Godver, zit ik hier nu toch te ranten...

 

Om dan toch over films te spreken die zo slecht dat ze goed worden, ik heb Ed Wood (Tim Burton) nog eens bekeken.

Die film is uiteraard 'gewoon' goed, maar Ed Wood maakte (dat weet iedereen) films die zo slecht, blablabla.

Ik heb hier nog Bride of the Monster van hem liggen, ga ik binnenkort eens naar kijken. Plan 9 from outer space bestel ik me volgende maand.

Wood was zowel een tragisch als een bewonderenswaardig figuur (zoals hij geportretteerd wordt in de film dan toch). Hij leefde zo in de wolken dat hij niet inzag dat hij compleet talentloos was, maar zijn koppigheid en liefde voor film daar kan je alleen maar respect voor hebben.

Grr. Argh.

Link naar reactie

Niet om moeilijk te doen Donnie, maar je veralgemeent wel iets te graag door te doen alsof iedereen die er niets van af weet het genre als slecht bestempelt, en zich verheven zou voelen boven het genre. ;)

Ik ken er niet veel van omdat het me gewoon veel minder interesseert dan heel wat andere films, maar ik beschouw het niet als een slecht genre.  Ik ken het gewoon veel te weinig en doe er dan ook liever geen uitspraken over.  Toch een kleine maar niet onbelangrijke nuance waartoe ik me verplicht zag ze te hier even uit te spuwen, :P

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie
Gast Natte aap

Maar ik volg Donnie wel als hij zegt dat een aantal films zo slecht zijn dat ze terug goed worden. Horror en SF uit de jaren 40-50 en 60 is soms zo ongelooflijk slecht dat het heel erg leuk is om daar naar te kijken. The claw, de ed wood films, the beast from 20.000 fathoms, Them!, the day the earth stood still ... heerlijke films. 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...