Ga naar inhoud

Film Thread: Hanzo The Celluloid Slicer


Recommended Posts

Tot gisteravond was Jackie Brown mijn favoriete Tarantino film. Lees niet : ZIJN beste film, ik waag me niet aan zo‘n uitspraken, maar dus wel : MIJN favoriet. :)

 

Maar sinds gisteravond is het dus : Django Unchained.

 

Een zeer goed begin van mijn collectie western films, waar ik nu eindelijk hoop mee begonnen te zijn... :)

Link naar reactie
Ah, blij om te horen dat je Django Unchained zo goed vond!!

 

Tweede review nav deel 3 van mijn zombiespecial: Return of the Living Dead van Dan O'Bannon (Alien).


 

Gekocht in Brugge:

 

Breaking Dawn part 2

Tango & Cash

Romeo & Juliet (Luhrmann)

Held Captive

A Perfect Getaway

Grr. Argh.

Link naar reactie

Ja, Django vond ik zeer goed :) en daar ben ik blij om want de twee vorige van T vond ik maar zo zo ;)

 

Tweede keer The Hobbit gezien. Altijd een voordeel om iets twee keer te bekijken (of te lezen), de verwachtingen zijn weg, en dan zie je wat het echt is, en The Hobbit is een goeie film, moet ik nu ook toegeven. Die enkele mindere scènes wegen niet op tegen de vele prachtige stukken in de film.

Misschien moet ik me de langere versie toch maar aanschaffen, binnen enkele maanden ;)

Link naar reactie

Event Horizon; hmmm ik weet niet goed waar ik moet beginnen. Ik zal het gewoon kort houden en zeggen dat ik hem echt heel slecht vond.

 

The Great Gatsby; ik vind het vreemd dat de film zo'n lage score krijgt op rottentomatoes. Ik heb zelf het boek nooit gelezen dus kan niets zeggen of het nu een goede adaptatie of niet, ik heb er in ieder geval erg van genoten. Naast de typische cliché's die hier en daar aan de oppervlakte kwamen is één van de weinige opmerkingen die ik heb dat Daisy iets meer uitgewerkt mocht zijn. Voorlopig komt ze oppervlakkig in beeld, je voelt dat er meer achter haar schuilt en dat er fundamentele verschillen zijn tussen haar en Gatsby maar dat wordt niet hard uitgewerkt in de film

 

Bvb wanneer Gatsby aan Daisy vraagt om aan haar man te zeggen dat ze nooit van haar gehouden heeft lukt dit niet maar we worden nooit genoeg meegegaan in haar gedachtegang om haar goed genoeg te kunnen begrijpen en mee te leven waardoor het vrij vreemd en zelfs vrij oppervlakkig aanvoelt.

 

Enfin, dat gevoel had ik toch, donnie zal me hoogstwaarschijnlijk tegen spreken.

Ik wist eerlijk gezegd niet goed wat ik moest verwachten en was aangenaam verrast, zeker een aanrader al ben ik nu toch voornamelijk geïnteresseerd geraakt in het boek, Gatsby lijkt me een heel boeiend personage.

Link naar reactie

Event Horizon; hmmm ik weet niet goed waar ik moet beginnen. Ik zal het gewoon kort houden en zeggen dat ik hem echt heel slecht vond.

 

The Great Gatsby; ik vind het vreemd dat de film zo'n lage score krijgt op rottentomatoes. Ik heb zelf het boek nooit gelezen dus kan niets zeggen of het nu een goede adaptatie of niet, ik heb er in ieder geval erg van genoten. Naast de typische cliché's die hier en daar aan de oppervlakte kwamen is één van de weinige opmerkingen die ik heb dat Daisy iets meer uitgewerkt mocht zijn. Voorlopig komt ze oppervlakkig in beeld, je voelt dat er meer achter haar schuilt en dat er fundamentele verschillen zijn tussen haar en Gatsby maar dat wordt niet hard uitgewerkt in de film

 

Bvb wanneer Gatsby aan Daisy vraagt om aan haar man te zeggen dat ze nooit van haar gehouden heeft lukt dit niet maar we worden nooit genoeg meegegaan in haar gedachtegang om haar goed genoeg te kunnen begrijpen en mee te leven waardoor het vrij vreemd en zelfs vrij oppervlakkig aanvoelt.

