Cassavius Posted January 6, 2013 Share Posted January 6, 2013 Al jaren geen strips meer getekend en er uiteindelijk terug mee begonnen. Twee A3 aan elkaar gezet... Geëxperimenteer met lijnvoering niet zo geslaagd... En dit is ne verknipte A2... Hier zijn de lijndiktes iets beter...vond ik... Kritiek welkom...schiet vooral met scherp maar schiet wel juist... Quote Link to comment
retep Posted January 6, 2013 Share Posted January 6, 2013 Zweeft die kerel nu op een kussen ? Op het plaatje met de brug lijkt het net oftie op een kussen op stoelpootjs zit ! Quote Link to comment
Yncke Posted January 6, 2013 Share Posted January 6, 2013 Ik denk dat die stoelpootjes kwastjes aan het kussen zijn. Da's leuk gevonden, dat kussen. Familie van het vliegende tapijt? Quote yncke.be Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted January 6, 2013 Share Posted January 6, 2013 Eventueel een korte synopsis omtrent het verhaal? Quote Link to comment
retep Posted January 7, 2013 Share Posted January 7, 2013 Wat me opvalt is dat de achtergronden vrijwel niet worden uitgewerkt, die vliegdieren op de achtergrond dan weer wel..... Quote Link to comment
Safetyboy Posted January 7, 2013 Share Posted January 7, 2013 ik vind het wel iets hebben - wellicht zorgt de inkleuring van de achtergrond voor de uitwerking? Quote (òÓ,)_\,,/ Schoonheid bestaat slechts bij de gratie van lelijkheid. Link to comment
Skinny Posted January 7, 2013 Share Posted January 7, 2013 ik vind het wel iets hebben x2 Quote Link to comment
Poetzarelli Posted January 7, 2013 Share Posted January 7, 2013 De schaduwen onder het kussen staat telkens niet op een natuurlijke manier en geeft een verkeerde diepte. Voor de rest is het al goed, maar het is nog verre van zeer goed. Quote www.poetzarelli.be Link to comment
dirk (monsieur toupet) Posted January 7, 2013 Share Posted January 7, 2013 De tekeningen zijn zonder meer goed. Op bladschikking valt er wel wat aan te merken. Waarom dat inspringend 2e kader, waardoor je een deel van het hoofd vh meisje in het derde kader moet afsnijden? Je hebt nochtans ruimte zat om dat kader of de figuren anders te schikken. Waarom al die lege ruimte boven de figuren in het tweede kader (en het kleine tekstballonnetje plaats je dan nog buiten het kader)? In het algemeen heb ik de indruk dat enkele kaders meer op die eerste pagina niet hadden misstaan. En het geheel van de pagina geeft mij een te statische indruk. Op p 2 gaat het hoofd v het reptiel bijna verloren achter de paal op de voorgrond. Mooi als je een deel v d figuur laat verdwijnen achter een object op de achtergrond, maar dan zou kiezen voor een deel van het lijf of zo. Quote Link to comment
Cassavius Posted January 7, 2013 Author Share Posted January 7, 2013 Zweeft die kerel nu op een kussen ? Op het plaatje met de brug lijkt het net oftie op een kussen op stoelpootjs zit ! Dat zijn kwasten. Het lijkt niet los te komen van de grond omdat ik de schaduw die het geheel werpt verknoeide. Quote Link to comment
Cassavius Posted January 7, 2013 Author Share Posted January 7, 2013 Ik denk dat die stoelpootjes kwastjes aan het kussen zijn. Da's leuk gevonden, dat kussen. Familie van het vliegende tapijt? Ze zijn nauw verwant. Het ging van leviterende monniken naar meditatie naar zitmatten en het eindigde bij zitkussen (met kwasten). Quote Link to comment
ivo Posted January 8, 2013 Share Posted January 8, 2013 Alles wat er op staat, vind ik goed, maar het contrast met de niet-uitgewerkte stukken is zeer groot... Dat wringt een beetje... Quote www.instagram.com/kreativosaurus - www.kreativosaurus.be Link to comment
Cassavius Posted January 8, 2013 Author Share Posted January 8, 2013 Wat me opvalt is dat de achtergronden vrijwel niet worden uitgewerkt, die vliegdieren op de achtergrond dan weer wel..... Het is de bedoeling om met kleur te werken. Bij vorige versies had ik de achtergrond té fijn uitgewerkt waardoor de dunste lijntjes verloren gingen bij het scannen. Quote Link to comment
Cassavius Posted January 8, 2013 Author Share Posted January 8, 2013 De schaduwen onder het kussen staat telkens niet op een natuurlijke manier en geeft een verkeerde diepte. Voor de rest is het al goed, maar het is nog verre van zeer goed. De schaduw van het kussen is inderdaad fout. 'k Heb zitten zoeken naar referentiefoto's maar 'k ben er niet uitgeraakt. Quote Link to comment
