Ga naar inhoud

RIP Bert Bus


fazerco

Recommended Posts

Bert Bus was de eerste striptekenaar die ik in het 'echt' heb gezien. Het was in 1979 (ik was toen twaalf) in de Sint Bavo Kerk in Haarlem, geen idee meer waarom hij daar was, maar mijn vader had het in de krant gelezen dat hij er was. Ik was toen de enige bij de kraam waar hij zat en mijn vader vroeg hem om een tekening te maken (ik durfde hetzelf niet) en maakte de volgende tekening op A3 formaat en met viltstift. Ik weet nog dat hij erg aardig was. Deze tekening (mijn eerste dedicace zeg maar) had ik met punaises op mijn muur geprikt en daar een jaar of wat gehangen (toen nog niet echt voorzichtig met originelen ;)): is nu verkleurd en hier en daar aangevreten door papiervisjes zag ik nu. 

Rust zacht Bert...

bert bus tekening.jpg

Link naar reactie

Voor mij was hij vooral een grote vriendelijke reus...

Ik weet dat hij recentelijk nog af en toe acte de présence gaf bij enkele festivals, in Gouda denk ik voor het laatst gezien, en dat hij zich uitgebreid begon te verontschuldigen voor zijn slechte tekeningetje door de koude stramme handen. Een hele grote, aardige en goedlachse meneer!

StefArdoba-008-t.jpg

Gouda 2011

rust zacht

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...