Ga naar inhoud

Film Thread: Hanzo The Celluloid Slicer


Recommended Posts

Een zonder horrorfilms. In mijn klas keken alle populaire mensen horror films en met name degene die mij het leven zuur maakten dus ik besloot nooit maar dan ook nooit een horror film te kijken zolang ik op die ellendige school zat. Trouwens ik ben nog steeds vrij jeugdig tenzij je met jeugd alleen onder de 18 bedoeld.

 

Och, ik ben zelf niet veel ouder, hoor.

Die zogenaamde populaire mensen, daar ben ik van overtuigd dat die niets van horror kennen en dat ze daar alleen maar naar keken om de verkeerde redenen...

 

Net zoals al die mensen die me raar aankijken als ik mijn 'Mad Movies' op de trein lees. Via dat blad heb ik, toen ik 10-12 was, een weelde aan klassiekers leren kennen (Possession, Polanski, Universal Monster Movies, Jacques Tourneur, Romero, ...). Dat is iets wat veel mensen vergeten, horror (het fantastische genre in het algemeen overigens) is zo oud als de straat en bovendien heel wat meer dan pure exploitation (alhoewel ik dat ook kan appreciëren uiteraard, dat was wel al duidelijk, denk ik).

Grr. Argh.

Link naar reactie

Nog enkele filmpjes besteld:

 

Love Goddess of the Cannibals

Satan's Baby Doll

The Beast in Space

Killer Nun

Torso

Night train Murder

 

allemaal van een Engels label (Shameless Screen Entertainment) dat heel wat oude exploitation films opnieuw uitbrengt, in de meeste gevallen zelfs uncut.

 

Ook nog

The Coffin Joe Collection

een boxset die ik al heel lang wil...

Grr. Argh.

Link naar reactie

Nog enkele filmpjes besteld:

 

Love Goddess of the Cannibals

Satan's Baby Doll

The Beast in Space

Killer Nun

Torso

Night train Murder

 

allemaal van een Engels label (Shameless Screen Entertainment) dat heel wat oude exploitation films opnieuw uitbrengt, in de meeste gevallen zelfs uncut.

 

 

Dit zijn nog enkele bekijkenswaardige titels uit hun collectie:

 

OASIS OF FEAR ( met Ornella Muti), WHO SAW HER DIE (met de one-time James Bond-er George Lazenby), WHAT HAVE THEY DONE TO YOUR DAUGHTERS?, MY DEAR KILLER, THE DESIGNATED VICTIM en  FOOTPRINTS ON THE MOON. Stuk voor stuk amusante giallo's.

Link naar reactie

Dit zijn nog enkele bekijkenswaardige titels uit hun collectie:

 

OASIS OF FEAR ( met Ornella Muti), WHO SAW HER DIE (met de one-time James Bond-er George Lazenby), WHAT HAVE THEY DONE TO YOUR DAUGHTERS?, MY DEAR KILLER, THE DESIGNATED VICTIM en  FOOTPRINTS ON THE MOON. Stuk voor stuk amusante giallo's.

 

Zal ik zeker ook nog eens checken!

Ondertussen nog in de fnac verzeild geraakt:

 

Salon Kitty van Tinto Brass

Les Demoniaques

Levres de sang

La Morte Vivante

La Vampire Nue

 

Die laatste vier zijn allemaal van Jean Rollin.

Grr. Argh.

Link naar reactie

Argo. Niet slecht. Aanrader. Goed geacteerd, prima gefilmd, sober geproduced. Ik ben meestal huiverig voor oscar winnaars, maar dit was best een goeie film.

 

Dit had ik er maanden geleden over te zeggen toen ik hem net gezien had:

 

icon_minipost.gifGeplaatst: Za 10 Nov 2012 22:52    Onderwerp: icon_quote.gif Net Argo gezien. Ik had nog nooit ervan gehoord maar na het zien van de trailer toch maar gaan kijken. Man o man wat een film! Het ene moment zat ik hardop te lachen, het volgende moment zat ik op het puntje van mijn stoel. Origineel thema, goeie personages, fantastische spanningsopbouw, bijzonder goed acteerwerk en geweldige regie. Kortom een echte aanrader. Zou mij heel erg verbazen als dit geen cult-film wordt.

 

Had ik een vooruitziende blik of wat?

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Eigenlijk niet.  :D

 

Ik heb dan toch een andere definitie voor cultfilm...

Zo'n definitie is altijd een beetje vaag, maar een oscarwinnaar hoort daar toch duidelijk niet bij (niet bepaald een film die onder radar zit).

