Ga naar inhoud

Tussendoortjes (Opgepast: Mogelijk Bloot)


Cederzo

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
Gast Kameraad Mauser

De eerste fase van het schilderij, die had je al eens gepost dacht ik, gebouwen in het blauw die het achterplan vormden, met dikke gele lijnen die iets van wegsignalistaie zouden kunnen voorstellen. Op zich was dat al een volwaardig werk.

Maar het meisje in de bus is ook gewoon geslaagd.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Ik heb er eerlijk gezegd geen idee van wat voor papier dat is, heb jaren geleden eens een rooftocht gedaan op het internet naar texturen en papieren om als digitale onderlaag te hebben, omdat ik niet graag op zo een wit computerscherm teken. Die kopjes hierboven zijn dus ook digitaal gemaakt. Maar het heeft inderdaad wel een handgeschepte look.

 

Verder wat er afgelopen tijd op de ezel stond.

 

faces_zpsvl175nvk.jpg

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Bezig aan m'n grootste schilderij op doek tot nu toe:

 

paint_trainstationweb_zpsil6lhou8.jpg

 

Ironisch genoeg ook het moeilijkst om een goeie foto van te maken. Hoe groter, hoe makkelijker dacht ik, maar ik moet zodanig achteruit dat ik er alsnog met moeite het detail in kan tonen als ik het geheel wil hebben. Ook nog veel weerspiegeling in de verf, maar soit, een impressie van het proces.

Link naar reactie

Op deze schets uitgekomen van 2014 tijdens het maken van een backup:

 

freemansketch2014_zpszzh6xz6q.jpg

 

En dan maar besloten om die alsnog af te werken. Eerste keer in lange tijd dat ik nog eens digitaal werk. Zijn er nog mensen bij wie Photoshop moeilijk doet in combinatie met windows 10? Mijn color picker heeft een vertraging, een soort lag als het ware, waardoor het niet fijn werken is.

 

freemanweb_zps7ryjqppm.jpg

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Thanks Air, zonnig maar koud is inderdaad waar ik voor ging.

 

Kristof, het is gebaseerd op deze foto:

 

lciteewebref_zps5kesryg5.jpg

 

Dusja de gebouwen zijn wel quasi letterlijk nageschilderd. De personages komen uit andere foto's. Ik vond de manier waarop het licht die boom raakte heel tof, maar de boom zelf er ook nog eens bij zou teveel geweest zijn leek me, dus die heb ik maar weggelaten. Ben nog steeds niet helemaal overtuigd van de plaatsing van de vrouw met haar blauwe sjaal, maar ga het voorlopig zo even laten bezinken.

Link naar reactie

Mooi.

 

Daar waar de vrouw met de oranje handtas loopt (of de vrouw met de rode muts op de foto), staat normaal een beeld van Erasmus.

 

Iedere zaterdag staat er op die exacte plaats een handelaar in 2de hands strips. 

 

Ook SSZ Gobelijn is juist om de hoek.

SSZ Het besloten land is slechts 2 minuutjes wandelen.

 

Leuke plek dus om te vereeuwigen als stripliefhebber. 

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie

Terechte opmerking Stuvio, was zelf ook al langer aan het twijfelen om daar wat te plaatsen. Bij deze is dat gebeurd. Heb er ook het standbeeld aan toegevoegd en nog wat kleinigheidjes aangepast.

ivo, ik begrijp wat je wil zeggen. Het warme licht is net wat me aansprak om het te schilderen in eerste instantie, maar dat heb ik misschien wat overdreven :) Ga het voorlopig even zo laten.

 

 

lcitee_web_zpskahbfemk.jpg

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...