Ga naar inhoud

Film Thread: Hanzo The Celluloid Slicer


Recommended Posts

Ik kan geen fucking regio 1 afspelen :114::111:

En neen, ik ga daar niet mee beginnen prutsen...

 

Ik bestel ook alleen maar bij third party sellers als er "fulfilled by amazon" bij staat (deel 3 schaf ik me dus ook niet aan).

 

Och, dat komt nog wel eens uit, hier of in engeland, als er een bepaalde high-profile film in de zalen komt.

Of in de saturn... Dar heb ik, zoals jij, al veel trashy pareltjes gevonden.

Weet je trouwens of daar in Brugge nog filmpjes van Jean Rollin liggen?

Grr. Argh.

Link naar reactie

Ik kan geen fucking regio 1 afspelen :114::111:

En neen, ik ga daar niet mee beginnen prutsen...

 

 

Moh, de meeste DVd spelers kan je gewoon met een simpele code via je afstandbediening regio vrij unlocken ( behalve Sony en Panasonic, die kan je meestal enkel maar hardware matig regiovrij maken). En voor jou zou dat toch ENORM interessant kunnen zijn, niet...?

http://www.videohelp.com/dvdhacks

Nu , je doet er mee wat je wilt, want ik heb het gevoel dat ik je deze site al eerder hebt doorgezonden... :)

 

 

 

Of in de saturn... Dar heb ik, zoals jij, al veel trashy pareltjes gevonden.

Weet je trouwens of daar in Brugge nog filmpjes van Jean Rollin liggen?

 

Ik ben AB-SO-LUUT geen Jean Rollin fan, dus ik let er niet zo op, maar onlangs lagen er inderdaad enkele aan een klein prijsje. In de FreeRecord Store in Brugge kan je tot voor kort ook wat Rollin films vinden aan een euro of 5...

Link naar reactie

Requiem for a dream opnieuw gezien. Vooral de combinatie met de muziek vind ik geslaagd. (The straight story heeft mede daardoor een sterke indruk op mij nagelaten). Beeld van ect en psychiatrie was niet echt accuraat, maar ik heb al wat afgeleerd om mij daar te sterk aan te storen...

Link naar reactie

Iemand "The Last Stand" gezien in de bios? Ik vond die wel lachen, een échte jaren 80 actiefilmpje gemaakt met de middelen van het nieuwe millenium. Het wordt wel pijnlijk duidelijk in deze prent dat onze Arnie écht wel niet kan acteren... Nu ja, daarvoor ga je ook niet naar een Schwarzenegger movie natuurlijk :) ( en hij verbergt niet dat ie écht wel een ouwe zak geworden is, wat ook een pluspunt is )

Link naar reactie

Ik wil die wel zien, maar dan op DVD...

 

Gisteren Monsters bekeken. Of hoe je met weinig middelen, maar veel talent een erg goede film kan maken...

De film wordt een beetje verkocht alsof het draait om die aliens, maar dat is niet zo. Die aliens zijn gewoon een plot device om een verhaal te vertellen over twee mensen die door omstandigheden bij elkaar belanden.

 

monsters-edwards.jpg

Grr. Argh.

Link naar reactie

mhuhahhaha they're mine now!

 

Gangster Squad; Hij krijgt een verrassend hoge score op imdb. Ik vond dat de film wel meeviel en het was grappiger dan verwacht. Je mist zeker niets als je hem niet in de cinema gaat zien maar ik had er in ieder geval geen spijt van. De film is op bepaalde momenten echt nog wel goed, Sean Penn heeft in de film echt een karakterkop gekregen, de clichés die erin voorkomen zijn wel goed geplaatst zodat ze geen ergernis vormen maar al bij al steekt de film er nergens met kop en schouders boven andere films uit. De regisseur kon precies ook niet goed beslissen of het nu een drama of een komedie is waardoor het geheel als een oppervlakkige Hollywood film aanvoelt. Goed voor als je nog eens wat leuke entertainment zoekt maar meer moet je niet verwachten

Link naar reactie

Naar't schijnt valt ie wat tegen.... Gekocht op Blu of dvd...?

 

Op Blu-ray.