 

Enfin, dat gevoel had ik toch, donnie zal me hoogstwaarschijnlijk tegen spreken.

Ik wist eerlijk gezegd niet goed wat ik moest verwachten en was aangenaam verrast, zeker een aanrader al ben ik nu toch voornamelijk geïnteresseerd geraakt in het boek, Gatsby lijkt me een heel boeiend personage.

Ola, ola, spreek ik altijd alles en iedereen tegen?

 

Ik ga je wel tegenspreken als het gaat om Event Horizon. Allesbehalve een meesterwerk, maar ik vind dat wel een goede film. Zeker voor Paul WS Anderson.

 

Wat Daisy betreft, begrijp ik je volledig.

Ik moet wel zeggen dat haar stilzwijgen eigenlijk antwoord genoeg is, tot de bewuste hotelkamerscène waar ze het expliciet maakt. Nu ga ik wel akkoord met je wat Daisy betreft, maar (en nu moet ik diep in mijn geheugen graven dus misschien beeld ik het me in) ik dacht dat dat in het boek ook al zo was. Ze wordt te weinig gebruikt (zelfs los van het feit dat ik sowieso meer Carey Mulligan had gewild).

 

Het is al een tijdje geleden dat ik het boek las, maar ik meen me wel te herinneren dat je daar nog meer tussen de lijnen moest lezen. Dat wat je las, niet het echte verhaal is (of zoiets...). In de film is dat dus ook zo, maar in mindere mate. Dit is leuk omdat je enerzijds geprikkeld wordt, maar je je ook niet idioot voelt omdat je het niet door kan hebben.

Er zitten wel meer van die dingen in de film. Een zinnetje dialoog dat terloops aangewendt wordt temidden van alle 'fanfare' en uiterst belangrijk blijkt te zijn om de personages en hu beweegredenen te begrijpen.

 

Ik zat compleet in die film, fantastisch.

Grr. Argh.

Link naar reactie

Event Horizon, waar is de tijd.  'k Kan me de film zelf niet zo geweldig goed meer inbeelden, maar toen ik hem destijds in de cinema zag, was ik er wel weg van meen ik me te herinneren.  Maar smaken veranderen vermoed ik.

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

hehe Donnie, ik ga er vrij automatisch van uit dat er een punt ging zijn waar we van mening zouden verschillen en aangezien mijn kritiek met Carey Mulligan te maken had ging ik ervan uit dat het waarschijnlijk wel dat zou zijn :e012: 
Het probleem dat ik met Event Horizon heb is dat er zoveel potentiele goede concepten in begin langzaamaan aan bod kwamen maar die al eerder in andere films véél beter uitgewerkt zijn, wat er uiteindelijk van Event Horizon overblijft is een fletse hutsepot die niemand meesleurt. Ik vond het een ongelooflijk passieve film en helemaal niet intrigerend.

 

Ik zag in de cinema ook een trailer voor Gravity, die heeft mijn interesse al zeker te pakken, ik weet nog dat ik er vroeger zo veel nachtmerries over had.

Link naar reactie

Tja, Carey Mulligan deed het fantastisch goed, alleen was het personage wat minder. Ik kan heus nog objectief zijn, hoor! I'm offended... ;)

 

JJJJJJAAAAAAAAAAA, Gravity!!!!!!!! :cheerf2:  :cheerf2:  :cheerf2:

Ik heb daar nog altijd nachtmerries over. De ruimte spreekt me ongelooflijk aan, maar daar word ik niet goed van. Zie ook dat filmpje van diene gast met die geschifte skydive. Ik krijg nog altijd rillingen als ik er aan denk.

Ik vraag me af hoe Gravity interessant gaat blijven (het is Cuaron, dus ik twijfel er geen moment aan dat het goed gaat zijn, maar hoe?). Een 'huis clos' in een zee van ruimte, wat een premisse. 

Grr. Argh.

Link naar reactie

Een beetje een kromme zin, mijn handen zetten soms niet alle gedachten in mijn brein om.

 

De ruimte dat is iets mythisch voor mij, moeilijk om uit te leggen. Van een ongelooflijke schoonheid, uiterst interessant op wetenschappelijk vlak (je hoeft maar gewoon aan Jupiter denken, een gasbol, grote zwaartekracht, stormen),...