Lav Posted January 8, 2013 Share Posted January 8, 2013 Je hebt hier al veel echt goede bruikbare tips gekregen. Ivm de schaduw onder uw kussen, ik heb de indruk deze iets meer onder het kussen zelf moet komen. Wat ik soms doe is in potlood een pijltje tekenen vanwaar uw licht komt en dat helpt echt, zeker als met verschillende kaders en standpunten werkt. Buiten de puntjes die hier al eerder gezegd zijn vind ik het al wel heel tof, ik ben benieuwd naar meer Quote Lav A Fistful of Lines Link to comment
Cassavius Posted January 8, 2013 Author Share Posted January 8, 2013 De tekeningen zijn zonder meer goed. Op bladschikking valt er wel wat aan te merken. Waarom dat inspringend 2e kader, waardoor je een deel van het hoofd vh meisje in het derde kader moet afsnijden? Je hebt nochtans ruimte zat om dat kader of de figuren anders te schikken. Waarom al die lege ruimte boven de figuren in het tweede kader (en het kleine tekstballonnetje plaats je dan nog buiten het kader)? In het algemeen heb ik de indruk dat enkele kaders meer op die eerste pagina niet hadden misstaan. En het geheel van de pagina geeft mij een te statische indruk. Op p 2 gaat het hoofd v het reptiel bijna verloren achter de paal op de voorgrond. Mooi als je een deel v d figuur laat verdwijnen achter een object op de achtergrond, maar dan zou kiezen voor een deel van het lijf of zo. Pagina 1, in het eerste kader was bedoeld om de nadruk op desolaatheid te leggen en ook om de monotonie van de trektocht in 't algemeen. Tweede kader wou ik de gezichten van de personages in beeld brengen met een shoulder shot. Het botert niet goed tussen de twee en daarom houden ze altijd afstand. Derde kader was Fransien niet het onderwerp, de reiskoffer moest "in beeld" komen aangezien de magische symbolen herhaald worden op het Zweefkussen later op de gebeeldhouwde paal van de hangbrug. Met de tekstballonnetjes moet ik nog schuiven en een ander lettertype zoeken. Ik had het inderdaad anders kunnen oplossen door met meerdere kaders aandacht te trekken naar die elementen. Pagina 2, ik vond het koddig om de kop van dat lastdier vanachter de paal te laten piepen. Ook moest het meisje en het rijdier tussen het Zweefkussen en de gebeeldhouwde paal komen, weer om de wrijving tussen twee te benadrukken. Quote Link to comment
Cassavius Posted January 8, 2013 Author Share Posted January 8, 2013 Je hebt hier al veel echt goede bruikbare tips gekregen. Ivm de schaduw onder uw kussen, ik heb de indruk deze iets meer onder het kussen zelf moet komen. Wat ik soms doe is in potlood een pijltje tekenen vanwaar uw licht komt en dat helpt echt, zeker als met verschillende kaders en standpunten werkt. Buiten de puntjes die hier al eerder gezegd zijn vind ik het al wel heel tof, ik ben benieuwd naar meer Ik geraakte er niet uit. Ik ging er van uit dat de zon (éen zon, geen twee) hoog aan de hemel stond en dat de schaduwen vrij hard waren, maar de schaduwen kwamen dan op een sprietig gras terecht. En dan heb je nog de vervorming van een schaduw... Misschien een "kaartje" uittekenen van de omgeving en zo bepalen waar de zon zit, en waar de objecten zich bevinden? Quote Link to comment
Cassavius Posted January 13, 2013 Author Share Posted January 13, 2013 Ben alles aan 't herwerken... Quote Link to comment
moedars Posted January 13, 2013 Share Posted January 13, 2013 Ik ben vooral benieuwd hoe 't verder gaat . Quote http://www.facebook.com/moedars - like de pagina voor wekelijkse kwats op uw online bord Link to comment
Lav Posted January 13, 2013 Share Posted January 13, 2013 Ik vind het al beter, de tekeningen zelf in die twee kaders zien er naar mijn mening echt wel goed uit maar het kan misschien wel storend zijn voor sommigen dat de man op het kussen eerst voorop het meisje zweeft en daarna vlak naast haar en niet duidelijk herkenbaar is in de eerste kader. Ik denk niet dat je het hier persé moet aanpassen maar hou er eventueel rekening mee in de toekomst. Quote Lav A Fistful of Lines Link to comment
Cassavius Posted January 14, 2013 Author Share Posted January 14, 2013 Ik vind het al beter, de tekeningen zelf in die twee kaders zien er naar mijn mening echt wel goed uit maar het kan misschien wel storend zijn voor sommigen dat de man op het kussen eerst voorop het meisje zweeft en daarna vlak naast haar en niet duidelijk herkenbaar is in de eerste kader. Ik denk niet dat je het hier persé moet aanpassen maar hou er eventueel rekening mee in de toekomst. Inderdaad, de continuïteit is daar in de war...en de tong in de zadelriem zit ook fout... ...moet' effe omdraaien in Photoshop. Quote Link to comment
Yncke Posted March 7, 2013 Share Posted March 7, 2013 En en en? Waar blijft het vervolg? Quote yncke.be Link to comment