Hij valt inderdaad wat tegen, maar ik moet er wel bij zeggen dat ik ook iets anders verwachtte aan verhalen binnen de anthology... Misschien is dat wel goed ook, hé.

Ik moet hem dus nog eens opnieuw bekijken met aangepaste verwachtingen, bovendien was ik al half int slaap aant vallen. Ook niet zo goed idee om dan nog naar een film te kijken.

Wat ik wel kan zeggen is dat je nooit, maar dan ook nooit het gevoel hebt dat je naar een geënsceneerde film zit te kijken, zoals dat soms wel is bij andere "found footage". Het is messy en dirty.

Nu ik er zo over bezig ben, heeft de film blijkbaar toch wel indruk gemaakt...

:)

Grr. Argh.

Link naar reactie

gekocht (ja, weeral):

 

Nazis at the center of the earth

Abraham Lincoln vs zombies

Ace Ventura: Pet Detective

Ace Ventura: When Nature Calls

Book of Blood

Dread

Seventh Moon

Iron Sky

East of Eden

Blue Sunshine

IP Man trilogy

Mortal Kombat

Mortal Kombat Annihilation

Killing Car

 

Het is dus echt: zoek de vreemde eend in de bijt... :D

Steinbeck zou zich omdraaien in zijn graf. :cheerf2:

Grr. Argh.

Link naar reactie

Eindelijk nog eens in de cinema geraakt, en dan maar meteen twee films gekozen die zéér hoor op mijn verlanglijstje stonden vanwege de vorige films van de respectievelijke regisseurs. En geen van beide heeft me ontgoocheld.

Gisteren waren Peter Brosens en Jessica Woodworth aan de beurt met het derde deel van hun "trilogie", La Cinquième Saison. Net als Khadak en Altiplano wederom een pareltje dat ik niet mocht missen, met een uitgepuurde symboliek open voor een geheel eigen invulling, prachtige beelden en montage, nauwelijks tot geen dialogen, heerlijk lange shots,... kortweg al wat een film voor mij moet hebben. Hun vorige werk stond steevast bovenaan mijn eindejaarslijstjes, en dat zal met deze niet anders zijn.

Idem voor de film die vandaag aan de beurt was, niet geheel toevallig ook een Belgische productie: Kid van Fien Troch. Ook haar vorige films wisten me diep te treffen, en ook Kid loste moeiteloos de daardoor hoge verwachtingen perfect in. Voor de rest kan ik hetzelfde vertellen als hierboven, want ook hier een minimum aan dialogen maar eens te meer shots en beelden met een ongekende kracht. Of hoe een beeld veel meer kan vertellen dan duizend woorden. En dan zwijg ik voor beide films nog over de muzikale scores.

De lat ligt dus zeer hoog voor al wat nog volgen mag dit jaar...

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

Eindelijk nog eens in de cinema geraakt, en dan maar meteen twee films gekozen die zéér hoor op mijn verlanglijstje stonden vanwege de vorige films van de respectievelijke regisseurs. En geen van beide heeft me ontgoocheld.

Gisteren waren Peter Brosens en Jessica Woodworth aan de beurt met het derde deel van hun "trilogie", La Cinquième Saison. Net als Khadak en Altiplano wederom een pareltje dat ik niet mocht missen, met een uitgepuurde symboliek open voor een geheel eigen invulling, prachtige beelden en montage, nauwelijks tot geen dialogen, heerlijk lange shots,... kortweg al wat een film voor mij moet hebben. Hun vorige werk stond steevast bovenaan mijn eindejaarslijstjes, en dat zal met deze niet anders zijn.

Idem voor de film die vandaag aan de beurt was, niet geheel toevallig ook een Belgische productie: Kid van Fien Troch. Ook haar vorige films wisten me diep te treffen, en ook Kid loste moeiteloos de daardoor hoge verwachtingen perfect in. Voor de rest kan ik hetzelfde vertellen als hierboven, want ook hier een minimum aan dialogen maar eens te meer shots en beelden met een ongekende kracht. Of hoe een beeld veel meer kan vertellen dan duizend woorden. En dan zwijg ik voor beide films nog over de muzikale scores.

De lat ligt dus zeer hoog voor al wat nog volgen mag dit jaar...