Toch is het ook heel angstaanjagend, de ruimte is de meest 'onherbergzame' plaats die ik me kan voorstellen. Zeker rekening houdend met onze technologisch niveau. Wij gaan letterlijk met rammelbakken de ruimte, doen dan wat ruimtewandelingen waar een laagje stof ons moet beschermen van het vacuum en het (bijna) absolute vriespunt. Eén verkeerde beweging en je bent onherroepelijk verloren. Daarom dat die Gravity mij ook zo aanspreekt... Enerzijds fascinerend en anderzijds angstaanjagend.

Grr. Argh.

Link naar reactie

Een beetje een kromme zin, mijn handen zetten soms niet alle gedachten in mijn brein om.

 

De ruimte dat is iets mythisch voor mij, moeilijk om uit te leggen. Van een ongelooflijke schoonheid, uiterst interessant op wetenschappelijk vlak (je hoeft maar gewoon aan Jupiter denken, een gasbol, grote zwaartekracht, stormen),...

Toch is het ook heel angstaanjagend, de ruimte is de meest 'onherbergzame' plaats die ik me kan voorstellen. Zeker rekening houdend met onze technologisch niveau. Wij gaan letterlijk met rammelbakken de ruimte, doen dan wat ruimtewandelingen waar een laagje stof ons moet beschermen van het vacuum en het (bijna) absolute vriespunt. Eén verkeerde beweging en je bent onherroepelijk verloren. Daarom dat die Gravity mij ook zo aanspreekt... Enerzijds fascinerend en anderzijds angstaanjagend.

 

Ik ken het gevoel maar het is niet enkel dat gevaar, de ruimte is echt overweldigend. Als moderne westerse mens lijken concepten zoals eeuwigheid en oneindig allemaal mooi maar kunnen we die niet echt een vat op krijgen, als je dan geconfronteerd wordt met de ruimte lijk je volgens mij zo nietig en klein.

 

Ik had maandag ook in de cinema de poster van only god forgives gezien, ik had nog niets van trailer ofzo gezien maar de regisseur en acteur alleen al spreken me genoeg aan om die film direct op mijn to-watch lijstje te zetten :)

Link naar reactie

In de Focus krijgt hij 5 sterretjes, da's niet minnetjes.

 

Niet dat ik daar zoveel om geef, maar 't kan al eens een aanduiding zijn.  5 sterretjes voor een film waar ik echt van moest balen, dat zou de eerste keer zijn. ;)

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

Heb me zonet UPSTREAM COLOR, de nieuwe van Shane Carruth (Primer) besteld.

Aangezien het om self-distribution gaat, moet je wat "truken" uithalen.

 

Je kan de BR/DVD combo bestellen via de website zelf, maar ik heb er voor gekozen om dat te doen via amazon.com. Ik heb daar immers al een account.

Bovendien hebben ze nu iets heel handig voor de douanekosten. Als je een bepaalde keuze maakt voor de shipping, dan wordt er automatisch een bedrag ingecalculeerd voor de douanekosten. Blijkt de kost hoger te zijn, dan neemt amazon het verschil op zich. Is de kost lager dan krijg je dat teruggestort. Er wordt een agent aangesteld die alles voor jou regelt. Eens zien hoe dat in de praktijk uitdraait...

 

 

When AmazonGlobal products are shipped to eligible countries, an estimate of the Import Fees will be levied on the items in your order for shipment to countries outside of the U.S. With your authorization, these funds are used by the carrier or another agent to pay the Import Fees on your behalf (or the recipient's behalf) to the appropriate authorities of the destination country ("Import Fees Deposit"). The payment of import fees is the responsibility of the importer and is levied based on the laws of the country into which the products are being shipped.

 

The Import Fees Deposit is an estimation of the taxes and duties that may apply and isn't an actual calculation. Customs regulations and tax rates applicable to certain goods may change between the date the taxes and duties were estimated and the applicable taxes and duties on the date of import into the destination country. The duty or tax rate is often determined by the classification of a good, which varies by country and region.

 

For AmazonGlobal items, you won't be charged additional fees if the actual Import Fees exceed the Import Fees Deposit we estimated. For items sold by Amazon Marketplace sellers, please check the seller's policies.

 

If the actual Import Fees (paid by the carrier on behalf of the recipient to the customs and tax authorities of the destination country) are less than the Import Fees Deposit collected by us on your behalf, you'll automatically be refunded the difference to the payment method you used for the order. You'll receive a notification e-mail confirming the amount of the refund. The process takes 60 days from the shipment date.