Ik denk dan eerder aan Meet The Feebles, de films van Jean Rollin, dark city, hard candy,... Films die een following hebben, maar bij het grote publiek niet echt gekend zijn (dat hoeven daarvoor geen genrefilms zijn, hé.

 

Gisteren nog eens gekeken naar A Nightmare on Elm Street 4: the Dream master. Ah Freddy, ik word u nooit beu...

Daarna The Nines bekeken met Ryan Reynolds. Een erg interessant verhaal en al bij al een goede film, maar John August heeft te weinig talent om alles volledig tot zijn recht te laten komen. Spijtig...

Grr. Argh.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Hier was het een Duitse prent. Napola. Gaande over de Nationalpolitische Lehranstalt tijdens het Derde Rijk. Een knaap die talent voor boksen heeft wordt aangesproken om zich te melden tot zo'n school. Alhoewel zijn ouders niets met de Nazi's hebben stemt hij toch toe. Avontuur en zekerheid trekken hem over de streep.

 

Het verhaal is beschrijvend en nergens propagandistisch. Mooie fotografie.

Link naar reactie
Gast Natte aap

Het ene moment zat ik hardop te lachen, het volgende moment zat ik op het puntje van mijn stoel. Origineel thema, goeie personages, fantastische spanningsopbouw, bijzonder goed acteerwerk en geweldige regie. Kortom een echte aanrader.

 

Hardop te lachen? Toegegeven dat de cynische uitspraken van de uitgerangeerde regisseur af en toe grappig zijn, maar verder was er niet echt veel om mee te lachen vond ik. Waar heb je dan zo luid mee gelachen?

 

De rest van je quote volg ik wel. 

Link naar reactie

Ben Affleck ontpopt zich tot een favoriete regisseur van mij als hij op deze voet door gaat: Gone baby gone, The Town en Argo zijn allemaal goede, onderhoudende films. Zijn carriere doet mij denken aan die van Clint Eastwood, van acteur zich naar regisseur ontwikkelen. Hun films hebben ook niet echt een herkenbare stijl, behalve dat het rechttoe rechtaan realistische films zijn, zonder toeters en bellen (en dat is natuurlijk ook een stijl). Argo heeft een heerlijk jaren 70 sfeertje die je in veel films ziet uit die tijd (vooral misdaadfilms uit die tijd). 

Link naar reactie
Gast Natte aap

Ben Affleck ontpopt zich tot een favoriete regisseur van mij als hij op deze voet door gaat: Gone baby gone, The Town en Argo zijn allemaal goede, onderhoudende films. Argo heeft een heerlijk jaren 70 sfeertje die je in veel films ziet uit die tijd (vooral misdaadfilms uit die tijd). 

Die andere twee films heb ik nog niet gezien, maar ik ga ze nu wel eens bekijken denk ik.

 

Grappig dat je het '70 sfeertje benoemt, ik vond het zo knoerhard begin '80. De battlestar galactica en Buck Rogers jaren (die hier iets later op TV kwamen) Die grote plastic brillen, dat kortere maar nog steeds te lange haar, die belachelijke snorren, het geföhnde haar van de vrouwen met lipgloss. Dat is een soort sfeertje uit mijn jeugd. Foto's die overbelicht zijn op je kleine kodak genomen, de talking heads die doorbreken met opmerkelijke muziek en de new wave of british heavy metal, het begin van de grijze jaren 80 door die gijzeling in Iran (die ik me niet bewust meer herinner) en de daaropvolgende oorlog tussen Amerika en Rusland via Irak en Iran (die ik me maar al te goed herinner, mijn eerste "awakening" dat dingen anders zijn dan dat je ze op TV ziet, ). De kop van Ayatollah Khomeini zit voor eeuwig in mijn geheugen gegrift als de über slechterik (oh media, wat heb je me toch aangedaan :) ) Merlina is sindsdien nooit meer hetzelfde geweest :D

Link naar reactie

Ja, je hebt gelijk. Het speelt zich ook precies tijdens wisseling van de jaren 70/80 af. De beelden, de grimmige sfeer, de kaalheid ofzo, ik weet het niet zo goed maar het deed me denken aan films als Serpico, Mean Streets etc. 

Link naar reactie
Gast Natte aap

mja, ik bedoelde eerder te zeggen dat wat bij jou het 70 sfeertje oproept, bij mij het 80 sfeertje oproept. Maar wij hebben dat natuurlijk allemaal anders ervaren en hebben andere herinneringen (of geen :) ) aan die jaren :D

Link naar reactie

Die andere twee films heb ik nog niet gezien, maar ik ga ze nu wel eens bekijken denk ik.

