Ga naar inhoud

Film Thread: Hanzo The Celluloid Slicer


Recommended Posts

De laaste paar dagen gekeken naar de sequels op FEAST.

Delen 2 en 3 zijn minder goed gemaakt, maar ik apprecieerde wel de anarchistische 'destroy' mentaliteit van die films.

Die wil om te spelen met verwachtingen en die dan heel erg snel op te blazen.

Het maakt de films erg leuk om naar te kijken, lekker trashy op een grappige manier.

 

feast2_0.jpg

 

Tiens, dat ga ik ook eens moeten huren. Die foto doet me denken aan Tokyo Gore Police. :)

Link naar reactie

Ik heb eindelijk There Will Be Blood gezien, en donnie ik vind dat Daniel Day-Lewis daar echt heel goed in acteert.

 

Lavke, ik had dat ook gezegd, hé... (ik heb vooral problemen met Spielberg). Ik vind hem wel overroepen, iemand zoals Ryan Gosling is bv veeeeeeeeeeeeeeeel beter.

There will be blood is een ongelooflijk sterke film, inderdaad.

Grr. Argh.

Link naar reactie

Jah! Ik moet die dringend eens opnieuw zien. Ik zag die indertijd in hetzelfde weekend als No Country for old Men, net ervoor eigenlijk. Misschien is het daardoor dat ik die laatste niet zo goed vond (serieus overroepen vond ik die toen) (laat het zuchten een aanvang nemen). :P

Ik zal beide binnenkort nog eens huren. :)

Maar niet in hetzelfde weekend.

Link naar reactie

Gisteren KISS KISS BANG BANG nog eens gezien. De laatste keer dat ik die zag was in de cinema, maar toen vond ik er niet veel aan. Deze keer genoot ik er al meer van, erg speciaal is hij niet, maar wel genietbaar.

 

Ook BLACK DEATH van Christopher Smith (Creep, Severance, Triangle) bekeken. Het verwondert mij echt dat Smith niet meer bekendheid geniet, want die man maakt echt goede films. Triangle vind ik zijn beste, maar Black Death is ook niet slecht. De titel verwijst uiteraard naar de pest en behandelt ook het soort hysterie waar de christenen zo goed in waren: 'burn the witch!'. De film is heel wat genuanceerder dan je zou verwachten, want ook het heidense personage van Carice Van Houten (die met haar licht hollandse accent niet echt past tussen al die Britten) manipuleert mensen.

Sean Bean heeft blijkbaar een kortingskaart op films die zich in Middeleeuwse werelden afspelen. Zou die man dat nooit beu worden om zo getypecast te worden?

 

En waarom moet hij ook altijd sterven? Het zou leuk zijn dat hij eens het einde van de film overleeft...

 

Grr. Argh.

Link naar reactie

Mijn gebeden zijn gehoord, in april presenteert Cinema Nova de nieuwste worp van de makers van Gerda '85, een van de meest intrigerende Belgische films van het afgelopen decennia. Die nieuwe worp heet Fat Cat, een poesje naar mijn bek.

En alsof dat nog niet genoeg is stellen ze er ook de laatste prent van een van mijn favoriete regisseurs voor: Surviving Life van Svankmajer. Die zag ik ondertussen wel al op dvd aangezien ik niet kon wachten tot deze (erg late) release in de zalen.

Mijn dag is weer goed...

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

Dit weekend een heleboel films gezien. Twee zijn er me bijgebleven:

 

1. The Gruesome Twosome van Herschell Gordon Lewis ofte the pope of gore. De film is zo slecht dat hij weer goed wordt!

 

2. Up in the air van Jason Reitman. Deze gast maakte al Thank you for smoking, Juno, alletwee ongelooflijk goede films. Daarna kwam dus deze film met George Clooney, niet bepaald een uplifting film, maar hij blijft wel door je hoofd spoken. De laatste worp van Reitman Young Adult zag ik al eerder en die was ook redelijk deprimerend (maar dan op een goede manier). Net als ALexander Payne is Reitman een regisseur die binnen het systeem fantastische films maakt, die nog volledig focussen op mensen.

Grr. Argh.

Link naar reactie

besteld:

 

The Cyborg (Park Chan Wook)

JSA (Park Chan-Wook)

Dead Snow

Dance of the Dead

Wasting Away

Outpost 2

The Devil's Child

Combat Shock

Invasion of the Body Snatchers (1956 én 1978)

American Mary

The Rocky Horror Picture Show

Shock Treatment

Cold Prey

The Pledge

The Nines

Holy Motors

Slaughter High

Punishment Park

Down Terrace

Dredd

Charlie Brooker's Black Mirror

Dellamorte Dellamore

Grr. Argh.

Link naar reactie

Ge zijt precies ook nie veel gewend hé. Er mogen dan veel forumgangers opdraven in human interest-programma's over verzamelwoede. Bij al dat dvd-gekoop, waar ik ook lustig aan mee doe, moet ik denken aan een scene uit de strip 'De Killer' waarin hij smakelijk lacht met al die sukkels die geld uitgeven aan dvd's.