 

Note: The above terms also apply to the shipment of any replacement product that might be shipped if there's a problem with the original shipment. If you return a product to us, you'll be the exporter from the original shipping destination responsible for compliance with all export laws of that country. Title and risk of loss transfer to us upon receipt at our fulfillment centers.

Grr. Argh.

Link naar reactie

Heb me zonet UPSTREAM COLOR, de nieuwe van Shane Carruth (Primer) besteld.

Aangezien het om self-distribution gaat, moet je wat "truken" uithalen.

 

Je kan de BR/DVD combo bestellen via de website zelf, maar ik heb er voor gekozen om dat te doen via amazon.com. Ik heb daar immers al een account.

Bovendien hebben ze nu iets heel handig voor de douanekosten. Als je een bepaalde keuze maakt voor de shipping, dan wordt er automatisch een bedrag ingecalculeerd voor de douanekosten. Blijkt de kost hoger te zijn, dan neemt amazon het verschil op zich. Is de kost lager dan krijg je dat teruggestort. Er wordt een agent aangesteld die alles voor jou regelt. Eens zien hoe dat in de praktijk uitdraait...

 

Onlangs wat problemen gehad met de douane...interessant documentje: http://fiscus.fgov.be/interfdanl/nl/citizens/files/bpost.pdf

Als je BR/DVD minder dan 22 euro kost, moet je niets betalen, houdt amazon.com daarmee rekening?

Hou er wel rekening mee dat verzendingskosten ook mee tellen...the basterds!

Link naar reactie

Onlangs wat problemen gehad met de douane...interessant documentje: http://fiscus.fgov.be/interfdanl/nl/citizens/files/bpost.pdf

Als je BR/DVD minder dan 22 euro kost, moet je niets betalen, houdt amazon.com daarmee rekening?

Hou er wel rekening mee dat verzendingskosten ook mee tellen...the basterds!

 

Ja, amazon houdt daar rekening mee. Dat van 22 euro dat wist ik, ik wou echter geen maand wachten op die BR...

Grr. Argh.

Link naar reactie

Hebben jullie vaker last met douanekosten voor dvd's?  Ik heb tot op heden nog nooit last gehad bij het bestellen van cd's, lp's, dvd's of boeken.  Die komen er steeds zonder problemen door... maar oh wee als ik iets anders bestel dan dat, dan hebben ze me gegarandeerd te pakken.  'k Blijf het gek vinden dat dit bij mij tot op heden zo'n "strikte scheiding" lijkt te zijn... is dat nu echt puur toeval?

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

Hebben jullie vaker last met douanekosten voor dvd's?  Ik heb tot op heden nog nooit last gehad bij het bestellen van cd's, lp's, dvd's of boeken.  Die komen er steeds zonder problemen door... maar oh wee als ik iets anders bestel dan dat, dan hebben ze me gegarandeerd te pakken.  'k Blijf het gek vinden dat dit bij mij tot op heden zo'n "strikte scheiding" lijkt te zijn... is dat nu echt puur toeval?

Als het briefpost is gaat het meestal ongestoord door. Paketten heb ik altijd met douanekosten binnengekregen.

Link naar reactie

Oei, dan heb ik tot nu toe dus echt wel enorm veel geluk gehad???  Er zijn hier al behoorlijk wat pakketjes voor me toegekomen zonder douanekosten.  Toch maar oppassen naar de toekomst toe.

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

Fun, Don Jon, de nieuwe van JGL met Scarlet Johansson.

 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Ik ben juist thuis van ONLY GOD FORGIVES de nieuwe film van Nicholas Winding Refn.

 

Twee weken geleden zei ik nog dat Stoker één van de beste films van de laatste jaren was.

Only... is DE beste film van de laatste jaren. Deze film is de reden waarom ik van het medium hou en waarom er voor mij niets beters bestaat.

Only... is cinema op zijn puurst. Prachtige beelden, schitterende muziek en geluidsdesign. Amper dialogen, alles wat je moet weten hoor je niet, maar zie je.

Er is niet echt een verhaal, het draait om de personages. Personages die zoals in Drive geen echte mensen zijn, maar een vehikel voor menselijke eigenschappen die de kijker willen confronteren met zichzelf (ik weet niet hoe ik het beter onder woorden moet brengen).

