Frodo Posted December 4, 2016 Share Posted December 4, 2016 Dargaud plaatste net op hun Facebookpagina,dat Gotlib is overleden. Hij was 82. Quote Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted December 4, 2016 Share Posted December 4, 2016 Jammer. Ik kon zijn humor wel smaken. Zijn tekenstijl en kunde ook. Quote Link to comment
retep Posted December 4, 2016 Share Posted December 4, 2016 Jammer. Ik kon zijn humor wel smaken. Zijn tekenstijl en kunde ook. idem... Quote Link to comment
Gio Posted December 4, 2016 Share Posted December 4, 2016 Jammer. Ik kon zijn humor wel smaken. Zijn tekenstijl en kunde ook. 3 Quote Link to comment
Hardcover Posted December 5, 2016 Share Posted December 5, 2016 Dargaud plaatste net op hun Facebookpagina,dat Gotlib is overleden. Hij was 82. Korte bio: http://www.ligneclaire.info/gotlib-deces-43308.html Quote "The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." Link to comment
roi de la bd Posted December 5, 2016 Share Posted December 5, 2016 spijtig. ik was en ben fan van zijn strips. Quote Link to comment
Guest Kontiki Posted December 5, 2016 Share Posted December 5, 2016 We hebben er al veel moeten afstaan dit jaar. Quote Link to comment
Zwendel Posted December 5, 2016 Share Posted December 5, 2016 Nog niet zolang geleden deze gekocht: Quote Link to comment
LooneyElmerFudd Posted December 5, 2016 Share Posted December 5, 2016 Ik heb zijn bijdragen in de Pep altijd graag gelezen. Een voorbeeld van zijn klasse vind ik nog altijd de "Spaghetti western" uitvoering van Lucky Luke Quote Link to comment
Tuizentfloot Posted December 5, 2016 Share Posted December 5, 2016 Bij het verkennen van het stripuniversum was er af en toe een stripauteur die een deur opende naar een nieuwe onontgonnen stripwereld. Gotlib ( aanvankelijk met Waanzin Waanzuit, later met Hamster Joviaal en Koos Voos ) was een van die sleutelfiguren voor mij. Rust zacht,Gotlib ! Quote Link to comment
Yyyyyyyyyy Posted December 5, 2016 Share Posted December 5, 2016 Ik heb zijn bijdragen in de Pep altijd graag gelezen. Een voorbeeld van zijn klasse vind ik nog altijd de "Spaghetti western" uitvoering van Lucky Luke 060104_lucky_spaghetti2-thumb-318x166-13287.jpg Dat was zijn kracht: geen heilige huisjes Quote Link to comment
eriktex Posted December 6, 2016 Share Posted December 6, 2016 Voor iedereen die van humorstrips houdt zijn Waanzin Waanzuit (in ieder geval de eerste twee delen) plus Koos Voos en Hamster Joviaal verplichte kost. Later schoot-ie wat door in het absurde, maar voor mij één van de allergrootsten, ver voor een aantal gelauwerde leeftijdsgenoten. Gotlib en Fred waren bij Pilote collega's en bevriend. Gotlib tekende Fred heel vaak als figurant of zelfs hoofdpersoon in z'n verhalen, waarschijnlijk ook dankzij diens kenmerkende snor. In Waanzin Waanzuit 2 staat nog een prachtig hommage-verhaal, opgedragen aan Fred. Volgens mij verscheen Gotlib al jarenlang niet meer in het openbaar? Heeft iemand hier op de Reep wel eens een dedi van hem gekregen??? (Lecram?) Erik Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl Link to comment
Peter Motte Posted December 6, 2016 Share Posted December 6, 2016 Voor zover ik weet heb ik zelfs nog nooit iets gezien van Gotlib, laat staan dat ik een dédi zou hebben gekregen. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Recommended Posts