Moet je zeker doen. Vooral Gone Baby Gone is echt een meesterwerk (there I said it) Hard, realistisch, behoorlijk spannend en met zeer veel diepgang. Van dezelfde schrijver als Mystic River en dat merk je meteen. (ook een topfilm trouwens)

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

GONE BABY GONE en THE TOWN zijn inderdaad ook goede films. Meesterwerken? Neen (de gustibus, hé).

Er bestaan heus hardere films (en dan bedoel ik niet qua horror, ofzo), het blijven oer-amerikaanse films uiteraard. A SERBIAN FILM is een extreem voorbeeld, maar daar was ik toch enkele weken niet goed van. DOGVILLE en ANTICHRIST (beide van Lars Von Trier) zijn nog voorbeelden, die geven je allesbehalve een warm gevoel van binnen...

Ik herinner me ook nog hoe ik compleet depressief was toen ik voor het eerst GHOST WORLD zag, de tweede keer lag ik plat van het lachen. Beetje schizofreen filmpje, maar erg goed, dus.

 

Gisteren nog eens naar de extended version van THE GIRL WHO PLAYED WITH FIRE gekeken. Die adaptatie komt er heel wat berooider vanaf als je het boek gelezen hebt, maar dat komt omdat ik dat nog maar net gedaan had...

 

Ook AMERICAN MARY gezien. Fantastisch filmpje dat de ondergang van een geneeskunde student (gespeeld door Katherine Isabelle, blij dat zij terug op het voorfront treedt) toont na een erg traumatische ervaring. Vooral de onderkoelde vertolking van Isabelle maakt het geheel nog meer verontrustend.

 

Grr. Argh.

Link naar reactie

GONE BABY GONE en THE TOWN zijn inderdaad ook goede films. Meesterwerken? Neen (de gustibus, hé).

Er bestaan heus hardere films (en dan bedoel ik niet qua horror, ofzo), het blijven oer-amerikaanse films uiteraard. A SERBIAN FILM is een extreem voorbeeld, maar daar was ik toch enkele weken niet goed van. DOGVILLE en ANTICHRIST (beide van Lars Von Trier) zijn nog voorbeelden, die geven je allesbehalve een warm gevoel van binnen...

Ik herinner me ook nog hoe ik compleet depressief was toen ik voor het eerst GHOST WORLD zag, de tweede keer lag ik plat van het lachen. Beetje schizofreen filmpje, maar erg goed, dus.

The Town vind ik geen meesterwerk. Het is een goed misdaaddrama maar het is geen meesterwerk. Verre van. Overigens hoeft een film voor mij niet snoeihard te zijn om een meesterwerk te zijn. Gone Baby Gone is inderdaad beslist geen snoeiharde film en dat werkt voor mij juist heel goed. Bij een snoeiharde film sluit ik mij af en doet het me niks meer. Hetzelfde als wanneer ik iets heel smerigs zie. Maar omdat Gone Baby Gone juist geen snoeiharde film is en veel meer een heel gevoelige en diep een diep menselijke film is deed het echt iets met me. Ik probeer je niet ervan te overtuigen dat het toch een meesterwerk is hoor, mijn hele argument is tenslotte gestoeld op mijn persoonlijke reactie. Ik wil alleen even uitleggen waarom ik het dus wel een meesterwerk vind.

Gisteren nog eens naar de extended version van THE GIRL WHO PLAYED WITH FIRE gekeken. Die adaptatie komt er heel wat berooider vanaf als je het boek gelezen hebt, maar dat komt omdat ik dat nog maar net gedaan had...

Nee hoor. Ik vond deel 2 ook een heel stuk minder en ik heb het boek niet gelezen. Mocht David Fincher hier een film van maken ben ik het dan missschien nog wel met jou eens dat de Fincher versie beter is. Deel 3 vond ik dan wel weer heel erg goed. Bijna even goed als deel 1.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie
Gast Natte aap

daarjuist the passion of the christ gezien. Het schijnt dat die gebaseerd is op waargebeurde feiten. Amai, die mens heeft nogal eens afgezien zeg. Veel bloed in die film, ik zat aan mijn stoel genageld. 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Nogal een geluk dat je koos voor een stoel en niet voor een kruis, anders werd het wel eens een hele zware hypotheek.

 

Vind je dat er overdreven werd met de agressie van de Romeinse soldaten t.o.v  J.C.?