 

Terwijl ik naar de film zat te kijken besefte ik iets wat ik al aanvoelde bij Drive. Refn is de meest opwindende en geniale regisseur sinds heel lang en hij heeft Aronofsky van de nr 1 plaats gestoten van favoriete regisseurs.

 

Het spijtige is dat er nog maar weinige mensen echte cinema herkennen en appreciëren. Bewijs: 7 man in mijn zaal, waarvan er dan nog twee de zaal verlieten (fuck you, trouwens) een half uur in de film. Het is erg gesteld met deze wereld.

Grr. Argh.

Link naar reactie

Ik ben juist thuis van ONLY GOD FORGIVES de nieuwe film van Nicholas Winding Refn.

 

Twee weken geleden zei ik nog dat Stoker één van de beste films van de laatste jaren was.

Only... is DE beste film van de laatste jaren. Deze film is de reden waarom ik van het medium hou en waarom er voor mij niets beters bestaat.

Only... is cinema op zijn puurst. Prachtige beelden, schitterende muziek en geluidsdesign. Amper dialogen, alles wat je moet weten hoor je niet, maar zie je.

Er is niet echt een verhaal, het draait om de personages. Personages die zoals in Drive geen echte mensen zijn, maar een vehikel voor menselijke eigenschappen die de kijker willen confronteren met zichzelf (ik weet niet hoe ik het beter onder woorden moet brengen).

 

Terwijl ik naar de film zat te kijken besefte ik iets wat ik al aanvoelde bij Drive. Refn is de meest opwindende en geniale regisseur sinds heel lang en hij heeft Aronofsky van de nr 1 plaats gestoten van favoriete regisseurs.

 

Het spijtige is dat er nog maar weinige mensen echte cinema herkennen en appreciëren. Bewijs: 7 man in mijn zaal, waarvan er dan nog twee de zaal verlieten (fuck you, trouwens) een half uur in de film. Het is erg gesteld met deze wereld.

 

Klopt niet echt, moet er nog eens over nadenken...

Grr. Argh.

Link naar reactie

Ik ben juist thuis van ONLY GOD FORGIVES de nieuwe film van Nicholas Winding Refn.

 

Twee weken geleden zei ik nog dat Stoker één van de beste films van de laatste jaren was.

Only... is DE beste film van de laatste jaren. Deze film is de reden waarom ik van het medium hou en waarom er voor mij niets beters bestaat.

Only... is cinema op zijn puurst. Prachtige beelden, schitterende muziek en geluidsdesign. Amper dialogen, alles wat je moet weten hoor je niet, maar zie je.

Er is niet echt een verhaal, het draait om de personages. Personages die zoals in Drive geen echte mensen zijn, maar een vehikel voor menselijke eigenschappen die de kijker willen confronteren met zichzelf (ik weet niet hoe ik het beter onder woorden moet brengen).

 

Terwijl ik naar de film zat te kijken besefte ik iets wat ik al aanvoelde bij Drive. Refn is de meest opwindende en geniale regisseur sinds heel lang en hij heeft Aronofsky van de nr 1 plaats gestoten van favoriete regisseurs.

 

Het spijtige is dat er nog maar weinige mensen echte cinema herkennen en appreciëren. Bewijs: 7 man in mijn zaal, waarvan er dan nog twee de zaal verlieten (fuck you, trouwens) een half uur in de film. Het is erg gesteld met deze wereld.

 

 

Klopt niet echt, moet er nog eens over nadenken...

Dit is wat ik bedoel:

http://www.guardian.co.uk/film/video/2013/may/23/only-god-forgives-nicolas-winding-refn-video-interview

 

Die opmerking over het feit dat je dit als een fantastische (supernatural, superhero) film kan zien, is ook erg hoe ik het aanvoel. De film is hypergestyleerd op alle vlakken en heeft niets met de werkelijkheid te maken. Het is een ECHT epische film en Refn heeft geen fake battles nodig zoals in Troy, Lord of the Rings en consoorten om dat epische gevoel te creeëren. Dit is echt een strijd tussen titanen, of eerder een god die werkelijk wraakzuchtig is tov zijn onderdanen.

 

Ja, de film blijft me bezighouden...

Grr. Argh.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...