Ga naar inhoud

Tussendoortjes (Opgepast: Mogelijk Bloot)


Cederzo

Recommended Posts

Gast Kameraad Mauser

Hmmm...instructie-video's over anatomisch tekenen...

1) Er is aangaande anatomisch tekenen best wel veel literatuur te vinden.
2) Op youtube is er reeds een hoop beeldmateriaal aangaande anatomisch tekenen.

Maar iedereen doet wat hij denkt te moeten doen en als DVD's over anatomisch tekenen daartoe behoren, zo zij het dan. :e005:
 

Link naar reactie

Heerlijk. Daar ga ik zodadelijk zijn zelfs. Wat is dat ding in het midden?

Als ik je werk probeer te analyseren, lijkt het me alsof je vooral bezig bent met de values van je kleuren en minder met penseelstrook, of vergis ik me daarin?

 

 

Dat ding in het midden gaat, als alles goed loopt, zo een kerstversieringsdecoratie worden.

Klopt ook ja, uiteindelijke penseelstrook hou ik me pas mee bezig als al de rest goed zit, is een soort van kers op de taart. Als ik al te vroeg met dikke klodders verf begin te werken, wordt het bij mij vaak een zootje.

 

Anderzijds is het ook gewoon moeilijk om een deftige foto te maken van een olieverfschilderij, die subtiliteiten komen nooit over op een computerscherm tenzij je er van een extreme hoek een close-up foto van maakt.

Heb het hier effe geprobeerd:

 

closeup_zpsgpwqsutk.jpg

Link naar reactie

Mja, 1000 euro voor vijf dagen  = 200 euro per dag; als je per uur begint te rekenen valt dat nog wel mee denk ik...

 

Wat het zo duur maakt is dat je daar dan nog je verblijf en maaltijden moet bijtellen. Kom je al heel gauw aan 1500 euro zonder al te gek te moeten doen. Als je dan ook nog eens onbetaald verlof moet nemen ervoor, moet het toch al echt de moeite zijn om het te rechtvaardigen. En dat weet je spijtig genoeg gewoon niet op voorhand. Heb er ook al vaak over getwijfeld, daar niet van.

 

Merci Panzer!

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Gast Kameraad Mauser
7 hours ago, Stuvio said:

Nee, voorlopig niet. Ik doe het erg graag. Al vond ik de acryl vandaag weer zweten en dan erger ik me dat'k geen propere lijnen kan maken en al.

Met acryl loont het om met een platte borstel - geen penseel - de zijkant te gebruiken van de haren om wat scherpere en rechte lijnen te schilderen.

Link naar reactie
19 uren geleden, Stuvio zei:

Ik ben nog eens door je hele draad gegaan en heb genoten van wat ik zag. 

6 jaar ben je nu bezig? Maar als ik zie wat je maakte toen je nog maar 2 jaar bezig was, dan denk ik dat'k beter kan stoppen :D

 

En hoeveel kostte dit koffertje?

 

 

 

Ja het zal nu zoiets zijn, ergens in 2011 begonnen. Maarja, ik was al mijn hele leven aan het tekenen voor ik begon te schilderen he, dat doet veel. En ook dadelijk vrij intensief gaan schilderen, 10 - 20 uur per week en meer.

 

Maar je moet je niet spiegelen aan anderen, zolang je er zelf plezier in hebt en je steekt er de nodige uren in om dingen op te steken en te oefenen, ga je 100% gegarandeerd vooruit. Zoals met alles, hoe meer tijd je eraan besteedt op een verstandige manier, hoe sneller je vooruitgaat.

 

Goh, hoeveel kostte dat ding ook weer, een 80 euro denk ik.. Is wel fijn om in de zomer buiten te gebruiken in het zonnetje.

 

 

En idd, platte borstels <3

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Dat moet je eens vragen aan Cederzo zelf.

Ik merk dat je als niet geregistreerde surfer posts niet meer kan zien op Conceptart.org.

Het is al een hele tijd geleden dat ik nog eens ingelogd was, blijkbaar is er wel een en ander aangaande de forumpolicy serieus veranderd, heb ik de indruk...

Zelf heb ik mijn account niet meer op Conceptart.

Link naar reactie
17 uren geleden, Cederzo zei:

Maar je moet je niet spiegelen aan anderen, zolang je er zelf plezier in hebt en je steekt er de nodige uren in om dingen op te steken en te oefenen, ga je 100% gegarandeerd vooruit.

Inderdaad. Ik heb ook vaak de neiging om mijzelf te vergelijken met anderen, maar dan zegt Stuvio mij dat ik dat niet mag doen. :P

Link naar reactie

Waar jij nog mee afkomt Mauser :P Dat kan goed 10 jaar geleden zijn. Ben eens gaan zien op conceptart.org, maar dat is inderdaad wel helemaal veranderd precies. Geen idee meer van wat mijn login was toen. Herinner me wel dat de site die ik toen gebruikte om afbeeldingen te uploaden ondertussen al een tijdje buiten dienst is en ik dus veel schetsen verloren ben van die vroege periode. (Mijn jonge zelf was te optimistisch om backups te maken...)

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Gast Kameraad Mauser
4 minutes ago, Kristof Berte said:

W.O.W.

 

Ik vind het meer aanleunen bij een striptekening dan met je gebruikelijke brushes. Fantastisch werk.

Hier en daar een penseel of pennetrekje erbij en het is inderdaad strip.

Link naar reactie
  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...