Ga naar inhoud

Eeuwig Sneeuw - Yieha Young Talent Award


Recommended Posts

Ook 'Eeuwig Sneeuw' is geselecteerd voor de Yieha Young Talent Award. 'Eeuwig Sneeuw' is een graphic novel getekend door de griezelig getalenteerde Kevin Cuyt op scenario van mezelf.

 

Een man en een jongetje trekken door een desolaat sneeuwlandschap. Zijn ze broers? Vader en zoon? Ontvoerder en slachtoffer? Onderweg moeten ze het hoofd bieden aan ontbering en de verschillende gevaren die in dit groteske landschap op de loer liggen.

De twee hebben elkaar nodig om te overleven maar hoe meer het verhaal vordert, hoe duidelijker wordt dat er meer aan de hand is.

 

Jullie kunnen dus ook voor ons stemmen via deze link:

 

http://actiesyieha.be/youngtalentaward/

 

(Of voor een andere strip als je die beter vindt uiteraard.)

 

eeuwig_sneeuw_cover_def.jpg?w=960&h=1358

Link naar reactie

Dank aan allen!

 

Er is momenteel 1 uitgever die interesse heeft, gebaseerd op de synopsis en de tekenstijl van Kevin. Uitgevers baseren zich echter niet enkel daarop. Er zijn nog maar 2 (van de 20) hoofdstukken getekend en het script is nog niet af.

 

Met andere woorden: ik kan het script nog verpesten. :e002:

 

En er spelen ook nog andere dingen mee natuurlijk: is het iets dat zou aanslaan bij een voldoende groot publiek, wat zou het kosten om dit boek te laten drukken, enz...

 

Los daarvan: of het nu "zeker" uitgegeven wordt of niet, de geldprijs van 2.500 euro zou meer geld zijn dan we van een uitgave kunnen verwachten. Dus jullie stemmen zijn zeer belangrijk voor ons.

 

Als het boek er komt dan zou een verkoop van 1.000 exemplaren een bestseller betekenen. Dat is zowat het plafond voor graphic novels. Stel dat het boek 20 euro kost, dan komt er 20.000 euro binnen. Daarvan gaat 10% naar de auteurs. Dan hebben Kevin en ik dus 2.000 euro die we kunnen verdelen onder elkaar.

 

Hou jullie dus zeker niet in! :e005:

Link naar reactie

Dank aan allen!

 

Er is momenteel 1 uitgever die interesse heeft, gebaseerd op de synopsis en de tekenstijl van Kevin. Uitgevers baseren zich echter niet enkel daarop. Er zijn nog maar 2 (van de 20) hoofdstukken getekend en het script is nog niet af.

 

Met andere woorden: ik kan het script nog verpesten. :e002:

 

En er spelen ook nog andere dingen mee natuurlijk: is het iets dat zou aanslaan bij een voldoende groot publiek, wat zou het kosten om dit boek te laten drukken, enz...

 

Los daarvan: of het nu "zeker" uitgegeven wordt of niet, de geldprijs van 2.500 euro zou meer geld zijn dan we van een uitgave kunnen verwachten. Dus jullie stemmen zijn zeer belangrijk voor ons.

 

Als het boek er komt dan zou een verkoop van 1.000 exemplaren een bestseller betekenen. Dat is zowat het plafond voor graphic novels. Stel dat het boek 20 euro kost, dan komt er 20.000 euro binnen. Daarvan gaat 10% naar de auteurs. Dan hebben Kevin en ik dus 2.000 euro die we kunnen verdelen onder elkaar.

 

Hou jullie dus zeker niet in! :e005:

 

 

Super! :-) Ik ben fan!

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

 

 

 

 

 

Als het boek er komt dan zou een verkoop van 1.000 exemplaren een bestseller betekenen. Dat is zowat het plafond voor graphic novels.

Is dat iets dat als richtlijn kan genomen worden voor gans Europa bij het uitgeven van strips/graphic novels, of geldt dit enkel voor Belgie/Vlaanderen?

Link naar reactie

Dit geldt voor het Nederlandstalige taalgebied. Er zijn uitschieters zoals Brecht Evens, maar het gebeurt zelfs vaak dat een oplage van 1000 exemplaren (wat een vaak voorkomende oplage is) uitverkocht geraakt en dat de uitgever niet kan bijdrukken omdat dat financieel niet interessant is.

 

Let wel: Ik heb het hier over graphic novels, niet over reeksen als Suske & Wiske of Thorgal of zo.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Dat zou ik eens aan Kevin moeten vragen. :-) Maar als ik eens google naar Samurai kapsels, dan komen er veel gelijkaardige kapsels naar boven.

Ook bij de Mongol-Turkse steppevolkeren ( Atilla enz...) kwamen dergelijke kapsels voor.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...