moedars Posted March 7, 2013 Share Posted March 7, 2013 En en en? Waar blijft het vervolg? +1 Quote http://www.facebook.com/moedars - like de pagina voor wekelijkse kwats op uw online bord Link to comment
Cassavius Posted March 9, 2013 Author Share Posted March 9, 2013 +1 En en en? Waar blijft het vervolg? Erh, 'k heb mij uiteindelijk een A3 printer aangeschaft en ik was aan 't experimenteren met allerlei papiersoorten en afdrukken in 50% of 25% cyaan, kwestie van minder tijd te verspillen als 'k het inkten verbrod. 'k Ben redelijk content van 't resultaat. Quote Link to comment
Yncke Posted March 10, 2013 Share Posted March 10, 2013 'k Ben redelijk content van 't resultaat. Dat kan ik goed geloven! Ik zou de 't wel gespiegeld hebben, zodat mijn blik die van het standbeeld volgt bij het bekijken van het landschap. Quote yncke.be Link to comment
Cassavius Posted March 10, 2013 Author Share Posted March 10, 2013 Dat kan ik goed geloven! Ik zou de 't wel gespiegeld hebben, zodat mijn blik die van het standbeeld volgt bij het bekijken van het landschap. Erh...ik heb te veel Chinese strips gelezen? Quote Link to comment
Cassavius Posted March 17, 2013 Author Share Posted March 17, 2013 Potlood voor een oud idee. Stomme auto wou maar niet lukken... Quote Link to comment
Lav Posted March 17, 2013 Share Posted March 17, 2013 ik vind de auto nochtans knap gedaan Quote Lav A Fistful of Lines Link to comment
Yncke Posted March 17, 2013 Share Posted March 17, 2013 ik vind de auto nochtans knap gedaan Vind ik ook. De ronde vormen zorgen dat 't mooi past temidden van die champignons in het decor. Quote yncke.be Link to comment
Skinny Posted March 21, 2013 Share Posted March 21, 2013 ik vind de auto nochtans knap gedaan x2 (en de rest ook ) Quote Link to comment
Cassavius Posted March 24, 2013 Author Share Posted March 24, 2013 Scenario word herschreven ('k had mezelf in een hoek geschreven) en ik inkt alleen nog op cyaan-afdrukken om te om de potloodtekening niet te verdisterweren. ('k heb uiteindelijk papiersoorten gevonden die mij aanstaan). Quote Link to comment
feli Posted March 24, 2013 Share Posted March 24, 2013 Ziet er goed uit. Ik vind de dino geweldig. Komt er later nog kleur over of blijft het zwart-wit? Quote Survivor of the big PC crash of 2014http://davidfelizardareal.tumblr.com/http://www.hallovaarwel.be/ Link to comment
Yncke Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 Ik ben vooral nieuwsgierig naar die ruïne in de achtergrond. verdisterweren Wat een pracht van een woord, die moet ik onthouden. Quote yncke.be Link to comment
Cassavius Posted March 25, 2013 Author Share Posted March 25, 2013 Ziet er goed uit. Ik vind de dino geweldig. Komt er later nog kleur over of blijft het zwart-wit? Vroeg of laat is het de bedoeling om in te kleuren. 'k Heb uiteindelijk een degelijke Intuos gekocht en die zijn te duur om niet te gebruiken. Quote Link to comment
Cassavius Posted March 25, 2013 Author Share Posted March 25, 2013 Ik ben vooral nieuwsgierig naar die ruïne in de achtergrond. Wat een pracht van een woord, die moet ik onthouden. 'k Heb wel een idee van wat er gaat gebeuren... 'k Ga de verteltekst als het "log" of "journaal" van het hoofdpersonage gebruiken. Da's wel effe wennen, maar dan moet ik niet met een alwetende verteller werken... Er is niks zo schoon als verbasterd Oudfrans Quote Link to comment
Cassavius Posted April 1, 2013 Author Share Posted April 1, 2013 De volledige pagina...heb nog moeite met de verteltekst... Quote Link to comment
Yncke Posted April 1, 2013 Share Posted April 1, 2013 De volledige pagina...heb nog moeite met de verteltekst... Moeite met wat de tekst moet zijn, of moeite met 'm erop te zetten? Quote yncke.be Link to comment
Cassavius Posted April 2, 2013 Author Share Posted April 2, 2013 Moeite met wat de tekst moet zijn, of moeite met 'm erop te zetten? Erop zetten zou geen probleem mogen zijn Het is vooral de schrijfstijl. Er staat ondertussen al iets concreter in de tekstverwerker, maar de oogleden wegen nogal zwaar...>B Quote Link to comment
Cassavius Posted April 7, 2013 Author Share Posted April 7, 2013 De verteltekst is min of meer in dagboekstijl vanuit Fran's standpunt. Ik heb liever strips (en films) die "tonen en niet vertellen" (indien mogelijk) en ik moest effe mijnen draai vinden. Quote Link to comment
Cassavius Posted April 7, 2013 Author Share Posted April 7, 2013 Meh, eerste strook tweede pagina herbegonnen... Quote Link to comment
Recommended Posts