 

Ik heb me ook recentelijk bij het stelletje onbenullen gevoegd. De afgelopen maand meer DVDs gekocht dan in de de volledige drie jaar daarvoor. En nee ik ben beslist niet van plan het daarbij te laten. Alleen films kopen. Daar doe ik niet aan. Er zijn een paar films die ik nog wel op DVD wil hebben maar dan koop ik eens zo'n mooie special edition met voor drie weken aan bonus features erop. Maar gewoon theatrical versions van films kopen. Nee daarvoor zijn ze voor mij niet belangrijk genoeg. Dan koop ik liever een seizoensbox van één of andere tv-serie. Beleef ik persoonlijk toch meer aan. Maar ik ga dan wel een paar keer per jaar naar de bioscoop en ik loop zo nu en dan eens bij de videotheek binnen. Helemaal geen films kijken zou ik ook niet kunnen. Het is alleen voor mij geen verzamelobject. Niet zoals strips boeken en (sinds kort) tv-series. Maar dat is mijn mening he.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Ge zijt precies ook nie veel gewend hé. Er mogen dan veel forumgangers opdraven in human interest-programma's over verzamelwoede. Bij al dat dvd-gekoop, waar ik ook lustig aan mee doe, moet ik denken aan een scene uit de strip 'De Killer' waarin hij smakelijk lacht met al die sukkels die geld uitgeven aan dvd's.

 

Ik ben niet interessant genoeg om het lijdend onderwerp te zijn van zo'n human-interest programma. Mocht het nu nog Roland Lommé van Staaaaaaarrrrrr zijn ipv Paul... :D

Tja, verzamelwoede... Laat mij daar aan toevoegen dat ik die films koop om naar te kijken en niet alleen om te hebben. Lijkt logisch, maar ik zie nog altijd een verschil tussen verzamelaars en liefhebbers (de lezers of kijkers dus). Daar hebben we echter reeds over gediscussieerd (en dat gaan we hier niet opnieuw doen!).

Grr. Argh.

Link naar reactie

We lopen er niet allemaal met geitenwollensokken rond, ik zou zeggen probeer het eens en dan kan je zelf oordelen en het varieert natuurlijk van lezing tot lezing maar volgens mij zou het wel voor iedereen toegankelijk moeten zijn

 

Ik was een smiley vergeten zetten achter mijn opmerking.

Ik zal er waarschijnlijk wel zijn, hopelijk zijn er nog mensen van mijn vergevorderde leeftijd... :D

Grr. Argh.

Link naar reactie

Een week later op dinsdag 26/03 kan je de film dan ook in de cinema zien (student: 3€, vergevorderde leeftijd: 6€). De cinema is niet super luxe of van uiterst hoge kwaliteit maar je moet de site (http://kaskcinema.be/) maar eens int oog houden, iedere maand is er minstens wel 1 film die ik graag op groot scherm terug zie. Op dinsdag 19/03 is er trouwens The Bad Sleep Well van Akira Kurosawa

Link naar reactie

Ik had al eens gekeken op de site. Ik zie dat ze Keyhole van Guy Maddin ook tonen, dat zie ik ook wel zitten.

The bad sleep wel heb ik al op DVD, zodus...

 

Nu iets totaal anders...

Gisteren Hatchet gezien. Lekkere, moderne (2006), maar ook erg old-school slasher.

T&A, overdreven gore, Robert Englund (Freddy Krueger dus), Kane Hodder (dé Jason uit de Friday The 13th franchise), meer hoeft dat soms niet te zijn.

Vanavond ga ik, naast enkele afleveringen Game of Thrones seizoen 2, naar het vervolg kijken met Danielle Harris , die iedereen uiteraard kent als het nichtje van Michael Myers uit Halloween 4 en 5 (toen was ze nog heel jong), ze speelde ook mee in Halloween 2 (de Rob Zombie film).

 

Sara.jpg

Grr. Argh.

Link naar reactie

Ik had al eens gekeken op de site. Ik zie dat ze Keyhole van Guy Maddin ook tonen, dat zie ik ook wel zitten.

 

Die moet je zeker meepikken! Ik zag hem vorig jaar nog op het witte doek, en mij ontgoochelde Maddin in elk geval niet al vond ik zijn vorige langspeler Brand Upon the Brain toch intrigerender.

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

Wat voor jeugd heb jij gehad dat je ze niet kent? tssss...

:D :D :D :D :D

 

Een zonder horrorfilms. In mijn klas keken alle populaire mensen horror films en met name degene die mij het leven zuur maakten dus ik besloot nooit maar dan ook nooit een horror film te kijken zolang ik op die ellendige school zat. Trouwens ik ben nog steeds vrij jeugdig tenzij je met jeugd alleen onder de 18 bedoeld.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...