Ga naar inhoud

Tussendoortjes (Opgepast: Mogelijk Bloot)


Cederzo

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
Gast Kameraad Mauser

Klopt. Een hoop topschilders en illustratoren prijzen gouache om mee te werken. Zeker geen medium dat voorbehouden is voor kleine kinderen ofzo.

Aquarel werd in den beginne ook niet aanzien als een volwaardig medium, maar enkel als iets waarmee men vluchtige voorstudies maakte, alvorens dan te beginnen met "serieuze" olieverf.

Link naar reactie

PanzerOfTheApes, extra bedankt om Dave McKean aan te halen, ik kende die namelijk nog niet. Wat een straffe kerel, ben onmiddellijk op zoek gegaan naar meer van zijn werk.

 

En inderdaad, zeer ten onrechte die reputatie van plakkaatverf. Zo vreemd dat dit me zelfs op school altijd is afgedaan als het zwakke broertje. Toegegeven, aquarel is wel moeilijker omdat het zo onvergeeflijk is en een aparte manier van denken vereist. Misschien wel het moeilijkst van ze allemaal en toch de meest populaire.

Link naar reactie

Merk je veel verschil tussen acryl en plakaatverf? Ik heb met beiden nog maar weinig ervaring, maar ze lijken me toch erg gelijkaardig. Plakkaatverf neigt misschien nog wat meer naar aquarel, maar qua droogtijd zal dat toch niet (veel) langer zijn dan acryl. Als je graag groot werkt kan ik me wel voorstellen dat je eerder met acryl werkt.

Link naar reactie

Acryl droogt supersnel (wat soms ook een nadeel kan zijn - ik heb ooit een model afgedrukt op canvas en we hebben met 4 mensen (inclusief het model) haar moet instrijken met verf om de droogtijd te snel af te zijn), je kan onmiddellijk 'overschilderen'.

 

Nogmaals ik ben niet echt een schilder, en mijn leerkracht schilderen destijds had enkel oog voor olieverf. Plakkaatverf was dan meer voor reclametekenen.

It could be worse, it could be raining !

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Gast Kameraad Mauser

Die BMW is anders ook niet mis. Maar het schilderij mist wat suggestiviteit zoals je het wel hebt in de rest van je schilderijen. Het businterieur heeft zoiets dan al meer in zich.

Link naar reactie

Akkoord met Kristof, het lijken twee aparte dingen (auto en achtergrond). Volgens mij is er te weinig licht (contrast) op de gebouwen, bij de auto is dat overvloedig aanwezig (die glanst natuurlijk). De gebouwen zijn te vlak, de kleuren ervan 'dood'.

Maar los daarvan blijf je een getalenteerd schilder, proficiat. Mocht ik dit kunnen dan ging ik mijn covers schilderen  :e012:

It could be worse, it could be raining !

Link naar reactie

Acryl droogt supersnel (wat soms ook een nadeel kan zijn - ik heb ooit een model afgedrukt op canvas en we hebben met 4 mensen (inclusief het model) haar moet instrijken met verf om de droogtijd te snel af te zijn), je kan onmiddellijk 'overschilderen'.

 

Nogmaals ik ben niet echt een schilder, en mijn leerkracht schilderen destijds had enkel oog voor olieverf. Plakkaatverf was dan meer voor reclametekenen.

 

plakkaatverf 'lost weer op' als het opnieuw nat wordt - mijn acrylwerken mag je gewoon afwassen eens ze droog zijn (na een uur dus...) :)

(òÓ,)_\,,/

 

Schoonheid bestaat slechts bij de gratie van lelijkheid.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...