Link naar reactie
Gast Natte aap

nee, maar ik vond de acteerprestaties van de romeinse soldaten zo wat het slechtste dat ik de laatste jaren gezien heb. Amateurtheater inclusief. De rest van de cast was wel goed, al begreep ik niet waarom monica belucci meespeelde. Best lekker mokkel hoor, daar niet van, zelfs Jezus zou voor haar over water lopen, maar dat was toch een beetje een overcast. Meer dan wat verschrikt staan kijken heeft die ook niet gedaan.

Link naar reactie

Ik heb dit bijna in de ergernissen-topic gezet.

Heb (onder opschortende voorwaarde) afgesproken met een vriend om Cloud Atlas te gaan zien morgen in de Kinepolis.  Ik had al een voorgevoel dat ze het niet gingen durven projecteren, dat ze niet weten hoe ze zo'n "rare film" moeten marketen (zie ook "Scott Pilgrim").  Het voorgevoel werd werkelijkheid, hij wordt ook niet in Kortrijk of Oostende getoond.  Ik zie het ook niet zitten om hiervoor naar Gent (Studioskoop) te gaan.  Ik zal wel de BluRay kopen op de dag dat die uitkomt. Er speelt morgen in Brugge niks anders dat ik wil zien (K3-Bengeltjes heb ik al gezien).

Spijtig dat die film geen kans krijgt .

Hmmm, jullie hebben toch wel een beperkt filmlandschap. Hier komt zo'n film gewoon in Pathé (grote bioscoopketen in Nederland) en draait dan enkele weken.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Das triest :s

Ik haat het sowieso als films bij ons pas maanden later uitkomen en ben dan al geneigd om die film niet meer te zien (alhoewel ik denk dat Cloud Atlas toch wel de moeite zou zijn) Ik heb het al eens eerder gezegd maar ik snap echt niet waarom die distributies zo verschillend zijn. De allereerste regel om piraterij tegen te gaan zou toch zijn om ze overal ongeveer op hetzelfde moment te laten spelen en goede kwaliteit aanbieden?

Link naar reactie

Trouwens België is een kleine markt in alles (niet alleen films) dus wij worden vaak achtergestoken.

Niet in alles. Jullie hebben een veel en veel beter striplanschap dan hier in Nederland. Hier hebben we een paar keer per jaar een stripbeurs met een paar buitenlandse tekenaars. Jullie kunnen zo'n beetje dagelijks op de trein springen naar Brussel voor een dedi van een grote naam. Ook qua stripwinkels zit je in Belgie veel beter. Ik moet 1 1/2 uur reizen naar de dichtstbijzijnde SSZ. Jullie hoeven alleen maar de straat uit te lopen. (bij wijze van dan he) Dus niet te hard klagen.

 

Ik weet overigens niet waar die cinema's zo moeilijk over doen. Cloud Atlas lijkt me niet moeilijk te marketen: het is een film met Tom Hanks, Halle Berry en Hugh Grant en van de regisseurs van The Matrix. Wedden dat er mensen komen kijken?

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Gisteren TERRITORIES gezien. De regisseur, Olivier Abbou, kende ik niet, maar wel de Director of Photography (DP) en de editor.

 

De eerste is Karim Hussain, een grote naam in het Canadese 'underground' circuit. Hij was regisseur van Subconscious Cruelty, een experimentele horrorfilm (een cultobject ook). Hij was ook DP van een hele rist andere films (hobo with a shotgun, Antiviral van Brandon Cronenberg, segmenten van The Theatre Bizarre en ABC's of Death).

De editor van territories is dan weer Douglas Buck, die nog meer gelinkt is met Karim Hussain, en oa Family Portraits en Sisters (remake van de DePalma film).

 

Laat mij zeggen dat die 2 namen kwaliteitslabels zijn voor een film en dat is voor Territories niet anders. Wat een schitterend gemaakte en keiharde film (zowel in het thema als in zijn directe aanval op Amerika).

 

Five friends returning from a marriage in Canada return home to the United States. Not far from the border, two customs officers stop them to check their identity. Suspicious, they take their time especially with Jalil, a man of Arab origin. The situation worsens when a customs officer finds a small bag of marijuana in the luggage. Then things degenerate rapidly: a customs officer grabs the little dog that's part of the group and slits open its belly to be sure it's not a mule. When Gab makes a move, he's shot. The customs officer orders the surviving friends to undress and put on orange coveralls. Gradually, it dawns on the four tourists that they are in the hands of former torturers from Guantanamo.

 

Territories-movie-poster-freemovietag.jp

Grr. Argh.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...