Ga naar inhoud

Xiii In India...


eriktex

Recommended Posts

Tijdens een korte (zaken) reis door India vond ik onderstaand album: een heuse XIII onmibus met de eerste 18 verhalen in één kloeke bundeling.

 

8459167844_c895aa5ab9_b.jpg

 

Liefst 858 pagina's voor slechts 200 roepies...da's nog geen 3 Euro!!! Toch een stuk goedkoper vergeleken met die box hier :e005: . Nou vooruit, het is een softcover, zwart/wit en gedrukt op een soort krantenpapier; en het leest ook niet echt gemakkelijk (Tamil). Maar toch, als je bedenkt dat de grote uitgeverijen tegenwoordig al laten drukken in het Verre Oosten...tel uit je winst.

 

Je vindt niet veel strips in India, maar deze uitgeverij (Lion Comics) heeft aardig wat Europese strips uitgegeven. Ik kende ze al van hun Tex Willer publicaties.

 

Achterkaft:

 

8458065335_92ef7e7b28_b.jpg

 

En binnenkant:

 

8458065225_cdd09abdb6_b.jpg

 

Enjoy,

 

Erik

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Liefst 858 pagina's voor slechts 200 roepies...da's nog geen 3 Euro!!! Toch een stuk goedkoper vergeleken met die box hier :e005: . Maar toch, als je bedenkt dat de grote uitgeverijen tegenwoordig al laten drukken in het Verre Oosten...tel uit je winst.

 

Alsof de winst van uitgevers het verschil is tussen de drukkosten en de winkelprijs.

Link naar reactie

 

 

Alsof de winst van uitgevers het verschil is tussen de drukkosten en de winkelprijs.

 

Als het drukken in Europa bijvoorbeeld 4 euro kost en in een blotevoetenland 1,50 dan is dat toch echt pure extra winst - even afgezien van de transportkosten terug naar Europa. Dat bedoelde ik...

 

Erik

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Hoeveel roepies zou Van Hamme hiervan in zijn zak steken ? Waarschijnlijk 00,00000 roepies...

 

Nou dat vraag ik me af. De uitgever staat vaak met naam en al in de albums, dus het zou zo maar kunnen dat er echt toestemming is verkregen in Tamil Nadu... Achterin het XIII album staan ook advertenties van Lucky Luke en Rik Ringers.

 

Erik

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Liefst 858 pagina's voor slechts 200 roepies...da's nog geen 3 Euro!!! Toch een stuk goedkoper vergeleken met die box hier :e005: . Nou vooruit, het is een softcover, zwart/wit en gedrukt op een soort krantenpapier; en het leest ook niet echt gemakkelijk (Tamil). Maar toch, als je bedenkt dat de grote uitgeverijen tegenwoordig al laten drukken in het Verre Oosten...tel uit je winst.

Heel leuk om te zien. Ik heb ook al van die Lombard strips in Indonesië tegengekomen.

 

Vergeet niet dat 3 Euro in India loon is van 2 dagen voor een gemiddelde Indiër waardoor het er zeker geen goedkoop boekje is.

Link naar reactie

ik vond op mijn vorige reizen wel een aantal engelstalige comics in kleiner formaat, maar deze heb ik nog daar nog niet gezien (is ook al wel weer eventjes geleden dat ik er geweest ben, dus toen was die vast nog niet uit :) )

 

bwa, 200 rupee is nu ook weer geen onoverkomelijk bedrag voor een gemiddelde stedelijke Indiër met werk hoor. Er is daar inderdaad nog een gigantisch grote sociale laag in de armoede, maar steeds meer en meer heb je daar een groter wordende sociale laag middenklasse (ik schat ze toch groter in dan Nederland en Belgie tesamen) die een aanvaardbaar loon (naar hun normen) verdienen. De mensen in armoede hebben wel andere zorgen dan een stripboek kopen, dus dat is toch al niet de doelgroep, maar dat ze in India fan worden van onze stripverhalen zou wel eens een gouden zet kunnen zijn. Dat is toch een miljoenenmarkt geworden.

 

Enige probleem is dat ze daar een paar talen hebben. Hindi, Urdu, Tamil (vooral de provincie tamil nadu en sri lanka, al zijn de meeste Tamil naar hier gevlucht of ginder uitgemoord door de singalezen). Ik hoorde een tijdje geleden dat er rond de 400 verschillende talen (of zelfstandige dialecten) gebruikt werden in India.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...