 

Je hebt duidelijk The Last Stand met Schwarzie nog niet gezien!

:D

 

I kid, ofcourse.

Beide films zal ik ook wel eens zien, maar niet in de cinema.

Grr. Argh.

Link naar reactie

Hitchcock; Vrij teleurstellend. De film is op zich niet heel slecht maar het is gewoon een standaard cliché verhaaltje dat vrij oppervlakkig blijft. De kleine inside mopjes en hier en daar een goede scéne houden de film nog net recht maar ik had veel liever een diepere kijk op Hitchcock gehad. Jammer dat het zo'n relatief zwakke film is die net over zo'n grote film (psycho) gaat. Ik heb niets tegen de acteurs die in de film meededen en dit gaat misschien een beetje raar klinken maar het voelde echt aan alsof ze allemaal hun rolletje aan het spelen waren ipv de personages echt te zijn (alhoewel ik Scarlett Johansson haar gil in de douche zeer goed vond). Anthony Hopkins speelt precies hemzelf die Hitchcock imiteert zonder echt helemaal Hitchcock te zijn maar ik denk dan ook dat er niemand is die Hitchcock kan spelen buiten Hitchcock zelf..

 

Contagion: Op de Vlaamse televisie toonden ze vroeger af en toe van die rampen films waar ik ondertussen een hekel aan heb gekregen en af en toe zat er ook een film over een epidemie/pandemie. Ik was dus niet snel geneigd om Contagion te bekijken maar vanwege de cast heb ik de film toch een kans gegeven. De film is voor mij wel duidelijk de beste in haar genre die ik al gezien heb maar bon, nu niet dat zoiets een moeilijke opdracht was. Het heeft eigenlijk een gelijkaardig sfeertje als 28 days later en een sterke cast maar is jammer genoeg niet erg memorabel.

 

Compliance: Op bepaalde vlakken wel een aangename verrassing. De film heeft verschillende zeer sterke visuele en auditieve momenten en een boeiend onderwerp. Er is echter één probleem die ik met de film heb en dat is dat het me zo ongeloofwaardig lijkt. De synopsis op IMDB luidt zo: "When a prank caller convinces a fast food restaurant manager to interrogate an innocent young employee, no-one is left unharmed. Based on true events." Het is blijkbaar gebaseerd op waargebeurde feiten en op heel veel plaatsen doorheen Amerika. Oké mijn verwachtingen van het I.Q. van de gemiddelde fast food werker in Amerika liggen alles behalve hoog maar toch lijkt het me zo onwaarschijnlijk dat mensen het zo ver zouden laten komen als je nog maar een beetje gezond verstand gebruikt

Link naar reactie

Contagion een gelijkaardig sfeertje als 28 Days Later?

Voor de rest ga ik akkoord, niet echt memorabel...

 

Compliance, die film was ik al een beetje uit het oog verloren. Wil ik ook zien.

Ik denk dat het in die film niet volledig met IQ te maken heeft, maar eerder met de cultuur van "gezag" in Amerika.

Het wordt er echt ingestampt bij Amerikanen om te luisteren naar de politie en zo. Dat is iets wat wij ons niet kunnen inbeelden, denk ik, waardoor het nogal ongeloofwaardig kan overkomen.

Hier kun je nog lullen tegen een flik, daar word dat onmiddellijk als ongehoorzaamheid gezien en wordt er onmiddellijk en hard gereageerd.

Ik denk dat je het in die optiek moet zien.

Grr. Argh.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Je moet de film maar eens zien, ik vind dat ze extreem ver gaan terwijl je om te beginnen met wat gezond verstand toch al zou moeten weten dat niet iedereen je zomaar mag fouilleren. Maar goed, ik sta bij veel sociale experimenten zoals bvb the Milgram experiment ook nog altijd verstomd bij de uitkomsten

 

Onderschat de kuddegeest en de gedweeheid van mensen niet.

Link naar reactie

Ik wil de reactie nog wel eens zien wanneer een wagen in het midden van de stad ineens voor je op de stoep stopt, twee mannen eruit springen, u een kaart onder de neus duwen en dan beginnen te fouilleren. Iedereen laat dat doen. Dat heeft niets met kuddegeest of gedweeheid te maken.

Link naar reactie

maar dat is ook helemaal niet hoe het in de film eraan toe ging.

 

 

De manager (een vrouw) krijgt telefoon van iemand die beweerd dat hij politie is en er zit een vrouw bij haar die beweerd dat één van haar werknemers uit haar handtas gestolen heeft en dat ze het ook op camera hebben om dat te bevestigen. De manager moet het beschuldigd meisje naar een kamertje vanachter brengen, vragen stellen, ze krijgt dan de keuze om of wel haar manager haar te laten fouilleren of naar de gevangenis gaan wat dan een hele avond lang zou duren. De man aan de telefoon beweerd ook dat de politie bij haar thuis zit en daarom niet direct naar hun fast food restaurant kan afkomen, ookal is het politiekantoor er niet ver vandaan. Het meisje moet naakt in de kamer blijven wachten (ze heeft van haar baas wel een short gekregen om ondertussen aan te doen) en haar manager moet haar kleren in een zak steken en in haar eigen auto leggen zonder die op slot te doen zodat de politie dat zogezegd zou kunnen controleren voordat ze binnen zouden komen. Het is druk dus de manager moet ondertussen verder werken en om een lang verhaal kort te maken is er uiteindelijk een man (die daar niet werkt) die toezicht houdt op het meisje. De nepflik aan de telefoon zegt aan de man dat het meisje haar schort moet uitdoen en voorover buigen en zelf jumping jacks moet doen zodat de man kan zien of ze ergens wat geld verborgen houdt. Het meisje is zeer twijfelachtig en moet dus ook gestraft worden, ze moet daarom een spanking van de man krijgen en om de goede man, die toch alleen maar zijn plicht doet, te bedanken en belonen moet ze hem vervolgens ook pijpen.

 

Link naar reactie

Gissteren Mortal Kombat: Annihilation nog eens gezien. Man, wat kunnen jeugdige ogen een film verkleuren.

Ik zeg niet vaak dat een film echt slecht is en geen 'redeeming' qualities heeft. Maar bij deze doe ik het toch...

Rotslecht en geen 'redeeming' qualities...

James Remar en Talisa Soto, toch 2 redeeming qualities dacht ik zo... :)

Link naar reactie

Het is weer die tijd van de maand...

 

Versus [DVD]

Splinter [DVD]

Black Snake Moan [DVD]

Guilty of Romance [blu-ray]

Black Death [blu-ray] [2010]

H.P. Lovecraft's Necronomicon - Book of the Dead (Uncut)

Rubber [blu-ray]

Spaced - Definitive Collectors' Edition [DVD]

Rogue [blu-ray]

Fido [DVD]

Bride Of The Monster [DVD]

Kiss Kiss Bang Bang [blu-ray]

The Deaths of Ian Stone [DVD]

The Children [DVD]

Blood River [DVD]

Cold Prey 2 - Resurrection [DVD]

Dracula - Pages From A Virgin's Diary [DVD]

I Saw the Devil [blu-ray]

Hatchet 2 [DVD]

Feast II - Sloppy Seconds [DVD]

Dying Breed [DVD]

Dead & Breakfast [DVD]

Feast III - the Happy Finish [DVD]

Nude Nuns With Big Guns [blu-ray]

Haywire [blu-ray]

Fast Times At Ridgemont High [blu-ray]

Trick 'r Treat [DVD]

Inbred [DVD]

Borderland [DVD]

Hatchet [DVD]

Ed Wood [DVD]

Grr. Argh.

Link naar reactie

Hoe kon ik een film met volgende premisse niet kopen, Lav...

 

Upon taking her vows to become a nun, Sister Sarah is abused, brainwashed and drugged into submission by the corrupt clergy. On the verge of death from a lethal dose of drugs, Sister Sarah receives a message from GOD telling her to take vengeance on all those who did her wrong. Armed with God's will and an arsenal of big guns, she dispenses Judgment Day on her former tormentors. When the church hires the merciless motorcycle gang the "Los Muertos" to track down and kill her they soon realize that this SISTER IS ONE BAD MOTHER.

Grr. Argh.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...